Ъ: Автомобілі виїдуть за рахунок країни — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ъ: Автомобілі виїдуть за рахунок країни

Казна та Політика
2678
Мінпромполітики пропонує стимулювати попит на українські комерційні автомобілі за рахунок держбюджету. Кошти повинні будуть направлятися на компенсацію ставок за кредитами, взятими на купівлю продукції вітчизняного автопрому. Такі ініціативи висувалися і раніше, але тепер плани можуть бути реалізовані хоча б частково, наприклад, в рамках закупівлі транспорту містами, що готуються до фінальної частини Євро-2012, відзначають експерти.
У Міністерстві промислової політики розробили Державну програму розвитку автомобілебудування в Україні, заявив учора заступник міністра Віталій Немилостивий. "Один з механізмів, передбачених цією програмою, - часткова компенсація відсотків за кредитами при купівлі вітчизняних комерційних автомобілів. На даний час цей проект ще перебуває на розгляді Кабінету міністрів", - сказав чиновник. За його словами, механізм в разі його затвердження буде поширюватися на техніку всіх українських виробників комерційних автомобілів зі ступенем локалізації понад 50%. "На дотації можуть розраховувати ті, хто купує техніку для експлуатації, а не для перепродажу", - зазначив заступник міністра.
У 2006 році Кабмін уже стверджував програму розвитку машинобудування до 2011 року, яка серед іншого передбачала погашення частини кредитів при придбанні українських автомобілів. "Але протягом 2006-2011 років з держбюджету на ці цілі не було виділено жодної гривні", - говорить представник однієї з найбільших в Україні автомобільних компаній. У проекті Держбюджету на 2012 рік, який зараз розглядається Верховною радою, на всі державні програми з підтримки промисловості за рахунок компенсації за кредитами передбачено всього 600 млн грн. За даними ЛАЗу, обсяг ринку комерційної техніки України оцінюється в 10 млрд грн на рік. Основні учасники ринку - "Богдан", ЛАЗ, "Еталон" і "АвтоКрАЗ".
Гендиректор AUTO-Consulting Олег Омельницький відзначає, що держдотації автопрому - один з методів стимулювання внутрішнього виробництва автомобілів, який практикується в багатьох країнах. "Подібні програми існували у Франції, Росії, країнах Східної Європи. Це підтримка національного виробника, причому не шляхом якихось загороджувальних заходів, а за допомогою цільового стимулювання покупців, у яких залишається право вибору - придбати будь-яку вподобану модель", - вважає Омельницький. На його думку, напередодні Євро-2012 Кабмін може піти на виділення держдотацій при купівлі вітчизняних автобусів.
Віце-президент корпорації "Богдан" Володимир Гунчик зазначає, що з серпня поточного року при купівлі міського транспорту муніципалітетами з держбюджету вже компенсується половина відсоткової ставки по кредиту. На поточний момент фінустанови пропонують кредитування комерційних автомобілів під 17-20% річних у гривні. "Програма позики для комерційних структур дозволить суттєво оновити міжміський громадський транспорт. Тут можливо переорієнтувати міжнародні перевезення на вітчизняний транспорт. Адже зараз вони використовують в основному старі імпортні машини, а зможуть придбати нові вітчизняні за тією ж ціною", - вважає фіндиректор ЛАЗу Андрій Остапенко.
У той же час, за оцінками юристів, рішення про держдотації українського автопрому може трактуватися як порушення норм СОТ і призвести до санкцій щодо українського експорту. "Є підстави вважати, що таке рішення українського уряду порушує засадничий принцип СОТ про збереження динаміки міжнародної торгівлі та конкуренції, - говорить старший юрист московського офісу юридичної фірми Salans Дмитро Дементьєв. - Втім, поки незрозуміло, як саме це буде трактуватися - як заборонена субсидія чи як субсидія, яка може мати негативний вплив на торгівлю. Тому, якщо таке рішення завдасть шкоди будь-якій з країн-членів СОТ, вона може звернутися до СОТ. І якщо в результаті проведеного розслідування буде доведено факт порушення, українському уряду потрібно буде припинити субсидування. Якщо ж припинення не буде, то країна, що звернулася до СОТ, може почати розслідування з метою введення відповідних заходів". За словами юриста, від того, якою буде визнана ця субсидія - забороненою чи здатною зробити негативний вплив на експорт, - залежатиме термін доведення шкоди стороною, що звернулася зі скаргою в СОТ, і тип процедури розгляду. Наприклад, заборонені субсидії будуть розглядатися за прискореною процедурою.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас