Ъ: Чутки про Ан-140-100 долетіли до казахів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ъ: Чутки про Ан-140-100 долетіли до казахів

872
Україна і Казахстан домовилися про спільне виробництво регіональних вантажопасажирських літаків Ан-140-100. У рамках співробітництва ДП "Антонов" і компанія "АероКЗ" створять СП з інвестиціями близько $150 млн. Україна має великий потенціал у сегменті, але діючі виробничі майданчики не задовольняють потенційний попит на цей літак, кажуть експерти.
Вчора державний авіаконцерн "Антонов" і казахська літакобудівна компанія "АероКЗ" домовилися про спільне виробництво і післяпродажне обслуговування літаків Ан-140-100. Угоду про СП було підписано в рамках казахсько-українського бізнес-форуму в Астані, на якому був присутній прем'єр-міністр Микола Азаров. Гендиректор "АероКЗ" Володимир Куропатенко назвав проект "відкриттям авіаційної галузі в Казахстані".
Проект передбачає будівництво авіазаводу для складання літаків в Капчагаї Алматинської області. За словами Володимира Куропатенко, він обійдеться в $150 млн з урахуванням будівництва злітно-посадкової смуги та інфраструктури випробувального аеродрому. Інвестиції сторін не уточнюються. У 2012 році СП планує випустити 3 пасажирські літаки для місцевих авіаліній, в 2013 році - 8, в 2014 році - 12. "Потім ми доведемо обсяг виробництва до 20 літаків щорічно", - сказав Куропатенко. Глава "Антонова" Дмитро Ківа вчора був недоступний для коментарів, але раніше він зазначав, що в Казахстані експлуатують багато застарілих Ан-24 і Ан-26. "Щоб їх замінити, країні потрібен партнер по виробництву", - говорив він.
Ан-140 на 52 крісла призначений для пасажирських і вантажо-пасажирських перевезень на відстань до 3700 км, його вартість оцінюється в $20-25 млн. Зараз такий літак може випускати ХДАВП, російський "Авіакор" і іранська HESA (за ліцензією "Антонова"). Усього з 1997 року було випущено 16 машин (включаючи два прототипи), з них три розбилися. В Україні Ан-140 експлуатує компанія "Мотор Січ", в Росії - компанія "Якутія", будівництва ще 10 чекають у ВПС РФ.
Казахстан активно намагається відійти від ресурсоорієнтованої економіки, роблячи ставку на високотехнологічному машинобудуванні, каже експерт Центру політичного і економічного аналізу Ірина Кава. Глава аналітичного відділу "Авіапорт" Олег Пантелєєв нагадує, що першим проектом Казахстану в цій області було СП з РФ з будівництва Як-58, але підприємство не стало успішним. Днями в Казахстані було створено ще одне підприємство з виробництва сільськогосподарських літаків "Фермер" російської розробки. Цього року Казахстан також домовився про спільне з Eurocopter складання вертольотів. "Інтерес Казахстану до авіабудування носить систематичний характер. Але проект з Ан-140 - наймасштабніший", - підкреслює Пантелєєв.
Зараз Україна має можливість запропонувати цей літак на світовому ринку, вважає Олег Пантелєєв. "Але діючі виробничі майданчики не можуть задовольнити потенційний попит на цей літак", - пояснює експерт. Втім, Ірина Кава відзначає, що казахське підприємство може зіткнутися з труднощами поставок комплектуючих для Ан-140 із заводу ХДАВП. "Саме з цієї причини свого часу пробуксовував проект в Ірані", - нагадує вона.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас