Ъ: Інвесторів криють кліматом — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ъ: Інвесторів криють кліматом

Казна та Політика
560
Настрої бізнесу в кінці цього року як ніколи песимістичні. У наступному році очікуються проблеми з кредитними ресурсами, медіабюджетами, та й політична ситуація в країні залишає бажати кращого. І все ж Україна, як і раніше, приваблива для інвесторів, готових ризикувати, відзначають підприємці.
Погіршення бізнес-клімату в Україні "Європейська бізнес асоціація" фіксує вже протягом трьох кварталів поспіль. В Україні стабілізувалися валютний курс і макроекономічні показники, але підприємці скаржаться на негативні наслідки введення Податкового кодексу, непрозоре законодавство, держконтроль над економікою, посилення корупції та тиску на бізнес.
У позитивні зміни бізнес-клімату в наступному році поки мало хто вірить. "Ситуація не дуже хороша. Грошей в Україні немає, банки перестають кредитувати, підвищують відсоткові ставки навіть своїм перевіреним клієнтам. Крім того, у багатьох кредитних установах кажуть, що в 2012 році будуть скорочувати свої програми в Україні", - говорить почесний президент холдингу "Хлібні інвестиції" Юрій Триндюк. Заступник голови правління "Райффайзен Банк Аваль" Віктор Горбачов пояснює, що до 30 червня 2012 року європейські банки повинні будуть виконати нову вимогу Єврокомісії щодо адекватності капіталу.
"Весь банківський бізнес перебуває під тиском брюссельських рішень. адекватності капіталу можна досягти або грошима з ринку від потенційних інвесторів (що зараз важко), або зменшенням обсягу активів, - говорить пан Горбачов. - Тому, на мій погляд, в 2012 році у банківській сфері очікується тренд певного стиснення балансів у всіх банків. Відповідно, мультинаціональні компанії та їх дочірні підприємства в Україні будуть недоотримувати необхідні обсяги кредитування". На його думку, банки будуть намагатися кредитувати, в першу чергу, оборотний капітал, тоді як інвестиційні програми і тривалі схеми кредитування будуть обмежені.
Проблема полягає не тільки в економічних і політичних ризиках в Україні. "В Америці бояться нової кризи, а перша дія, яку вживають штаб-квартири при її наближенні, - це скорочення бюджетів на ринках, що розвиваються", - зазначає керівник відділу продажів одного з найбільших телеканалів. У рекламних агентствах на умовах анонімності розповідають, що в останньому кварталі цього року декілька найбільших рекламодавців скоротили медіабюджет на 20-30%. Очікується, що цей тренд збережеться і в наступному році.
Незважаючи на всі ризики, Україна залишається привабливою країною для інвесторів, вважає співвласник компанії Maratex (ТМ Esprit, Peacoсks, Aldo) Дмитро Єрмоленко. "Інвесторів лякають і стримують постійні негативні новини з України, на підставі яких вони і роблять свої висновки про ситуацію в країні. Але багато хто готовий ризикувати, розраховуючи на велике зростання і прибуток у майбутньому. Зараз ми ведемо переговори з деякими власниками наших брендів про створення в Україні спільних підприємств замість співпраці за франчайзинговими схемами. І наші партнери до цього готові", - додає пан Єрмоленко. "Інвесторам важливо розуміти, куди ж у підсумку піде Україна, де територіально вони будуть себе відчувати. Їм також важливо знати, що їхній бізнес буде захищеним, а поки в Україні на це не можна сподіватися", - підкреслює Дмитро Єрмоленко.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас