"Газпром" будує плани — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Газпром" будує плани

Енергетика
550
Вчора голова правління "Газпрому" Олексій Міллер на зустрічі з прем'єром РФ Володимиром Путіним оголосив про готовність монополії розглянути можливість будівництва додаткових гілок газопроводу "Північний потік", загальна пропускна здатність якого за первісним проектом складе 55 млрд. куб. м.
На експортному напрямку, за словами Олексія Міллера, "спостерігаються позитивні тенденції": за 9 місяців 2011 р. на експорт поставлено на 25 млрд. куб. м газу більше, ніж за аналогічний період попереднього року. Зростання споживання пов'язане в першу чергу зі зростанням поставок газу в країни - економічні лідери Євросоюзу. Тому є передумови для розширення трубопровідних потужностей, які в перспективі забезпечать додаткові поставки експортних обсягів російського газу до країн ЄС.
Раніше глава "Газпром експорту" Олександр Медведєв повідомляв, що в компанії прогнозують до 2030 р. завоювати більше 30% європейського ринку. Щоб знизити транзитні ризики, було схвалене рішення інвестувати в будівництво ще одного газопроводу в обхід України - "Південний потік". І вчора Олексій Міллер повідомив, що для нього розпочато розробку проектної документації.
"Зведене ТЕО показало, що проект є економічно ефективним і технічно реалізованим, і ми розпочали наступний етап, розробку проектної документації", - сказав голова правління "Газпрому". Він переконаний, що до грудня 2015 р. проект буде закінчений і перший комерційний газ "Південним потоком" буде поставлений споживачам в ЄС.
Проте експерти вважають, що в "Газпрому" будуть складності із залученням фінансування для будівництва "Південного потоку", тому що цей проект економічно необґрунтований і його вартість - понад $20 млрд. - завищена. Також існують перешкоди з боку Брюсселя, який бореться з монополізацією європейського газового ринку і має намір добитися від "Газпрому" права доступу до "Південного потоку" інших виробників газу, крім російської монополії та її партнерів з цього проекту. Але і це не єдина бюрократична проблема, яку ще належить вирішити "Газпрому".
У травні 2010 р. віце-прем'єр РФ Ігор Сечін говорив, що в листопаді 2010 р. Туреччина видасть дозвіл на будівництво "Південного потоку" в своїй економічній зоні, проте цього досі не сталося. Більше того, минулого тижня загострилися відносини "Газпрому" з турецькою державною трубопровідною компанією Botas. У суботу вона проінформувала "Газпром" про те, що не буде продовжувати угоду про постачання російського природного газу так званим "західним маршрутом" у зв'язку з тим, що в Москві відмовилися знижувати ціну на паливо. Термін дії цього документа, підписаного в 1986 р. і передбачає щорічні поставки Туреччини близько 6 млрд. куб. м газу, закінчується через два місяці, у грудні.
"Західний маршрут" пролягає через Україну. Тому відмова Botas купувати російський газ обіцяє "Нафтогазу" втрати потенційного прибутку. "Щорічно Україна прокачує за своєю ГТС близько 100 млрд. куб. м газу. 6 млрд. куб. м - це близько 6% від загального транзиту, який має Україна. Якщо в середньому за рік ми отримували близько $2,7 млрд., то близько $160 млн. ми можемо втратити", - підрахував експерт Валентин Землянський. Однак він вважає, що Туреччина навряд чи повністю відмовиться від "західного маршруту", а "Газпром" піде на певні поступки і домовиться з Botas.
Більш складні переговори з "Газпромом" у жовтні планує завершити Україна, яка прагне і знизити вартість російського газу, і отримати гарантії обсягів з його транзиту на перспективу, щоб інвестпроекти з модернізації ГТС, які планується реалізувати в найближчі п'ять років з європейськими партнерами, виявилися економічно виправданими.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас