Бензин згорів на роботі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Бензин згорів на роботі

Енергетика
1124
Вчора на конференції "Petroleum Ukraine 2011" віце-президент з продажу, трейдингу і логістики "ТНК-ВР Коммерс" Олена Алексєєва повідомила, що в I півріччі обсяг продажу дизельного пального в країні зріс на 5,5%, а продажі бензину впали на 1,5%. Цю інформацію підтвердили в прес-службі Міненерго. "Попит на дизпальне в Україні поступово зростає до докризового рівня в результаті збільшення вантажоперевезень і зростання парку дизельних автомобілів, - заявила Алексєєва.- Попит на бензин, навпаки, знижується через високі ціни і, як наслідок, перехід автовласників на скраплений газ, споживання якого щорічно зростає".
Тенденція на українському ринку повторює європейську - в ЄС обсяг продажів дизпального за півроку зріс на 4,5%, а продажі бензину впали на 1,3%, відзначають в ТНК-ВР. У той же час в СНД продажі бензину зросли на 4,3%, а продажі дизпального впали на 6,8%. "У більшості країн СНД вартість бензину набагато нижча, ніж в Україні, оскільки три найбільші виробники нафтопродуктів - Росія, Казахстан і Білорусь є членами Митного союзу, що дозволяє їм купувати російську нафту на 20% дешевше, ніж Україні", - пояснює аналітик UPECO Олександр Сіренко.
Автодилери відзначають зростання попиту на автомобілі з дизельними двигунами. Як розповів директор департаменту маркетингу і реклами компанії "Торговий дім "Ніко" (офіційний імпортер Mitsubishi Motors) Ярослав Вовк, у загальній структурі продажів компанії в цьому році такі автомобілі займають 28% проти 15% роком раніше. "Більшість виробників поставляли в країну переважно автомобілі з бензиновими двигунами через проблеми з якісним дизпальним в Україні і високим попитом на "дизелі" в Європі, - каже Вовк.- Але в останні роки ситуація змінилася. Пропозиція автомобілів з дизельними двигунами стала набагато ширшою, тому їх частка в продажах зростає". Директор з маркетингу групи компаній АІС Сергій Боровик зазначає, що великий попит на дизельне пальне швидше за все створили аграрії і автоперевізники, бізнес яких останнім часом активно розвивається. "Падіння попиту на бензин закономірне через різке підвищення цін на нього протягом року. Автолюбителі стали просто менше використовувати власний автотранспорт", - говорить Боровик.
Зростання попиту на дизпальне стимулює інвестиції в нафтопереробку. На початку року Лисичанський НПЗ випустив пробну партію дизпального "Євро-5". А Кременчуцький НПЗ ("Укртатнафта") вчора оголосив про завершення реконструкції, яка дозволить заводу випускати пальне з вмістом сірки до 0,005%. За словами Олени Алексєєвої, обсяг необхідних інвестицій у підвищення якості бензину і ДП до рівня "Євро-5" - близько $100 млн, частину з яких - близько $40 млн - компанією вже інвестовано. Загальний же їх обсяг в найближчі десять років складе $1,1 млрд.
Втім, представник ТНК-ВР відзначає, що для того щоб повністю перейти на "Євро-5", необхідно провести модернізацію, що вимагає значних вкладень. "У поточних же ринкових умовах говорити про значні інвестиції складно", - говорить вона. "Власники українських НПЗ зацікавлені в інвестиціях у поліпшення якості дизпального, але поки ринок не буде захищений від імпортних нафтопродуктів, навряд чи нафтові компанії зможуть їх реалізувати", - говорить головний інвестстратегії ІГ "Брокеркредитсервіс" Максим Шеїн.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас