0 800 307 555
0 800 307 555

Як карпатські туроператори планують пережити зиму без снігу


Як карпатські туроператори планують пережити зиму без снігу

Зима без снігу перекреслила всі плани туроператорів на головному гірськолижному курорті Львівщини - Славському. Виконавчий директор одного з найбільших місцевих комплексів "Захар Беркут" Микола Голодович розповів про те, що зараз у нього заселено лише 5% номерів. Стоять також крісельна канатна дорога і бугельні підйомники, які в сніжну зиму щодня піднімають на гору 500-700 осіб. "Якщо не буде снігу, - поскаржився Микола Голодович, - ми пролетимо з відпочиваючими. У цій ситуації не допоможуть ні знижки, ні бонуси. Їх плануємо вводити, коли випаде сніг". Всі місця в "Захарі Беркуті" заброньовані тільки на святковий період - з 29 грудня по 11 січня, хоча ціни в цей час більш ніж удвічі вищі, ніж в середньому сезоні: проживання однієї людини в стандартному номері коштує 580 грн. У порівнянні з минулим роком вартість новорічно-різдвяного відпочинку зросла на 10%.

Головна технічна проблема Славського, де налічується майже два десятки підйомників, - відсутність систем штучного засніження. Для монтажу такого обладнання, яке працювало б на трасування однієї гори, потрібні інвестиції - EUR1-1,5 млн. За неофіційною інформацією, кілька Славських туркомплексів вже закупили спеціальну техніку і почали її монтаж. У наступний зимовий сезон штучний сніг обіцяють, зокрема, на горах Погар, Варшава та ін. Триває в Славському також будівництво підйомників. Як розповіла менеджер з бронювання готельного комплексу "Вежа ведмежа" Марта Науменко, тут планують спорудження власного підйомника і монтаж гармат.

Кардинально поліпшити туристичну привабливість чотиритисячного Славського, куди в сезон щодня приїжджають 10 тис. відпочиваючих, на думку місцевих туроператорів, могла б концептуальна зміна в експлуатації головної і найкращої вершини не лише Славського, а й усіх українських Карпат - 1232-метрового Тростяна. Цю гору з радянських часів монопольно експлуатує фізкультурно-спортивне товариство "Динамо". Досі всі спроби приватного бізнесу домовитися з динамівцями не принесли результату. Хоча на сайті Сколівської райадміністрації, до географічної компетенції якої належить цей об'єкт, висить інвестпроект з реконструкції комплексу "Динамо". Офіційна ціна питання - EUR34 млн.

Австрія відпочиває

На гірськолижному Буковелі в Івано-Франківській області, який лижники-професіонали кваліфікують як сімейно-дитячий курорт, зимовий сезон розпочався за графіком - в останні дні осені. "Ми швидше відреагували на аномальну зиму, ніж курорти Австрії та Швейцарії, - амбіційно заявив керівник відділу реклами туркомплексу "Буковель" Володимир Юзюк. - Уже в кінці листопада офіційно відкрили сезон. Завдяки сніговим системам і сучасним технологіям, без допомоги природи, на першу декаду грудня засніжили 6 трас з 40. З 16 підйомників запустили п'ять. На 90% завантажений готель, розрахований на 1500 місць".

Десяток акційних програм, які Буковель пропонував у минулому сезоні, не піддалися коректуванню. Таку промостабільность Володимир Юзюк пояснює маркетинговою гнучкістю: "В Буковелі розробляли акційні продукти, розраховані на максимально широкий спектр відпочиваючих. Наприклад, весняна акція "Оксамитовий сезон" призначена для тих, хто готує сани влітку. Відпочиваючі, які викупили абонемент в березні-квітні, можуть взимку кататися в Буковелі за півціни. Разом з тим ми, завдяки такій лояльності, маємо в низький сезон авансові надходження. Акція "Ранкова" розрахована на тих, хто готовий кататися з 7 до 9 ранку і економити на цьому 20-30% вартості абонемента на підйомник і прокат спорядження. Комплексу це теж вигідно, оскільки поки більшість клієнтів сплять, підйомник не простоює, і жайворонки використовують свій абонемент".

Окремі програми лояльності мають ті лижники, які вважають цей курорт дуже дорогим, тому свій гірський побут вони зазвичай облаштовують у приватному секторі в радіусі 30 км від Буковеля. Нічліжна база в навколишніх населених пунктах налічує 15 тис. місць. У 2010-му проживання із сніданком і вечерею в прибуковельській садибі одній людині коштувало до 100 грн. У цьому році ціни будуть вищі - 120 - 150 грн. Але це все одно дешевше, ніж в готелі, де за добу треба заплатити 350-400 грн.

Два в одному - відпочинок за ціною сільської садиби і європейський сервіс - можна отримати хіба що в 10 км від українсько-польського пункту пропуску Смільниця - Кросценко (110 км від Львова), але з польського боку кордону - в Устриках Долішніх. Тепер, коли Польське консульство ввело пільгові шенгенські шопінг-візи для жителів п'яти західних українських областей, ці пропуски можна використовувати і для оздоровлення. Головне - щоб пощастило проскочити без черг українсько-польський кордон.

Водні процедури

Суха зима майже не вплинула на популярність водних курортів в карпатському регіоні. У Трускавці, Східниці, Моршині, де шкала оздоровчих пріоритетів зміщена на користь мінеральних джерел, аншлагу немає. Але зимовий сезон йде за звичайним графіком. Найбільш прогнозована ситуація у спадкоємця профспілкових здравниць - ЗАТ "Трускавецькурорт", куди входить шість санаторіїв на 4 тис. місць. "Тут 60% путівок було розпродано ще до початку зимового сезону - переважно через соціальні фонди, - розповів генеральний директор ЗАТ "Трускавецькурорт" Віктор Жданов. - Мінімальна вартість доби перебування в санаторії, куди включено проживання, триразове харчування і лікування, коштує 200 грн". "Решту путівок у Трускавецькурорту за річними договорами викуповують півтора десятки туристичних фірм", - повідомив перший заступник генерального директора підприємства Анатолій Стародуб. Зараз у санаторіях Трускавецькурорту - повне завантаження: українських відпочивальників - 80%, туристів з країн СНД - 20%. І, до речі, 30-35% курортників - постійні клієнти.

Найдорожчі готелі в Трускавці, такі як "Ріксос-Прикарпаття", "Женева", "Шале Грааль" (ціна одномісного номера - в межах $50-120), вибирають відпочиваючі з Азербайджану, Узбекистану, Казахстану, Туркменістану, менше - Грузії та Вірменії. При цьому різко впала кількість клієнтів з Білорусі, яка донедавна утримувала друге місце в рейтингу гостей. Однією з тенденцій цього сезону стало також зменшення числа відпочиваючих з промислового сходу України, що пов'язано з економічною ситуацією. Попит поляризується на дешевому і дорогому сегментах відпочинку. Один з варіантів першого - поселення в приватному секторі. Однокімнатне приміщення під ключ можна орендувати за 80-250 грн.

Підйомник для Східниці

На відтік відпочиваючих у високий зимовий сезон може вплинути не стільки відсутність снігу, скільки скорочення державою вихідних днів у січні, вважає Іван Піляк, голова селищної ради багатої мінеральними джерелами Східниці. "У піковий період Східниця приймає 4-5 тис. гостей на добу. Вільних місць на святковий зимовий період вже немає, хіба що хтось може відкликати бронь. У той же час в грудні в санаторіях та приватних садибах заселено 65-70% місць", - коментує Іван Піляк. "Зараз наш готель заповнений на третину. Щоб продати місця на період низького сезону, пропонуємо акції - знижки до 22% від прайсової ціни плюс одна безкоштовна процедура в день в спа-центрі. Розмір знижки залежить від тривалості перебування в готелі", - відзначає менеджер чотиризіркового готелю "Респект" Мар'яна Мисюк.

Пакетні послуги практикують і в чотиризірковому лікувально-оздоровчому готелі "Київська Русь". "Наприклад, в ціну найдешевшого одномісного номера за 700 грн включено триразове харчування, користування сауною, басейном, тренажерним залом, консультації лікаря", - говорить фахівець з маркетингу готелю Інга Куротчін. Тут також можна скористатися безкоштовним трансфером до популярних гірськолижних комплексів у Славському і придбати пільгові абонементи на катання.

Додатковим аргументом на користь Східниці, в якій на відміну від Трускавця є гори, може стати спорудження власних підйомників. Один з них планують запустити в наступний сезон в сусідніх Коритищах. Під інший землю надали в самій Східниці, однак криза, за словами Івана Піляка, зупинила цей проект.

Краса за півціни

Зимовий сезон Львів почав з нового промотуристичного проекту "Нічний Львів". 2-4 грудня в пізній час доби у львівських музеях і галереях пройшло 30 безкоштовних екскурсій, які відвідали 3,5 тис. туристів і жителів міста, розповіла заступник начальника відділу промоції Львівської міськради березня Іванишин.

Інтерес до зимового міста влада і підприємці також будуть підігрівати новим форматом вже традиційної акції "Вихідні у Львові за півціни". "16-18 грудня, напередодні дня святого Миколая, не тільки кафе, готелі і туроператори будуть обслуговувати клієнтів на 50% дешевше, як це було в минулому і в позаминулому році, але й салони краси, бутіки та нічні клуби. У підсумку вийде комплексний уїк-енд за півціни. В акції візьмуть участь кілька десятків закладів", - підкреслила головний спеціаліст управління туризму департаменту "Євро2012" Львівської міськради Ольга Качмар. "Управління туризму українською, російською, англійською та польською мовами розіслало інформацію про акційний 50%-ний Львів десяткам туроператорів, а вони відповідно - своїм колегам", - повідомила в.о. начальника Управління туризму Галина Гриник.

Ольга Швагуляк-Шостак

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Опитування
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua