Mercedes Benz Bank заявляє про свої права на службове авто Лавриновича — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Mercedes Benz Bank заявляє про свої права на службове авто Лавриновича

4238
Міністр юстиції України Олександр Лавринович підтвердив, що деякий час використовував службовий автомобіль, викрадений у Німеччині. Німецький власник авто заявив, що має правові підстави домагатися його повернення.
Автомобіль Mercedes Benz GL 420 з номером кузова WDC164821A522903, який в 2010 році був конфіскований в Україні на користь держави, за німецьким законодавством залишається власністю Mercedes Benz Bank. Ця дочірня фінансова установа концерну Daimler видає кредити на купівлю автомобілів Mercedes і здає їх у лізинг. Позашляховик класу "люкс" два роки тому був проданий в Україні зловмисниками, які взяли "Мерседес" в лізинг на підставну фірму в Німеччині. Напередодні Нового року міністр юстиції України Олександр Лавринович підтвердив інформацію ЗМІ про те, що машина стоїть в гаражі його відомства.
Спікер Mercedes Benz Bank Олівер Вігофскі на запит Deutsche Welle відповів, що ця установа у співпраці з правоохоронцями в будь-якому випадку намагається повернути вкрадені у нього автомобілі. "Втім, достовірної інформації про місцезнаходження згаданого "Мерседеса" поки немає", - зауважив Вігофскі. Офіційно німецькій стороні про долю викраденого авто до сих пір ніхто не повідомив.
"Не суперечить українському законодавству"
Безкоштовно поповнити автопарк іноземними автомобілями українські чиновники можуть на підставі розпорядження Кабінету Міністрів від 2002 року, яке дозволяє передавати транспортні засоби, конфісковані за рішенням суду, органам влади. Автомобіль, який шахраї вивезли в Україну на початку 2010 року, був переданий на баланс Центрального апарату Мін'юсту в березні 2011 року. Незадовго до того автомобіль був конфіскований на користь держави за рішенням Ужгородського міськрайонного суду. Підставою для цього рішення був факт порушення митних правил при ввезенні "Мерседеса" в Україну. Олександр Лавринович, посилаючись на це судове рішення, заявив журналістам: перебування розшукуваного автомобіля в гаражі Мін'юсту "не суперечить українському законодавству". Міністр навіть дав зрозуміти, що використання конфіскованих автомобілів органами влади є в Україні досить поширеною практикою.
Не бачить ніякої "крамоли" в тому, що чиновники їздять на конфіскованих автомобілях і колишній заступник міністра внутрішніх справ Геннадій Москаль. У розмові з Deutsche Welle Москаль, нині депутат від опозиційної "Народної самооборони", зізнався, що, будучи свого часу начальником управління МВС на Закарпатті, теж їздив на конфіскованому автомобілі - нічим не гіршому, ніж у Лавриновича, позашляховику Toyota Land Cruiser. Москаль запевняє, що перед тим, як було ухвалено рішення про конфіскацію незаконно ввезеного на територію України авто, правоохоронці здійснили перевірку, чи не знаходиться воно в міжнародному розшуку. "Це потрібно робити обов'язково. Тоді в нас ще не було доступу до бази даних Інтерполу, нам допомагали словацькі колеги", - згадує Москаль.
А як же база Інтерполу?
Сьогодні Україна вже є членом Інтерполу, а отримати доступ до всесвітньої бази даних про крадені автомобілі правоохоронці можуть, кілька разів клікнувши мишкою комп'ютера. Отже, виникає питання: чи перевіряли українські правоохоронці перед конфіскацією Mercedes Benz GL 420 наявність цього автомобіля у базі Інтерполу.
Як повідомила Deutsche Welle начальник управління Державної виконавчої служби Закарпатської області Наталія Панова, відповідно до чинного законодавства державні виконавці направили в МВС запит, чи не знаходиться автомобіль, який підлягає конфіскації, у розшуку. Першого лютого 2011 року від міліції надійшла відповідь: "автомобіль, згідно з даними інформаційної системи "Угон", в розшуку не значиться". Отже, міліція послалася на систему "Угон", яка містить базу даних лише про автомобілі, викрадені на території України.
Довгий шлях у міністерський гараж
Як взагалі опинився в Україні горезвісний автомобіль з номером кузова WDC164821A522903? "Мерседес" 18 серпня 2009 року був узятий у лізинг підставною компанією в німецькій землі Баден-Вюртемберг. Компанія була створена шахраями, які за кілька років продали за межами ЄС понад 40 незаконно відчужених у Німеччині авто. За "Мерседес" вартістю 82 тисячі євро шахраї оплатили лише 1100 євро - один місячний платіж за лізинг. Як повідомив Deutsche Welle співробітник прокуратури Дармштадта Бернд Кункельманн, вже у вересні 2009 року автомобіль був проданий "одній київській фірмі". Така інформація міститься в матеріалах справи проти банди крадіїв автомобілів, яку згодом розглядав суд. За даними української митниці, автомобіль перетнув кордон України в Чопі 16 січня 2010 р. Через кілька днів, залишивши автомобіль в Україні, громадянин Німеччини Георг Ф. повернувся додому. Після повернення до Німеччини він заявив про викрадення "Мерседеса".
На початку листопада 2010 року Георг Ф. знову з'явився на території України. Митники, перевіряючи документи на кордоні, з'ясували, що за ним числиться автомобіль "Мерседес", який нелегально залишився на території України. На Ф. завели кримінальну справу, що не завадило йому, однак, безперешкодно поїхати додому. Митники передали справу МВС, за поданням якого суд згодом конфіскував автомобіль. На момент, коли "Мерседес" перейшов у власність українського Мін'юсту, члени банди, які продали його в Україні, вже були засуджені судом Дармштадта до ув'язнення терміном від п'яти до восьми років.
Державні органи закривають очі
Те, що автомобіль не мав права залишатися в Україні без митного оформлення більше десяти днів, не завадило 29 травня 2010 р. МРЕВ-4 міста Києва (реєстраційно-екзаменаційного підрозділу Державтоінспекції) видати новим "власникам" свідоцтво про реєстрацію. Уже першого липня 2010 року "Мерседес" був перереєстрований Львівським МРЕВ. Дарма, що коли десятиденний термін після ввезення в Україну минув, дані на це авто були занесені в спеціальну митну базу порушень. Крім того, на цей момент автомобіль уже півроку як перебував у розшуку в Німеччині, а це значить, що він вже давно був у базі даних Інтерполу. "Внесення до цієї бази даних є справою кількох хвилин. Це робиться відразу, як тільки стає відомо про викрадення авто", - пояснили Deutsche Welle у Федеральному відомстві кримінальної поліції.
Роль реєстраційних органів Державтоінспекції в "легалізації" викрадених за кордоном автомобілів залишається туманною. За словами Геннадія Москаля, така "легалізація" має досить великі масштаби. "Ключова ланка при "легалізації" - МРЕВ. Адже саме ця структура, за законом, повинна перевіряти наявність цілої низки документів, ставлячи авто на реєстрацію. Цього часто не відбувається", - зауважує Москаль.
Плідний ґрунт для корупції
Представник антикорупційної мережі Transparency International в Україні Олексій Хмара вказує на те, що існуюче законодавство створює для українських чиновників широке поле для зловживань. У розмові з Deutsche Welle Хмара зауважив, що міністр юстиції Олександр Лавринович, який через краденого "Мерседеса" опинився в епіцентрі скандалу, призначений президентом Януковичем координатором державної антикорупційної політики. "А значить, він не має морального права мовчати про існуючі корупційні схеми. Або не має права координувати боротьбу з корупцією", - зазначає Олексій Хмара.
Наталія Зотова, Євген Тейзе
За матеріалами:
УНІАН
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас