Хроніка злочину — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Хроніка злочину

Казна та Політика
11095
9127. Запам'ятайте цю цифру, ви ще не раз її почуєте. Це номер законопроекту, який уряд Януковича приніс в Раду увечері 8 вересня, о 18:38. Наступного ранку, о 11:50 проект був включений (проломлений) до порядку денного, а о 12:12 - схвалений (проломлений) у першому читанні. Комітети документ не розглядали, вранці його передали лише Ківалову. Депутатам теж прочитати не дали - текст занесли до зали перед голосуванням. Далі, час на підготовку до другого читання скоротили до семи днів. Тому голосуватися (проламуватися) в цілому законопроект № 9127 буде наступного тижня, 22 вересня. Кабмін упевнений, що президент його підпише невідкладно. Я стверджую і попереджаю, що, поставивши підпис під № 9127, Янукович здійснить тяжкий злочин, усвідомлено спрямоване на руйнування основ держави і суспільства. А що потім?
Якби Україна була демократичною правовою державою, як записано в Конституції, то потім відбулося б наступне.
Спікер Литвин, прем'єр Азаров і міністр юстиції Лавринович відсторонюються від посад і йдуть під суд. Міністерство соціальної політики закривається, Тігіпко звільняють за непотрібністю. Парламент розпускається. Оголошуються дострокові вибори - парламентські та президентські. Рішенням суду діяльність Партії регіонів та Народної партії (вибачте, але саме так вона себе називає) припиняється, обидві партії влади розпускаються судом - за антиконституційні дії, які підривають основи держави і суспільства. Президент під суд іде трохи пізніше, після отримання на дострокових виборах приставки "екс".
Розмріявся? Анітрохи. Я ж зробив застереження - якби...
Що ж станеться насправді? Ми з вами побачимо.
Варіант перший - країна прокинеться і зупинить злочин влади під номером 9127. Варіант другий - народ побурчить (поматюкається) в "хатах скраю" і покірно проковтне, як було не раз. Переконаний, прощати владі ТАКЕ - не можна.
А тепер візьму на себе невдячну роботу - допоможу слідчим прокуратури розкрити і кваліфікувати склад злочину. Якщо не сьогодні, то на майбутнє згодиться.
Хронологія злочину
Провісником законопроекту № 9127 був його старший брат під номером 7562 - та ж назва, той же автор, по суті калька. 7562 не побачив світ, опозиція його абортувала 6 вересня. Але через два дні світу явився № 9127.
А тепер про все по порядку. На старий Новий рік Янукович поклав під "ялинку" святковий подарунок. Саме цього дня, 14 січня, його уряд вніс законопроект № 7562. Назва - "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" - нічого поганого не віщувало. Швидше навпаки. Читаємо пояснювальну записку: "Внесення запропонованих змін до чинного законодавства дозволить Україні виконати у відповідній частині рішення Європейського суду у справі "Юрій Миколайович Іванов проти України".
Можливо, Іванова Ю.М. і хотіли зробити щасливим. Йому і таким, як він, у законопроекті відведено п'ять сторінок з двадцяти. Але цей закон точно завдасть відчутного удару по мільйонам громадян з іншими прізвищами. А ще він дозволить уряду безконтрольно приватизувати стратегічні об'єкти енергетики, передусім газотранспортну систему.
Досягненню цих двох "стратегічних цілей" присвячено втричі більше - п'ятнадцять сторінок законопроекту, злочинно захованих в Перехідних положеннях. Злочинно, бо за красивою назвою закону запроторили зовсім інше, зле. Доброго не ховають.
Перехідними положеннями вносяться зміни у п'ятнадцять (!) законів України, в результаті - обмежуються або скасовуються соціальні гарантії держави для мільйонів українських громадян різних категорій.
Ось перелік законів, з яких вирізають соціальні гарантії: "Про міліцію", "Про прокуратуру", "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", "Основи законодавства України про культуру", "Основи законодавства про охорони здоров'я", "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", "Про основи соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку", "Про пожежну безпеку", "Про захист рослин", "Гірський закон України", "Про жертви нацистських переслідувань", "Про соціальний захист дітей війни".
А тепер наберіться терпіння прочитати до кінця перелік категорій громадян, яким Янукович хоче обмежити або скасувати соціальні гарантії - це більше десяти мільйонів людей по всій країні, ви точно знайдете в цьому переліку своїх рідних, близьких, колег і друзів.
Отже, співробітники міліції та члени їх сімей; слідчі прокуратури та члени їх сімей; всі категорії чорнобильців - батьки і діти, школярі і студенти, учасники ліквідації аварії та проживають у зонах зараження, ті, які працюють і пенсіонери, інваліди всіх груп і категорій, сім'ї та діти загиблих ліквідаторів аварії; працівники культури, медики і фармацевти, фахівці із захисту рослин, які проживають у сільській місцевості; учасники бойових дій, учасники війни, інваліди війни, а також члени їх сімей; ветерани праці та особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, а також члени їх сімей; особовий склад державної пожежної охорони та члени їх сімей, працівники шахт і гірничих підприємств, а також особи, які мають право на безкоштовне отримання вугілля; діти війни; колишні неповнолітні в'язні концтаборів і гетто, в тому числі інваліди, в тому числі нагороджені орденами і медалями, дружини (чоловіки) померлих від нацистських переслідувань, у тому числі інвалідів. Я нарахував у законопроекті 36 категорій громадян. Якщо помилився, то в бік заниження.
Як бачимо, законодавча новела Януковича дуже далека і від назви закону, і від інтересів Юрія Миколайовича Іванова.
Злочинна сутність Перехідних положень полягає в тому, що в разі схвалення цього проекту рівень гарантованих державою соціальних стандартів буде визначати не Закон, а Кабмін - своїми підзаконними актами. Фактично - Мінфін, в ручному режимі. Так, як захоче. Для мільйонів людей соціальні гарантії та пільги будуть обмежені або скасовані, в цьому немає сумніву.
Чому? Наведу приклад з особистого досвіду.
Мною в співавторстві був підготовлений, Радою схвалений і президентом підписаний Закон України № 1510 від 11 червня 2009 р. Відповідно до цього закону, який набув чинності з 1 січня 2010 року, військовослужбовці отримали право на грошову компенсацію вартості житла (за їх бажанням) замість власне житла, яке їм гарантує держава. Щоб черга рухалася швидше, а бюджетні гроші не витрачалися на хабарі місцевій владі та відкати будівельникам. Але на ділі військові такого права не отримали досі. Чому? Тому що Кабмін більш ніж за два роки так і не спромігся схвалити постанову, яка визначила б порядок (процедуру) отримання грошової компенсації. І не збирається цього робити, ігноруючи закон, звернення депутатів, скарги військових і членів їхніх сімей.
Так от, те ж саме буде з усіма соціальними гарантіями і пільгами, якщо Рада дозволить Януковичу виключити з соціальних законів конкретні зобов'язання держави в цифрах (суми і періодичність виплат) і передати Кабміну право в ручному режимі фінансувати лише ті гарантії та пільги, які він зможе або захоче забезпечити.
Адже саме таку хитру "технологію" і запровадив до Перехідних положень міністр юстиції Лавринович. Із законів викреслюються конкретні суми виплат і їх періодичність, а замість цього всюди по тексту вписуються однотипні фрази: "Виплати здійснюються у порядку та в розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України".
Ручне управління Кабміну - це політична доцільність і корупція. Ми це вже проходили...
Більше того, громадяни втрачають право піти в суд і там захистити своє законне право, бо право це Янукович саме і хоче з закону виключити! Немає права - немає суду. "Спритність рук - і жодного шахрайства!"
Неважко передбачити, що грошей у Кабміну не буде. Хто ж добровільно відмовиться від диких відкатів, бюджетної крадіжки і шикарного життя в стилі Luxury? За найскромнішими оцінками, за нинішньої "сильної" влади з бюджету крадуть 20% коштів (цитата Януковича) і навіть більше (цитата Азарова). Думаю, більше, хоча й за визнанням лідерів ПР виходить близько 60 мільярдів гривень на рік! Зрозуміло, що на соціальні гарантії грошей не залишиться, і не тільки на них.
А ось перед виборами гроші раптово "з'являться", і в гонитві за голосами влада вкотре запустить спіраль популізму - вбивчу для країни. І це ми проходили...
Ось, власне, суть афери, запропонованої парламенту. Що сталося далі? А те, що й повинно було трапитися.
Всі парламентські комітети розглянули законопроект і ...відмовилися його підтримувати. Саме через невідповідність змісту назві, злодійкувато схованих Перехідних положень і грубого порушення Конституції. Лише один комітет Ківалова (з питань правосуддя) висловився "за", але до нього претензій немає. Тому що відповідно до закону кожен комітет аналізує лише свої, профільні статті. Тому Ківалов оцінював лише тіло закону - п'ять сторінок з двадцяти про виконання рішень Європейського суду, а там все правильно.
Головне науково-експертне управління Ради підготувало свій висновок - теж негативний.
Фракції БЮТ, НУ-НС і КПУ постійно піднімали це питання на погоджувальній раді у понеділок, у присутності представників і Кабміну, і президента. Вимога депутатів - Кабмін повинен відкликати проект № 7562. Автор статті, як голова комітету, мінімум п'ять разів озвучував цю ж вимогу.
Скандал вийшов за межі парламенту. Законопроект № 7562 та його авторів (уряд Януковича) стали регулярно згадувати "незлим тихим словом" всюди: на телебаченні, в газетах, на акціях протесту чорнобильців та ветеранів. У Раду, Кабмін і на Банкову пішов потік гнівних звернень громадян, громадських організацій, профспілок і партій з вимогою за жодних умов закон не схвалювати.
Детально все розписую лише з однією метою - показати, що всі ключові посадові особи у владі, навіть якщо раніше і не знали, то тепер вже чітко почули й усвідомили: 7562 - це афера, злочин, злочин проти народу, Конституції і законів України.
Влада зупинилася. Литвин, як міг, протягом півроку всіляко відтягував внесення законопроекту до залу для голосування. Кабмін і президент періодично, швидше ритуально, просили Раду проголосувати № 7562, але за горло не брали і пальці в двері не вставляли. Весняна сесія на тому й закінчилася.
Першого ж пленарного дня вересня Партія регіонів зажадала включити № 7562 до порядку денного осінньої сесії. Не вийшло - 209 голосів. Регіонали вимагають проголосувати повторно - і знову проліт, 210 голосів. Чечетов провис у нокауті.
А далі команда Януковича пішла напролом. Увечері 8 вересня Кабмін реєструє той же проект (крім норми про приватизацію газової труби, вже дуже скандальна тема) за новим номером 9127.
Литвин, зневажаючи мораль і закон, робить все, щоб вже на ранок 9127 був внесений в зал і проголосований. Хто і чим зламав Литвина, не знаю, але ламати себе дозволяють або слабкі духом, або безпринципні. Спікер, як це з ним часто трапляється в конфліктних ситуаціях, завбачливо залишає залу, передоручаючи довершити аферу Мартинюку. При цьому Литвин дає команду своїй фракції голосувати "за".
Адам Іванович прекрасно розумів, у що його втягнули, оскільки сам він солідарно з фракцією КПУ і опозицією проголосував "проти". Але, як головуючий на засіданні, справу свою він довершив. З огидою, напевно, але довершив. Видно, команду отримав з такої висоти і в такій формі, що відмовитися було дорожче.
На табло 246 голосів - законопроект № 9127 схвалено в першому читанні. Пауза. Дійство триватиме наступного тижня.
Кваліфікація злочину
Співучасники злочину порушили: дванадцять статей Конституції України (статті 6, 8, 17, 19, 21, 22, 55, 85, 92, 113, 117, 124); Закон України "Про регламент Верховної Ради України", плюс декілька обов'язкових для виконання рішень Конституційного суду.
Перелік порушень очевидний, тут не треба бути юристом, тим більше що за цим проектом в ЗМІ висловлювалися багато експертів. Крім того, з детальним юридичним обґрунтуванням цей перелік міститься у висновку Головного науково-експертного управління ВР, і я вдячний керівнику ГНЕУ Василю Борденюку, підпис якого стоїть під документом, за професійну та чесну позицію.
Від себе додам, в т.ч. для слідчих прокуратури: порушуючи законодавство України, співучасники злочину діяли цілком усвідомлено і вкрай організовано; в умовах чіткої координації вони реалізовували єдину волю і працювали на досягнення єдиної мети, більше того, вони були заздалегідь неодноразово, в усній та письмовій формі, попереджені про незаконність їх дій, так само як про руйнівний характер наслідків - для держави і суспільства.
Наслідки злочину
Вони також зазначені у висновку ГНЕУ і рішеннях Конституційного суду. Наведу лише кілька витягів з цих документів, щоб ми розуміли, чим для держави і суспільства може обернутися схвалення Радою і підписання Януковичем закону № 9127.
"Руйнуються основи правової держави".
"Легалізується втручання виконавчої влади у сферу правосуддя".
"Легалізується втручання Кабінету міністрів України у сферу виключної компетенції законодавчого органу".
"Підривається принцип довіри особи до держави".
"Порушується принцип верховенства права - принцип пропорційності, забезпечення правових очікувань, правової впевненості, права на захист".
Що це означає неюридичною мовою? Син Гліб, бачачи мене ввечері за комп'ютером, запитав: "Про що, тато, пишеш статтю так пізно?" Протягом десяти хвилин я пояснив йому, семикласникові, простими словами, що означає 9127. Після легкого замішання Глебко тихо, але досить твердо промовив: "Тату, а хто ж захищатиме нашу країну, коли трапиться біда, не дай Боже, другий Чорнобиль чи війна, якщо воно так б'є по своїх?! Як чоловікам йти в бій, вогонь або на радіацію, коли вони знають, що в разі загибелі їхні діти з мамою залишаться покинутими, непотрібними державі? А хіба можна заборонити людям в суді шукати захисту? Так само не можна. Не боїшся, що багато людей можуть просто виїхати з України, бо не зможуть планувати свій бюджет, своє життя? І що тоді?"
Тринадцятирічний хлопчина, який ніколи не читав законів... Серцем він відразу відчув ті небезпеки, про які своєю професійною мовою попереджають фахівці. Команда Януковича все це прочитала, але не зупинилася, навпаки - йде напролом.
Прочитайте проект № 9127, порівняльну таблицю. І самі побачите, чим ці експерименти можуть закінчитися для країни. Дві позиції для порівняння.
Сьогодні інваліду війни І групи держава щорічно до 5 травня гарантує десять мінімальних пенсій за віком, ІІ групи - вісім, ІІІ групи - сім; учаснику бойових дій - п'ять мінімальних пенсій, плюс щорічне лікування в санаторії. А от законопроект № 9127 не гарантує інвалідам та учасникам бойових дій нічого: Кабмін може дати їм по дві-три гривні або 10-15 копійок, а путівку в санаторій - взагалі раз на 30 або 50 років. І при цьому все буде наче законно. Суди відпочивають, інваліди прискорено вимирають. У цьому була справжня мета? Янукович не думав, хто за такого ставлення до солдата - інваліда війни буде захищати нашу країну на наступній війні? Подумайте, Вікторе Федоровичу, ви ж Верховний Головнокомандувач, або вам про це не доповіли?
Сьогодні ліквідаторам аварії на ЧАЕС, які внаслідок опромінення втратили здоров'я і стали інвалідами, а також сім'ям, які втратили годувальника-ліквідатора, держава гарантує одноразову компенсацію в таких розмірах: інвалідам I групи - 60 мінімальних зарплат; II групи - 45; III групи - 30; дітям-інвалідам - ​​10; сім'ям, які втратили годувальника, - 60; батькам померлого ліквідатора - 30 мінімальних зарплат. Тепер увага: законопроект № 9127 не гарантує нікому з них нічого! Скільки Кабмін захоче, стільки й дасть. Янукович не думає, що ліквідатори-інваліди та сім'ї тих, хто вже помер від отриманої радіації, проклянуть таку владу разом з її президентом? А як їм вірити державі, яка забрала в них рідну людину, а потім намагається заощадити на одноразовій виплаті у зв'язку зі смертю?! Вікторе Федоровичу, може, ви відкладіть на час теніс-плавання і прочитаєте уважно цей опус під номером 9127? Бо незнання від відповідальності не звільняє...
Співучасники злочину
Янукович. Почесний лідер Партії регіонів, глава держави. У нинішній системі влади ключові рішення схвалюєодноосібно, уряд на підтанцьовці. Про проект № 9127 обізнаний. Якщо не від Азарова безпосередньо дізнався, то через Акімову (представник президента в Кабміні) і Мірошниченка (представник президента в Раді). Двоє останніх мають всі деталі, включаючи перелік порушень і прогноз наслідків.
Нагадаю, тиждень тому в ефірі у Савіка Шустера Акімова намагалася довести, що команда Януковича, на відміну від усіх попередніх, нібито проводить системні реформи. Щоб усе було законно, прозоро, щоб працювала система, а чиновник був позбавлений права вирішувати державні питання кулуарно чи розподіляти бюджет в ручному режимі. Я вірно зрозумів ваш месидж, Ірина Михайлівна? Але ж ви-то вже точно знали, що проект 9127 передає Кабміну десятки мільярдів саме в ручний режим?!
Азаров. Лідер Партії регіонів, прем'єр-міністр. Його більше турбує баланс бюджету, тому готовий урізати все, що ріжеться, незважаючи на норми Конституції або законів і особливо не розмірковуючи про довгострокові наслідки. Вистояти б день, та ніч протриматися... Проте під проектом № 9127 стоїть особистий підпис Азарова.
Лавринович. Член Партії регіонів, міністр юстиції, юрист вищої кваліфікації. Чітко усвідомлює, на що йде і які статті законів порушує. Його міністерство готувало проект, особисто міністр представляв його у Раді. У пакеті документів 9127 підпис Лавриновича є.
Литвин. Лідер Народної партії, голова ВР. Знає і прекрасно розуміє все, що відбувається навколо 9127. Довго стримував натиск, але у підсумку організував все, як потрібно, злочинцям, а не народу (штрих до назви партії). Стенограма це зафіксувала.
Мартинюк. Один з лідерів Комуністичної партії України. Знає і розуміє все до деталей. Думаю, діяв під примусом. Тим не менш організаційно голосування за проект № 9127 забезпечив. Притому, що депутати попереджали Мартинюка про порушення Конституції і законів; інформували його про махінації в комітеті Ківалова, коли на засідання комітету (якщо таке взагалі було) представників від опозиції не запросили, в т.ч. Кармазіна, першого заступника Ківалова... Стенограма все це зафіксувала. Пом'якшувальна обставина: Мартинюк не дозволив того дня схвалити закон в цілому, хоча Кабмін на це розраховував і комітет Ківалова наполягав.
Агресивно-слухняна більшість. Під керівництвом диригента-наглядача Чечетова 9127 підтримали 246 депутатів: Партія регіонів - 189, Народна партія - 19, позафракційні - 10, тушки у фракції НУ-НС - 11. Знайдіть їх прізвища на сайті Ради і гарненько запам'ятайте на майбутнє.
Осібно поки тримається група "Реформи заради майбутнього": 17 людей в першому читанні 9127 підтримали, але при цьому двічі заявили: якщо до другого читання Перехідні положення з проекту не приберуть, то голосувати "за" група не буде. Стенограма зафіксувала. Якщо це тверда позиція, то я її вітаю. А якщо сигнал для переговорів (торгів) з президентом, і потім, опустивши голови, проголосують "за", тоді - до списку злочинців.
Якщо Генеральна прокуратура наважиться зупинити цей злочин і притягнути винних до відповідальності, вона може порушити кримінальну справу за фактом моєї публікації - вперед! Конкретні статті в Кримінальному кодексі хай вже підшукають слідчі, я і так виконав за них більшу частину роботи.
Вже чую, як придворні спікери (спікерші) повчають, мовляв, злочинцем людину може назвати лише суд. Згоден. За однієї умови - якщо в країні суд є. В Україні його немає, в цьому переконалися не лише українці. Тому імена злочинців називаю я, маючи на те й моральні, і правові підстави. Заздалегідь попереджав, підказував, як вчинити правильно, не порушуючи закон, - не прислухалися.
Популізм vs відповідальність
Передбачаю також звинувачення у популізмі та заграванні з виборцями. Тому давайте відразу розставимо крапки над "і".
Перше. У популізмі мене ніхто ще не звинувачував, не давав для цього підстав. На президентських виборах не я обіцяв позахмарне підвищення зарплат і пенсій, п'ятирічні податкові канікули підприємцям, статус держслужбовця вчителям і медикам, контрактну армію за кілька місяців та інші популістські міражі. Це робив Янукович під загальним слоганом "покращення життя вже сьогодні". Обіцянки не виконані, а реформований Януковичем суд виніс вердикт: на виборах можна обіцяти що завгодно, за невиконання обіцянок жодної відповідальності немає. Класно ви прикрилися від відповідальності за популізм!
Друге. Проблема соціальних виплат і пільг дійсно існує, і її потрібно вирішувати, в цьому наші позиції збігаються.
Недозволено парламенту щомісячно вводити нові пільги і нові категорії пільговиків. Тим більше, суто за професійною ознакою.
Чим далі від Чорнобильської катастрофи, тим більше володарів корочок ліквідатора, чим далі від війни - тим більше липових ветеранів. Влада не бачить тут корупції?
Армія не воює, мирна підготовка військ практично на нулі, але при цьому щорічно плодяться тисячі "учасників бойових дій". Нікому зупинити цей абсурд?
Влада не знає, що навколо судів створені потужні корупційні мережі, де юридичні фірми за пристойний відкат "вибивають" для громадян з держави всілякі виплати та пільги? Мільярди!
Влада не бачить, що багато прокурорів, суддів, міліціонерів, податківців та митників їздять на машинах екстра-класу, деякі відкрито декларують нерухомість за кордоном, але при цьому вони ж отримують пільги з бюджету?!
Неприпустимо, коли є закон, але він не виконується. І це продовжується з року в рік, при всіх Кабмінах.
Держава зобов'язана захистити слабких і тих, які справді потребують підтримки - це його пряма функція. Але скажемо чесно: в Україні не може бути 13 мільйонів пільговиків - 28% населення. Жодна економіка і жодний бюджет такого не витримають.
Третє. Що потрібно робити? Про це писали і говорили багато разів, в т.ч. на сторінках ZN.UA. Ввести на півроку мораторій на встановлення Радою нових виплат і пільг. Провести за три місяці (якщо цього не зроблено досі) повну ревізію пільг і пільговиків, вичистити від липових дипломів, перекрити схеми їх видачі. Забезпечити повну прозорість і цільове використання виділених з бюджету (за всіх проблем, дуже навіть чималих) мільярдних коштів за програмами соціального спрямування. Розібратися з концентричними колами корупції навколо судів, які заробляють на пільги і пільговиків. Реально, тобто чесно (без відкатів на рівні 30-50% в умі) оцінити ресурсні можливості бюджету, на рік-три-п'ять вперед. Виділити пріоритети серед нинішніх 87 категорій і статусів пільговиків, запропонувати розумний баланс інтересів, з перспективою вирівнювання ситуації, кожні півроку. Де розумно, для бюджетників замінити професійні пільги підвищеною зарплатою. Запропонувати критерії та механізми з акцентом на адресний характер допомоги, що виключає "підтримку" тих, хто і без держави живе непогано. І т.д. Зрештою, є міністр соціальної політики Тігіпко, це його робота.
Четверте. Соціальні проблеми потрібно вирішувати відповідально, а не нахрапом, в режимі "гоп-стоп", як з проектом 9127.
Соціальні стандарти, які держава гарантує своїм громадянам, тим більше, коли держава змушує (просить) громадян ставити їх здоров'я і життя під небезпеку, такі зобов'язання держави повинен визначати Закон. Жодного ручного управління Кабміну!
Проштовхувати закони, які зачіпають інтереси мільйонів людей, до того ж підривають стабільність суспільства і держави, без попереднього широкого обговорення - неприпустимо! Лавринович знає, що він не мав права вносити проект 9127 без обговорення з громадськістю.
П'яте. Чесний діалог з суспільством для влади, замахнувшись на системну реформу, - необхідна умова успіху реформи і наступності (за зміни влади) в її проведенні.
У діалозі ключові слова - чесність і довіра. Тут я бачу найбільші проблеми.
Представники громадських організацій, які відстоюють права чорнобильців, ветеранів та інвалідів, до діалогу готові, вони розуміють, що краще реальні (хай нижчі) гарантії, ніж дуті цифри в законі.
А от владі вести діалог важко, ухиляючись від справедливих запитань. Звідки взялося Межигір'я? Чому син президента так швидко став мільярдером? Та й син прем'єра дихає йому в спину! І т.д. Буде розмова німого з глухим. Як і сталося з проектом 9127.
Точка неповернення
Янукович ще може зупинити цей злочин. Тим самим локалізувати наростання в суспільстві конфлікту, вберегти команду і себе особисто від кримінальної відповідальності за порушення Конституції і законів.
Як зупинити? Перший крок зовсім простий: схвалити закон 9127 без Перехідних положень (таку поправку я вже зареєстрував, і, думаю, не я один), виконавши тим самим зобов'язання України перед Європейським судом. У такій редакції закон 9127, гадаю, підтримають всі фракції ВР, в т.ч. опозиція.
Другий крок набагато складніший: розробити та внести в Раду законопроект, назва якого відповідала б його змісту, наприклад - "Про систему державних соціальних гарантій і пільг".
Має влада чітке бачення проблеми та шляхів її вирішення? Вона здатна переконати суспільство у правильності своєї позиції? Є політична воля схвалити закон і нести відповідальність за його реалізацію? Дійте! Якщо без злодійкуватих маніпуляцій та порушень, то опозиція заважати вам не буде, а може, в чомусь навіть і підтримає.
А для того, щоб влада не заступала за червону риску, громадянам України час, нарешті, прокинутися. Інакше влада відбере не тільки право на підприємництво, пенсію, квартиру, землю, мирні демонстрації, соціальну допомогу нужденним, а й всі інші права, зафіксовані в Конституції та законах України.
22 вересня в день голосування законопроекту КОД (Комітет опору диктатурі) закликає громадян пікетувати Раду, щоб не допустити злочину. Тому що в європейській країні таке немислимо. За визначенням.
Адже ми громадяни! І кожному з нас Конституція дає право захищати від нехтування її, Конституцію, і свої законні права.
У країні зареєстровано сотні громадських організацій і профспілок, що захищають законні права шахтарів, медиків, вчителів, ветеранів війни, військовослужбовців, чорнобильців, дітей та інвалідів. Майже 200 партій і сотні неурядових організацій (великих і малих), які декларують готовність відстоювати демократію, верховенство права, боротися з порушеннями закону.
Вам обіцяли "почую голос кожного" - так подайте це голос.
Буде гучним, влада його почує.
Анатолій Гриценко
За матеріалами:
Дзеркало Тижня
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас