Клієнтів відучать орієнтуватися по карті


Клієнтів відучать орієнтуватися по карті

Українські банки нарівні з популяризацією використання платіжних карт починають просувати послуги, спрямовані на відмову від роботи з ними. Вчора в Приватбанку заявили, що його клієнти отримали право знімати готівку в мережі установи, що включає 7427 банкоматів, без використання картки. Для цього клієнт повинен подзвонити в банк, пройти верифікацію і вказати суму зняття. Потім на його мобільний телефон надійде SMS з кодом, який необхідно буде ввести в банкомат для отримання грошей. За один раз клієнт зможе зняти до 1 тис. грн, а максимальна кількість операцій на день буде обмежена його індивідуальним лімітом. Послуга зробить неактуальними грошові перекази, адже клієнт банку зможе передавати код для зняття коштів будь-якій третій особі.

У Приватбанку стверджують, що система оснащена п'ятьма рівнями безпеки: замовлення коду тільки з номера телефону, прив'язаного до карти; багатоступенева верифікація клієнта; динамічний пароль; система он-лайн контролю; відеозапис всіх дій з банкоматами. Кожна операція буде коштувати 1% від суми, що знімається, плюс стандартна для карти комісія за переведення в готівку.

Інші банки не вводять таку послугу через відсутність технічної платформи. "Можливість впровадження безконтактного зняття готівки обговорювалася, але вона не реалізована в Укрсоцбанку, оскільки немає необхідної технологічної бази", - говорить начальник управління альтернативних каналів продажів Укрсоцбанку Ігор Білоконь. У ПУМБ також поки тільки розглядають можливість введення послуги. "Це дозволяє банку економити на емісії пластику, що актуально при великих її обсягах. Однак з точки зору перспективи банку вигідніше розвивати у своїх клієнтів культуру безготівкових платежів, ніж економити близько 50 коп. на випуску однієї картки", - говорить заступник голови правління з роздрібного бізнесу ПУМБ Дмитро Крепак.

Зняття коштів без використання картки несе додаткові ризики для клієнтів. "У випадку шахрайства наявність у клієнта пластикової картки дозволяє контролювати відповідальність у трикутнику "банк-емітент, банк-еквайєр, торгово-сервісне підприємство". Якщо операція зняття коштів з банкомата відбувалася без використання платіжної картки, вирішити питання про компенсацію клієнту, який постраждав від дій шахрая, буде набагато складніше", - відзначає Дмитро Крепак. "Плюсом є те, що при такому способі зняття коштів шахраї не можуть зчитати номер картки та пін-код з клавіатури банкомата за допомогою накладки чи відеокамери. Однак є ризик зростання числа зловживань з боку співробітників банку, оскільки для такого шахрайства не потрібна картка, а лише самостійно згенерований код", - говорить голова правління одного з банків. Інший учасник ринку попереджає про збільшення навантаження на call-центр банку, що вимагатиме витрат на розширення його штату. "До того ж при відправленні кодів на мобільні телефони виникають питання безпеки, адже в Україні перехоплення інформації з мобільних не рідкість", - розповів банкір.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «Клієнтів відучать орієнтуватися по карті» на Finance.ua - 2.0
В Контексті Finance.ua