9972
Водіїв ловитимуть на "маячок"
Зміни в правилах дорожнього руху дозволяють водіям не віддавати права інспектору. Але їхнє життя від цього простішим не стане.
Правила дорожнього руху в Україні в черговий раз отримали зміни – набрала чинності нова редакція правил дорожнього руху, що включає поправки Кабміну. Ми спробували розібратися з нововведеннями і виділити основні.
Основні зміни торкнулися фактів спілкування зі співробітниками ДАІ: тепер водій зобов'язаний пред'явити свої документи, а не передати їх інспектору, як було раніше. Норма вже претендує на статус найбільш конфліктної, адже ніхто не застрахований від повільності даішника, який їх буде вивчати. Сюди можна додати і погане освітлення, погоду, гостроту зору - водію весь цей час доведеться тримати документи або погодитися передати їх в руки.
"Конфлікти з пред'явленням документів, замість їх передачі, я не розумію, звідки вони беруться. Адже мова ж йде про те, що даішник буде складати протокол, а наслідки його складання мало змінюються, тому тримати вам документи в руках весь цей час або передати в руки інспектору - це особистий вибір", - говорить адвокат з автомобільних справ Вадим Володарський.
Що ж стосується документів, то тепер перелік "обов'язкових паперів" скорочений: ліквідовані дорожні листи і документи на вантаж, не обов'язковим став талон попереджень, що видається разом з правами. Для управління не своїм транспортним засобом (ТЗ) більше не потрібно довіреності, тепер достатньо наявності технічного паспорта ТЗ, страховки ОСЦПВ і прав відповідної категорії. Правда залишається питанням, чи не з'явиться у даішника підозра, що машина в угоні і скільки часу займе її "пробивання по базi". До речі, категорій прав тепер стало сім, тоді як раніше було п'ять.
Прописані правила оформлення ДТП з "автоцивілки": тепер водії можуть самі розібратися на місці за допомогою "європротоколу" без ДАІ і штрафів в 340-425 грн. або позбавлення прав до року. Правда, саму схему поки не "обкатали" страховики, які радять автомобілістам "працювати" через ДАІ.
Згідно з новою редакцією, водій зобов'язаний скинути швидкість руху до 40 км/год, біля нерухомого транспортного засобу на узбіччі з включеним проблисковим маячком синього кольору. А в разі зупинки інспектором, водій зобов'язаний включити "аварійку".
"Згідно з наказом МВС, при несенні постової служби на трасі, працівників ДАІ зобов'язали включати проблискові маячки. Уявіть ситуацію, коли на трасі зі швидкістю руху 130 км/год, водій, побачивши "мигалку" повинен з максимальною швидкості сповільниться до 40 км/год, а це суттєве зниження швидкості, для автомобіля, що рухаються за ним, не виключена можливість ДТП. Разом з тим, у постанові чітко не прописано, який це має бути автомобіль, фактично там може стояти і інкасаторська машина, яка теж має сині проблискові маячки. І що тепер робити, теж сповільнюватися?", - сказав "Коментарям" голова громадського проекту "Дорожній контроль" Ростислав Шапошников.
Скасувавши обов'язковий техогляд, інспекторам залишили право проводити перевірку технічного стану транспортного засобу за допомогою спеціальних пристосувань на дорозі. Правда зміни торкнулися тільки пасажирського та комерційного транспорту, перевіряти легкові авто даішники не можуть.
Нові ПДР підвищують віковий ценз для управління транспортом, призначеним для перевезення пасажирів, тепер це право можна отримати не раніше 21 року. Нагадаємо, раніше до управління маршрутками і автобусами допускалися 19-річні водії, а на тролейбуси та трамваї з 18 років.
Справжнім кошмаром стануть нові ПДР для скутеристів, відтепер для управління мопедом потрібні права категорії А1 і обов'язковий мотошолом, тоді як раніше він був обов'язковий тільки мотоциклістам. Швидкість руху скутера обмежена 60 км/год. Зміни чітко визначили поняття "мопед" (ТЗ з об'ємом двигуна до 50 куб. см) і попутно записали туди скутери з електродвигунами (до 4 кВт). Вже зараз можна говорити, що "в сідлі" залишаться найвідданіші скутеристи - отримати права категорії А1 обійдеться в 1500 грн. Для порівняння середня вартість скутера дорівнює 2500-3000 грн.
Додали нові правила і обов'язків велосипедистам, відтепер їм не можна їздити, не тримаючись за кермо, знімати ноги з педалей, перевозити пасажирів, за винятком дітей до 7 років. Велосипедистам заборонено їздити по тротуарах і пішохідних доріжках. Напрошується питання, де можна їздити на велосипеді у великих містах, якщо велосипедними доріжками влада не забезпечує, а по дорогах проїхати неможливо.
Фактично правила дорожнього руху намагаються привести в цивілізований європейський вигляд, можливо, за це варто дякувати майбутнє Євро-2012. Експерти сходяться в одному, нічого революційного в новій редакції правил дорожнього руху немає, це всього лише приведення їх у відповідність до норм нового законодавства щодо скасування техоглядів, обов'язкової "автоцивілки", скасування довіреності та талона попереджень.
Макс Мухін
За матеріалами: Коментарі
Поділитися новиною
Також за темою
OpenAI представила оновлену модель ChatGPT Images
Fitch знизило рейтинг Euroclear через плани ЄС щодо заморожених активів рф
Які регіони опиняться в найгіршій ситуації взимку: електропостачання може скоротитися до 2−4 годин
Чи будуть аварійні відключення через морози — відповідь енергетиків
Як у Китаї відреагували на наміри ЄС використати заморожені російські активи
Як Польща скорочує підтримку українських біженців: що буде далі
