0 800 307 555
0 800 307 555

Ъ: Рекламу пива можуть обмежити

416
В Україні вкотре можуть обмежити рекламу пива і алкогольних напоїв. Депутати від опозиції повторно внесли пропозиції обмежити спонсорство заходів виробниками цієї продукції, а також заборонити рекламу пива, яка формує думку про те, що його вживання "допомагає домогтися успіху". Виробники кажуть, що не використовують подібних методів, хоча рекламісти стверджують зворотне.
Вчора на сайті Верховної ради був опублікований текст законопроекту N9099 про внесення змін до закону "Про рекламу" народних депутатів Миколи Томенка та Андрія Шевченка (обидва-фракція "БЮТ-Батьківщина"). Документом пропонується заборонити на радіо й телебаченні рекламу алкогольних напоїв та пива до 24 год (зараз для алкогольних напоїв заборона діє до 23 год). Крім того, автори хочуть поширити на алкогольну продукцію чинну зараз для тютюнових компаній заборону на спонсорство теле-, радіопередач, театрально-концертних, спортивних та інших заходів. При цьому пивоварним компаніям буде дозволено спонсорство концертних та спортивних заходів, за винятком тих, які призначені переважно для неповнолітніх.
Документом також пропонується поширити на пивні компанії заборону на використання в рекламі "методів, які можуть формувати думку, що вживання пива є важливим фактором досягнення успіху в спортивній, соціальній, сексуальній або інших сферах життя". Крім того, реклама не повинна створювати враження, що вживання алкогольних напоїв, зокрема пива, або куріння тютюнових виробів сприятиме розв'язанню особистих проблем, а також підштовхувати до вживання пива і створювати враження, що більшість людей його п'ють. Зараз ці правила поширюються на виробників алкогольної та тютюнової продукції.
Законопроект уже розглядався парламентом у грудні минулого року. За словами одного з його авторів, голови комітету Ради з питань свободи слова та інформації Андрія Шевченка, тоді у документа знайшлися прихильники серед більшості, але в останній момент Партія регіонів його не підтримала. Микола Томенко раніше заявляв, що, за його інформацією, депутатам Партії регіонів "був даний сигнал представниками Кабінету міністрів не голосувати за законопроект".
"Це наша з Миколою Томенко послідовна позиція - Україна повинна йти до максимального обмеження реклами алкогольних напоїв та тютюну і робити все, щоб знизити споживання цієї продукції. Я сподіваюся, що кількість прихильників цієї ідеї зросла, і є всі шанси на схвалення закону", - сказав пан Шевченко.
Член комітету з питань свободи слова Олена Бондаренко (Партія регіонів) вважає ініціативу депутатів перспективною: "В принципі, ініціатива хороша, і я думаю, що в неї знайдеться чимало прихильників. Хоча також можна припустити, що ті, хто підтримує у нас пивну промисловість, докладуть усіх зусиль, щоб ускладнити життя цьому законопроекту", - вважає пані Бондаренко. Вона уточнила, що ще не бачила нової редакції документа. "Потрібно дивитися на деталі - деякі депутати створюють законопроекти, якими вони просто шантажують ту чи іншу галузь. Якщо там цього немає, а закладено обмеження ідеологічного впливу через рекламу на вживання пива серед підлітків і взагалі на культуру споживання цього напою, то документ має хорошу перспективу", - зазначила пані Бондаренко.
Гендиректор компанії "Міллер Брендз Україна" Ігор Тихонов стверджує, що гравці ринку не використовують у рекламних роликах методи, здатні вплинути на формування думки про успішність тих, хто споживає пиво, хоча і не афішують цього. "Не так давно основними гравцями ринку був підписаний документ - так званий кодекс поведінки, який враховує, зокрема, дії компаній в галузі реклами", - пояснив пан Тихонов.
Виробники вважають саму заборону реклами пива неефективним методом боротьби з алкоголізмом. Гендиректор "Славутич "Carlsberg Group" Петро Чернишов відзначає, що обмеження реклами грає на руку тільки лідерам ринку: споживач і так знає їхню продукцію, і реклама таким компаніям потрібна менше, ніж усім іншим. "Усі дослідження, про які нам відомо, показують, що реклама пива не тягне за собою збільшення його споживання, а впливає тільки на перерозподіл часток ринку між компаніями. Це всього лише конкурентна боротьба", - додає пан Чернишов. За його словами, останні три роки і в Україні, і в Росії ринок не зростає, але частки гравців при цьому змінюються.
Втім, гендиректор маркетингового агентства BrandAid Валентин Перция зазначає, що реклама робить досить сильний вплив на споживача. "Людина не народжується з цигаркою чи пляшкою пива в руках, всі ці образи нав'язуються їй роками. Один з яскравих прикладів - перегляд футболу з друзями і пивом. Це результат роботи рекламних компаній", - додає пан Перция.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас