873
Ъ: Чутки про Ан-140-100 долетіли до казахів
Україна і Казахстан домовилися про спільне виробництво регіональних вантажопасажирських літаків Ан-140-100. У рамках співробітництва ДП "Антонов" і компанія "АероКЗ" створять СП з інвестиціями близько $150 млн. Україна має великий потенціал у сегменті, але діючі виробничі майданчики не задовольняють потенційний попит на цей літак, кажуть експерти.
Вчора державний авіаконцерн "Антонов" і казахська літакобудівна компанія "АероКЗ" домовилися про спільне виробництво і післяпродажне обслуговування літаків Ан-140-100. Угоду про СП було підписано в рамках казахсько-українського бізнес-форуму в Астані, на якому був присутній прем'єр-міністр Микола Азаров. Гендиректор "АероКЗ" Володимир Куропатенко назвав проект "відкриттям авіаційної галузі в Казахстані".
Проект передбачає будівництво авіазаводу для складання літаків в Капчагаї Алматинської області. За словами Володимира Куропатенко, він обійдеться в $150 млн з урахуванням будівництва злітно-посадкової смуги та інфраструктури випробувального аеродрому. Інвестиції сторін не уточнюються. У 2012 році СП планує випустити 3 пасажирські літаки для місцевих авіаліній, в 2013 році - 8, в 2014 році - 12. "Потім ми доведемо обсяг виробництва до 20 літаків щорічно", - сказав Куропатенко. Глава "Антонова" Дмитро Ківа вчора був недоступний для коментарів, але раніше він зазначав, що в Казахстані експлуатують багато застарілих Ан-24 і Ан-26. "Щоб їх замінити, країні потрібен партнер по виробництву", - говорив він.
Ан-140 на 52 крісла призначений для пасажирських і вантажо-пасажирських перевезень на відстань до 3700 км, його вартість оцінюється в $20-25 млн. Зараз такий літак може випускати ХДАВП, російський "Авіакор" і іранська HESA (за ліцензією "Антонова"). Усього з 1997 року було випущено 16 машин (включаючи два прототипи), з них три розбилися. В Україні Ан-140 експлуатує компанія "Мотор Січ", в Росії - компанія "Якутія", будівництва ще 10 чекають у ВПС РФ.
Казахстан активно намагається відійти від ресурсоорієнтованої економіки, роблячи ставку на високотехнологічному машинобудуванні, каже експерт Центру політичного і економічного аналізу Ірина Кава. Глава аналітичного відділу "Авіапорт" Олег Пантелєєв нагадує, що першим проектом Казахстану в цій області було СП з РФ з будівництва Як-58, але підприємство не стало успішним. Днями в Казахстані було створено ще одне підприємство з виробництва сільськогосподарських літаків "Фермер" російської розробки. Цього року Казахстан також домовився про спільне з Eurocopter складання вертольотів. "Інтерес Казахстану до авіабудування носить систематичний характер. Але проект з Ан-140 - наймасштабніший", - підкреслює Пантелєєв.
Зараз Україна має можливість запропонувати цей літак на світовому ринку, вважає Олег Пантелєєв. "Але діючі виробничі майданчики не можуть задовольнити потенційний попит на цей літак", - пояснює експерт. Втім, Ірина Кава відзначає, що казахське підприємство може зіткнутися з труднощами поставок комплектуючих для Ан-140 із заводу ХДАВП. "Саме з цієї причини свого часу пробуксовував проект в Ірані", - нагадує вона.
За матеріалами: Коммерсант-Україна
Поділитися новиною
Також за темою
Україна відновила імпорт газу Трансбалканським коридором
До кінця року IBM планує скоротити кілька тисяч співробітників
Microsoft запустила власну модель для генерації зображень
Німеччина тестує революційну зарядку електромобілів під час руху по автобану
OpenAI запустила застосунок Sora на Android у кількох країнах
Концерн Rheinmetall відкриває завод у Литві: найбільша оборонна інвестиція в історії країни — Bloomberg
