Цінам дали зліт — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Цінам дали зліт

Енергетика
842
У жовтні вартість авіапалива для реалізації на внутрішньому ринку України зросте в середньому на $130/т, або на 15%, повідомили в компанії ТНК-ВР. "У зв'язку з дефіцитом авіапалива як на внутрішньому, так і на зовнішніх ринках його вартість збільшилася, що не дозволяє нам продовжувати утримувати ціну на реалізоване нами паливо на колишньому рівні", - заявив директор департаменту маркетингу "ТНК-BP Коммерс" Кирило Молоденков.
Підвищення цін викликане зниженням обсягів переробки на приналежному ТНК-ВР Лисичанському НПЗ. Відсутність ввізного мита на нафтопродукти робить їх виробництво в Україні невигідним, і тому із запланованих на вересень 410 тис. т нафти лише 40 тис. т буде перероблено для поставки на внутрішній ринок. Обсяг гасу, виробленого із цієї сировини, забезпечить потреби клієнтів компанії лише на 15%.
Обсяг споживання авіагасу в Україні становить близько 300-350 тис. т на рік, відзначають в консалтинговій компанії UPECO. Паливо поставляється з Кременчуцького НПЗ (постачальники - "Укртатнафта" і "Кребо"), з Волгоградського НПЗ (Росія; компанія "Лукава Ойл") і Лисичанського НПЗ ("ТНК-ВР-Авіа"). Близько 50% авіапального реалізується в аеропорту "Бориспіль".
Одержати офіційні коментарі в авіакомпаніях вчора не вдалося. Але неофіційно їх представники розповіли, що підвищення планують й інші постачальники. Разове збільшення вартості на 15% призведе до зростання паливного збору на 5-7%, розповів співрозмовник. "Як правило, підвищення паливної складової неминуче призводить до зростання вартості авіаперевезень і, відповідно, відіб'ється на ціні авіаквитків", - зазначає експерт Центру політичного і економічного аналізу Ірина Кава.
На вартості палива позначається і його дефіцит. За словами голови правління ПАТ "Укртатнафта" Павла Овчаренка, авіагас - це супутній продукт. З 100 тис. т нафти виходить 12-15 тис. т авіагасу. "А якщо переробка падає, то звідки взятися гасу?" - зазначає пан Овчаренко. Як повідомляв Комерсант-Україна, за підсумками серпня українські виробники бензину посіли лише 29% ринку проти 45% на початку року.
На думку аналітика UPECO Олександра Сіренка, подібна ситуація збережеться, якщо в уряді не вживуть заходів для захисту українського виробника нафтопродуктів. Нагадаємо, зараз міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі проводить спецрозслідування щодо імпорту нафтопродуктів. У ході останнього засідання комісії Міненерго запропонувало ввести мито на ввезення бензину розміром 130 євро/т, на дизпаливо - 80 євро/т. А поки в уряді мають намір впливати на ринок авіаційного гасу шляхом залучення нових постачальників, заявляв раніше віце-прем'єр-міністр інфраструктури Борис Колесніков. За словами джерела в Міненерго, авіагас планується поставляти з Мажейкяйського НПЗ литовської компанії Orlen Lietuva.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас