861
2011 рік став рекордним для світового автопрому
У 2011 році в світі було випущено 60 мільйонів автомобілів. У трійку найбільших автоконцернів увійшли GM, Volkswagen і Toyota. Продажі виросли в ЄС і США, але основний підйом забезпечило галузі збільшення попиту в Китаї.
Попит на нові машини в багатьох країнах світу зростав протягом усього 2011 року. "Для автовиробників і постачальників компонентів цей рік буде, можливо, найкращим в їх історії", - припускає Фердинанд Дуденхеффер, керівник Центру автомобільних досліджень при Університеті Дуйсбурга-Ессена. Так, німецькі концерни - Volkswagen, BMW і Daimler - не тільки отримають солідний прибуток, але і забезпечать собі запас фінансової міцності на майбутнє.
Дуденхеффер прогнозує, що за підсумками 2011 року в світі буде випущено близько 60 мільйонів легкових автомобілів. Експерт з автопрому німецького банку NordLB Франк Швопе включає в загальну статистику й комерційний транспорт і каже, що в цьому році в світі будуть зареєстровано 80 мільйонів нових машин. При цьому аналітик посилається на дані Міжнародної організації автовиробників (OICA).
У лідерах - General Motors
Зараз перший рядок у списку світових автовиробників займає General Motors. У 2011 році американська корпорація випустила близько дев'яти мільйонів машин. Друге і третє місця займають Volkswagen і Toyota. Німецький і японський концерни продали цього року близько восьми і семи мільйонів автомобілів відповідно.
Раніше перший рядок у рейтингу займала Toyota. Однак, як нагадав Фердинанд Дуденхеффер, цей рік став для японського виробника далеко не найкращим. У концерну виникли проблеми з якістю випущених машин. Але найсильнішим ударом стали природні катастрофи. Мова йде не тільки про наслідки землетрусу в Японії та аварію на АЕС "Фукусіма", в результаті чого довелося зупиняти конвеєри на заводах Toyota, а й про повінь в Таїланді. Значну кількість комплектуючих японський концерн отримує саме з цієї країни, і повінь стала причиною перебоїв у постачаннях.
VW збільшує продажі
Німецький Volkswagen поставив перед собою мету до 2018 року стати найбільшим світовим автовиробником. Уже зараз концерн з Вольфсбурга є лідером на європейському ринку. Згідно з деякими прогнозами, у Німеччині найпопулярніші моделі концерну - Golf, Passat і Polo - вперше займуть всі три призові місця в списку найбільш популярних автомобілів. На німецькому ринку частка концерну Volkswagen, якому належать ще й такі марки, як Audi, Skoda і Porsche, зросла за останній рік до 37 відсотків.
Аналітик NordLB Франк Швопе припускає, що в найближчі роки Volkswagen буде боротися за "золото", перш за все, з корпорацією General Motors. Але на лідерство будуть претендувати і такі автовиробники, як Toyota, Renault/Nissan і Hyundai-Kia. У середньостроковій перспективі, як зазначив Швопе в інтерв'ю Deutsche Welle, конкуренцію великій п'ятірці може скласти і один з китайських концернів.
На думку аналітиків, стати першим автоконцерном світу важливо лише з точки зору престижу. Частина покупців може відмовитися від покупки машини з тієї причини, що її випускає найбільш масовий виробник. Тому, на думку аналітиків, рентабельність концернів взагалі-то набагато важливіша від обсягів зібраних ними автомобілів. Особливо в 2012 році. Адже, згідно з прогнозами, попит на нові автомобілі в найближчому майбутньому не буде рости такими темпами, як зараз.
Основна надія - на Китай
У 2012 році автовиробники особливо гостро відчують на собі наслідки кризи в єврозоні. У країнах ЄС буде продано на 300-400 тисяч машин менше, ніж у 2011-му, вважає Фердинанд Дуденхеффер. Крім того, він сумнівається в тому, що продажі будуть збільшуватися в США. Навіть у Китаї, завдяки якому триває бум на автомобільному ринку, зростання виробництва, на думку Дуденхеффера, сповільниться. У глобальному плані, вважає експерт, обсяги випуску нових машин в 2012 році залишаться на рівні попереднього року.
Експансія світових автовиробників на китайський ринок продовжиться. Адже там "автомобільна лихоманка" ще не закінчилася. Так, в 2011 році німці купили близько трьох мільйонів нових машин. Для порівняння: у КНР за той же період буде продано близько 14 мільйонів автомобілів. А до 2017 року ця цифра має зрости удвічі!
Успіхом на китайському ринку користуються не тільки масові автомобілі, але і моделі преміум-класу. За перші дев'ять місяців 2011 року в КНР було продано 135 000 Mercedes-Benz (на 33 відсотки більше, ніж рік тому), 177 000 BMW і 226 000 Audi.
Майбутнє електромобілів
Автомобілі стають все більш сучасним. Навіть моделі в стартовому ціновому сегменті знаходять нових "електронних помічників". Більше поширення набули системи, спрямовані на підвищення безпеки.
Все більш актуальною стає тенденція до зниження витрати палива і скорочення обсягу шкідливих викидів. Зростає інтерес до автомобілів з гібридними силовими установками і повноцінних електрокарів.
У 2011 році в світі було продано 70-80 тисяч електромобілів. Звичайно, це порівняно небагато. Основним чинником, що гальмує виробництво електрокарів, поки залишається їх висока ціна. Так, Opel Ampera зі збільшеним запасом ходу поки коштує в рази дорожче від своїх "однокласників" з ДВЗ. Однак вартість акумуляторних батарей буде знижуватися, а запас ходу зростати, упевнені експерти. Кількість заправних станцій теж буде збільшуватися. Нарощування виробництва електрокарів - це тепер лише питання часу, переконаний Штефан Брацель з Центру автомобільного менеджменту при Технічному університеті в Бергіш-Гладбасі.
Клаус Ульріх, Володимир Медяний
За матеріалами: Deutsche Welle
Поділитися новиною