Бензин палає бажанням дорожчати — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Бензин палає бажанням дорожчати

Енергетика
1069
Уряд створює чергові передумови для зростання цін на автозаправках. Мінінфраструктури запропонувало домогтися додаткових надходжень до бюджету в розмірі 4,36 млрд грн за рахунок підвищення на 10% акцизу на бензин і більш ніж в п'ять разів - на дизельне пальне. Це призведе до збільшення цін, а також створить умови для наповнення ринку імпортним низькоякісним пальним, відзначають експерти.
Мінінфраструктури пропонує передбачити в законі "Про державний бюджет на 2012 рік" підвищення ставки акцизного збору на бензин з 182 до 200 євро за тонну, а на дизпальне - з 42-90 до 120 євро за тонну, йдеться в листі заступника міністра інфраструктури Костянтина Єфименка голові Мінфіну Федору Ярошенку від 21 вересня (копією володіє, - ред.). Крім того, в Мінінфраструктури наполягають на скасуванні чинної зараз диференційованої ставки на дизельне пальне. За рахунок підвищення акцизів планується отримати додаткові 4,36 млрд грн для фінансування автодорожнього комплексу України.
В Міненерго ініціативу офіційно не коментують. Між тим, за словами джерела в міністерстві, там до неї ставляться негативно. Співрозмовник "видання" зазначив, що після введення на початку 2007 року диференційованих акцизів на дизпальне два підприємства - Лисичанський і Кременчуцький НПЗ - інвестували в нове обладнання, що дозволяє виробляти пальне за стандартами "Євро-4" та "Євро-5". Завдяки цьому частка дизпального, що відповідає "Євро-4", на ринку в цьому році зросла з 15% до 95%. Зараз зазначені заводи готуються до переходу на стандарт "Євро-5". "На Лисичанському НПЗ вже отримані пробні партії дизельного пального з ультранизьким вмістом сірки, - повідомив співрозмовник. - Тобто можна констатувати, що диференційований акциз дає позитивні результати, і, якщо наша нафтопереробка все-таки переживе нинішнє засилля імпорту, через рік-два ми будемо робити тільки екологічно чисте пальне "Євро-5". В іншому випадку реалізація проекту може застопоритися на стадії пробних партій".
У прес-службі "ТНК-BP Коммерс" вважають, що підвищення ставок акцизного збору суперечить Бюджетному кодексу, згідно з яким з наступного бюджетного року всі податкові зміни повинні в установленому законодавством порядку прийматися, підписуватися і публікуватися до 15 серпня року, що передує бюджетному. В компанії вважають, що збільшення ставок акцизного збору призведе до додаткового тиску на споживчий ринок, а також позбавить нафтотрейдерів стимулів виробляти або імпортувати пальне високої якості. Це в свою чергу обернеться надходженням на ринок продукції, що не відповідає європейським стандартам якості.
Гендиректор мережі "Донецькойлсервіс" Віктор Мартиросян відзначає, що підвищення акцизу позначиться на вартості нафтопродуктів. "Якщо ставка на бензин збільшиться на 18 євро за тонну, це може призвести до подорожчання літра пального в роздробі на 20 коп.", - відзначає нафтотрейдер. За його словами, з ДП все набагато складніше, тому як після збільшення ставки на 58 євро за тонну воно буде коштувати стільки ж, скільки зараз бензин А-95. "Але стрімке зростання вартості ДП може потягнути вгору і ціни на бензин", - відзначає Мартиросян.
Аналітик консалтингової компанії UPECO Олександр Сіренко вказує на те, що підвищення ставок акцизного збору може призвести до падіння обсягів продажів нафтопродуктів. "Ми бачимо, що зростання цін на бензин цього року стало причиною зниження обсягів продажу в роздробі на 5% і падіння роздрібної реалізації за підсумками восьми місяців у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Тепер ситуація може обернутися ще й аналогічним падінням продажів дизельного пального, а це означає, що Мінінфраструктури не отримає очікуваних надходжень", - сказав Сіренко.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас