2362
Клієнтів відучать орієнтуватися по карті
— Валюта
Українські банки нарівні з популяризацією використання платіжних карт починають просувати послуги, спрямовані на відмову від роботи з ними. Вчора в Приватбанку заявили, що його клієнти отримали право знімати готівку в мережі установи, що включає 7427 банкоматів, без використання картки. Для цього клієнт повинен подзвонити в банк, пройти верифікацію і вказати суму зняття. Потім на його мобільний телефон надійде SMS з кодом, який необхідно буде ввести в банкомат для отримання грошей. За один раз клієнт зможе зняти до 1 тис. грн, а максимальна кількість операцій на день буде обмежена його індивідуальним лімітом. Послуга зробить неактуальними грошові перекази, адже клієнт банку зможе передавати код для зняття коштів будь-якій третій особі.
У Приватбанку стверджують, що система оснащена п'ятьма рівнями безпеки: замовлення коду тільки з номера телефону, прив'язаного до карти; багатоступенева верифікація клієнта; динамічний пароль; система он-лайн контролю; відеозапис всіх дій з банкоматами. Кожна операція буде коштувати 1% від суми, що знімається, плюс стандартна для карти комісія за переведення в готівку.
Інші банки не вводять таку послугу через відсутність технічної платформи. "Можливість впровадження безконтактного зняття готівки обговорювалася, але вона не реалізована в Укрсоцбанку, оскільки немає необхідної технологічної бази", - говорить начальник управління альтернативних каналів продажів Укрсоцбанку Ігор Білоконь. У ПУМБ також поки тільки розглядають можливість введення послуги. "Це дозволяє банку економити на емісії пластику, що актуально при великих її обсягах. Однак з точки зору перспективи банку вигідніше розвивати у своїх клієнтів культуру безготівкових платежів, ніж економити близько 50 коп. на випуску однієї картки", - говорить заступник голови правління з роздрібного бізнесу ПУМБ Дмитро Крепак.
Зняття коштів без використання картки несе додаткові ризики для клієнтів. "У випадку шахрайства наявність у клієнта пластикової картки дозволяє контролювати відповідальність у трикутнику "банк-емітент, банк-еквайєр, торгово-сервісне підприємство". Якщо операція зняття коштів з банкомата відбувалася без використання платіжної картки, вирішити питання про компенсацію клієнту, який постраждав від дій шахрая, буде набагато складніше", - відзначає Дмитро Крепак. "Плюсом є те, що при такому способі зняття коштів шахраї не можуть зчитати номер картки та пін-код з клавіатури банкомата за допомогою накладки чи відеокамери. Однак є ризик зростання числа зловживань з боку співробітників банку, оскільки для такого шахрайства не потрібна картка, а лише самостійно згенерований код", - говорить голова правління одного з банків. Інший учасник ринку попереджає про збільшення навантаження на call-центр банку, що вимагатиме витрат на розширення його штату. "До того ж при відправленні кодів на мобільні телефони виникають питання безпеки, адже в Україні перехоплення інформації з мобільних не рідкість", - розповів банкір.
За матеріалами: Экономические Известия
Поділитися новиною
Також за темою
НБУ пом’якшив валютні обмеження для малого бізнесу та українців за кордоном
Іноземні інвестори масово страхують ризики від падіння долара
Євро зріс до чотирирічного максимуму відносно долара — Reuters
Скільки коштуватимуть 100 доларів в Україні: прогноз до 21 вересня
Який прогноз курсу долара та євро на 2025 — 2026 роки (проєкт бюджету)
Чого очікувати від курсу цього тижня — думка банкірки