Як карпатські туроператори планують пережити зиму без снігу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як карпатські туроператори планують пережити зиму без снігу

3378
Зима без снігу перекреслила всі плани туроператорів на головному гірськолижному курорті Львівщини - Славському. Виконавчий директор одного з найбільших місцевих комплексів "Захар Беркут" Микола Голодович розповів про те, що зараз у нього заселено лише 5% номерів. Стоять також крісельна канатна дорога і бугельні підйомники, які в сніжну зиму щодня піднімають на гору 500-700 осіб. "Якщо не буде снігу, - поскаржився Микола Голодович, - ми пролетимо з відпочиваючими. У цій ситуації не допоможуть ні знижки, ні бонуси. Їх плануємо вводити, коли випаде сніг". Всі місця в "Захарі Беркуті" заброньовані тільки на святковий період - з 29 грудня по 11 січня, хоча ціни в цей час більш ніж удвічі вищі, ніж в середньому сезоні: проживання однієї людини в стандартному номері коштує 580 грн. У порівнянні з минулим роком вартість новорічно-різдвяного відпочинку зросла на 10%.
Головна технічна проблема Славського, де налічується майже два десятки підйомників, - відсутність систем штучного засніження. Для монтажу такого обладнання, яке працювало б на трасування однієї гори, потрібні інвестиції - EUR1-1,5 млн. За неофіційною інформацією, кілька Славських туркомплексів вже закупили спеціальну техніку і почали її монтаж. У наступний зимовий сезон штучний сніг обіцяють, зокрема, на горах Погар, Варшава та ін. Триває в Славському також будівництво підйомників. Як розповіла менеджер з бронювання готельного комплексу "Вежа ведмежа" Марта Науменко, тут планують спорудження власного підйомника і монтаж гармат.
Кардинально поліпшити туристичну привабливість чотиритисячного Славського, куди в сезон щодня приїжджають 10 тис. відпочиваючих, на думку місцевих туроператорів, могла б концептуальна зміна в експлуатації головної і найкращої вершини не лише Славського, а й усіх українських Карпат - 1232-метрового Тростяна. Цю гору з радянських часів монопольно експлуатує фізкультурно-спортивне товариство "Динамо". Досі всі спроби приватного бізнесу домовитися з динамівцями не принесли результату. Хоча на сайті Сколівської райадміністрації, до географічної компетенції якої належить цей об'єкт, висить інвестпроект з реконструкції комплексу "Динамо". Офіційна ціна питання - EUR34 млн.
Австрія відпочиває
На гірськолижному Буковелі в Івано-Франківській області, який лижники-професіонали кваліфікують як сімейно-дитячий курорт, зимовий сезон розпочався за графіком - в останні дні осені. "Ми швидше відреагували на аномальну зиму, ніж курорти Австрії та Швейцарії, - амбіційно заявив керівник відділу реклами туркомплексу "Буковель" Володимир Юзюк. - Уже в кінці листопада офіційно відкрили сезон. Завдяки сніговим системам і сучасним технологіям, без допомоги природи, на першу декаду грудня засніжили 6 трас з 40. З 16 підйомників запустили п'ять. На 90% завантажений готель, розрахований на 1500 місць".
Десяток акційних програм, які Буковель пропонував у минулому сезоні, не піддалися коректуванню. Таку промостабільность Володимир Юзюк пояснює маркетинговою гнучкістю: "В Буковелі розробляли акційні продукти, розраховані на максимально широкий спектр відпочиваючих. Наприклад, весняна акція "Оксамитовий сезон" призначена для тих, хто готує сани влітку. Відпочиваючі, які викупили абонемент в березні-квітні, можуть взимку кататися в Буковелі за півціни. Разом з тим ми, завдяки такій лояльності, маємо в низький сезон авансові надходження. Акція "Ранкова" розрахована на тих, хто готовий кататися з 7 до 9 ранку і економити на цьому 20-30% вартості абонемента на підйомник і прокат спорядження. Комплексу це теж вигідно, оскільки поки більшість клієнтів сплять, підйомник не простоює, і жайворонки використовують свій абонемент".
Окремі програми лояльності мають ті лижники, які вважають цей курорт дуже дорогим, тому свій гірський побут вони зазвичай облаштовують у приватному секторі в радіусі 30 км від Буковеля. Нічліжна база в навколишніх населених пунктах налічує 15 тис. місць. У 2010-му проживання із сніданком і вечерею в прибуковельській садибі одній людині коштувало до 100 грн. У цьому році ціни будуть вищі - 120 - 150 грн. Але це все одно дешевше, ніж в готелі, де за добу треба заплатити 350-400 грн.
Два в одному - відпочинок за ціною сільської садиби і європейський сервіс - можна отримати хіба що в 10 км від українсько-польського пункту пропуску Смільниця - Кросценко (110 км від Львова), але з польського боку кордону - в Устриках Долішніх. Тепер, коли Польське консульство ввело пільгові шенгенські шопінг-візи для жителів п'яти західних українських областей, ці пропуски можна використовувати і для оздоровлення. Головне - щоб пощастило проскочити без черг українсько-польський кордон.
Водні процедури
Суха зима майже не вплинула на популярність водних курортів в карпатському регіоні. У Трускавці, Східниці, Моршині, де шкала оздоровчих пріоритетів зміщена на користь мінеральних джерел, аншлагу немає. Але зимовий сезон йде за звичайним графіком. Найбільш прогнозована ситуація у спадкоємця профспілкових здравниць - ЗАТ "Трускавецькурорт", куди входить шість санаторіїв на 4 тис. місць. "Тут 60% путівок було розпродано ще до початку зимового сезону - переважно через соціальні фонди, - розповів генеральний директор ЗАТ "Трускавецькурорт" Віктор Жданов. - Мінімальна вартість доби перебування в санаторії, куди включено проживання, триразове харчування і лікування, коштує 200 грн". "Решту путівок у Трускавецькурорту за річними договорами викуповують півтора десятки туристичних фірм", - повідомив перший заступник генерального директора підприємства Анатолій Стародуб. Зараз у санаторіях Трускавецькурорту - повне завантаження: українських відпочивальників - 80%, туристів з країн СНД - 20%. І, до речі, 30-35% курортників - постійні клієнти.
Найдорожчі готелі в Трускавці, такі як "Ріксос-Прикарпаття", "Женева", "Шале Грааль" (ціна одномісного номера - в межах $50-120), вибирають відпочиваючі з Азербайджану, Узбекистану, Казахстану, Туркменістану, менше - Грузії та Вірменії. При цьому різко впала кількість клієнтів з Білорусі, яка донедавна утримувала друге місце в рейтингу гостей. Однією з тенденцій цього сезону стало також зменшення числа відпочиваючих з промислового сходу України, що пов'язано з економічною ситуацією. Попит поляризується на дешевому і дорогому сегментах відпочинку. Один з варіантів першого - поселення в приватному секторі. Однокімнатне приміщення під ключ можна орендувати за 80-250 грн.
Підйомник для Східниці
На відтік відпочиваючих у високий зимовий сезон може вплинути не стільки відсутність снігу, скільки скорочення державою вихідних днів у січні, вважає Іван Піляк, голова селищної ради багатої мінеральними джерелами Східниці. "У піковий період Східниця приймає 4-5 тис. гостей на добу. Вільних місць на святковий зимовий період вже немає, хіба що хтось може відкликати бронь. У той же час в грудні в санаторіях та приватних садибах заселено 65-70% місць", - коментує Іван Піляк. "Зараз наш готель заповнений на третину. Щоб продати місця на період низького сезону, пропонуємо акції - знижки до 22% від прайсової ціни плюс одна безкоштовна процедура в день в спа-центрі. Розмір знижки залежить від тривалості перебування в готелі", - відзначає менеджер чотиризіркового готелю "Респект" Мар'яна Мисюк.
Пакетні послуги практикують і в чотиризірковому лікувально-оздоровчому готелі "Київська Русь". "Наприклад, в ціну найдешевшого одномісного номера за 700 грн включено триразове харчування, користування сауною, басейном, тренажерним залом, консультації лікаря", - говорить фахівець з маркетингу готелю Інга Куротчін. Тут також можна скористатися безкоштовним трансфером до популярних гірськолижних комплексів у Славському і придбати пільгові абонементи на катання.
Додатковим аргументом на користь Східниці, в якій на відміну від Трускавця є гори, може стати спорудження власних підйомників. Один з них планують запустити в наступний сезон в сусідніх Коритищах. Під інший землю надали в самій Східниці, однак криза, за словами Івана Піляка, зупинила цей проект.
Краса за півціни
Зимовий сезон Львів почав з нового промотуристичного проекту "Нічний Львів". 2-4 грудня в пізній час доби у львівських музеях і галереях пройшло 30 безкоштовних екскурсій, які відвідали 3,5 тис. туристів і жителів міста, розповіла заступник начальника відділу промоції Львівської міськради березня Іванишин.
Інтерес до зимового міста влада і підприємці також будуть підігрівати новим форматом вже традиційної акції "Вихідні у Львові за півціни". "16-18 грудня, напередодні дня святого Миколая, не тільки кафе, готелі і туроператори будуть обслуговувати клієнтів на 50% дешевше, як це було в минулому і в позаминулому році, але й салони краси, бутіки та нічні клуби. У підсумку вийде комплексний уїк-енд за півціни. В акції візьмуть участь кілька десятків закладів", - підкреслила головний спеціаліст управління туризму департаменту "Євро2012" Львівської міськради Ольга Качмар. "Управління туризму українською, російською, англійською та польською мовами розіслало інформацію про акційний 50%-ний Львів десяткам туроператорів, а вони відповідно - своїм колегам", - повідомила в.о. начальника Управління туризму Галина Гриник.
Ольга Швагуляк-Шостак
За матеріалами:
Контракти
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас