669
Ціни на паливо змусили українців в 2011 році суттєво знизити його споживання
— Енергетика
Цінові гойдалки на українському ринку нафтопродуктів в 2011 році не пройшли безслідно. Головним індикатором погіршення самопочуття споживачів стало більш ніж очевидне падіння продажів нафтопродуктів до кінця року.
Про це у своїй статті для ZN.UA пише директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн.
За даними Держкомстату, за підсумками 11 місяців 2011 року, порівняно з аналогічним періодом минулого року, реалізація бензину А-95 за готівку на АЗС знизилися на 12,1%. Рекордний спад споживчої активності відзначений у Криму (мінус 24,2%) та Волинській області (мінус 21,5%).
Характерно, що разом з периферійними областями досить відчутні темпи зниження споживання в найбільших і, відповідно, найбільш платоспроможних регіонах країни. Особливу увагу - майже 20% зниженням продажів бензину А-95 - звернула на себе Донецька область; Луганщина втратила майже 15% ринку. Ну, а найбільш показово виглядає те, що відбувається на найбільшому і найбільш платоспроможному ринку країни - столичному. Київська область втратила за 11 місяців 16,23% продажів від рівня минулого року, тоді як безпосередньо столиця - 13,5%.
З 27 регіонів України лише в Запоріжжі відзначено зростання готівкових продажів А-95 - майже на 9%. У свою чергу, найменші темпи падіння роздрібних продажів за підсумками 11 місяців 2011 року відзначені в Дніпропетровській (- 2,46%), Миколаївській (- 5,52%) і Херсонській областях (- 5,95%).
За словами Куюна, в основному протягом року невеликим амортизатором падіння попиту на найбільш ходову марку бензину виступав його менш якісний замінник у вигляді бензину марки А-92. Судячи зі зростання споживання, частина водіїв з метою економії змушена переорієнтувалася на А-92, продажі якого за підсумками 11 місяців поточного року зросли на 2,4%. Однак, у листопаді поточного року вперше за рік було відзначено зниження продажів і цієї марки - на 5,4%.
Не так все однозначно з дизельним паливом, відзначає експерт: "Як і у випадку з бензинами, тут чітко видно капітуляцію "фізиків": дизельного палива за середньою ціною 9,65 грн./л в минулому листопаді вони купили на 10, 5% менше, ніж роком раніше, коли "важке" пальне коштувало 6,88 грн./л. Накопичувальний підсумок з початку року позначив втрати в розмірі 2,2%. Але прискорена динаміка падіння в останні місяці 2011 року говорить про те, що дана тенденція зберігається".
Дещо оптимістичніша картина в промисловому секторі, який для дизпалива є основним. Тут споживання в січні-листопаді 2011-го зросло на 11,3%, в порівнянні з минулим роком. Як показує опитування трейдерів, багато з них пов'язують дану динаміку з підготовкою до єврочемпіонату, коли ціна енергоресурсів не має особливого значення.
За матеріалами: Дзеркало Тижня
Поділитися новиною
Також за темою
Україна вже закачала у сховища більше газу, ніж на ті самі дати 2024 року
США ввели санкції проти міжнародної мережі, яка допомагає Ірану продавати нафту
США планують збільшити стратегічні запаси урану для розвитку ядерної енергетики
Сховища газу у ЄС заповнені рекордно низько за останні 3,5 роки
Україна з 1 жовтня обмежить імпорт індійського пального
Словаччину та Угорщину попередили про наслідки за купівлю російської нафти