Нові правила для пенсіонерів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Нові правила для пенсіонерів

Казна та Політика
5229
Парламент ухвалив закон "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи". Новий закон - одна з умов отримання наступних траншів кредиту Міжнародного валютного фонду (МВФ).
Законопроект підтримали 245 народних депутатів. Якщо президент Віктор Янукович його схвалить, закон набуде чинності з 1 жовтня поточного року, а не 1 січня 2012 р., як планувалося раніше. Народні обранці усунули також ще ряд неузгодженостей. Зокрема, була вилучена норма про проведення з 1 січня 2012 року перерахунку пенсій із застосуванням показника середньої заробітної плати за 2006-2008 рр. на застосування такого показника за 2009 р. Новий закон передбачає, чоловіки, що досягли 62-річного віку, які перебувають на державній, дипломатичній службі чи службі в органах місцевого самоврядування, які отримали на день набуття законом чинності право працювати на займаних посадах після досягнення ними пенсійного віку, зберігають це право. Депутати вилучили норму, за якою Пенсійний фонд належав до фінансових установ, зберігши за ним статус органу виконавчої влади.
Ухвалений законопроект підвищує пенсійний вік для жінок до 60 років, для чоловіків-держслужбовців до 62 років; страховий стаж до 30 років для жінок і 35 років для чоловіків. Також документ зменшує з 90% до 80% заробітну плату для обчислення пенсій для держслужбовців. Для жінок передбачений перехідний період протягом трьох років, під час якого вони зможуть вибирати - виходити на пенсію за старим законодавством або за новим (пізніше, але з більшою пенсією). При виході на пенсію одноразову виплату розміром в 10 призначених пенсій будуть виплачувати медикам, педагогам і працівникам соціальної сфери. Пенсія держслужбовців буде розраховуватися, виходячи з розміру зарплати до 14,4 тис. грн. Тобто буде враховано обмеження заробітку для призначення пенсій для всіх пенсіонерів, сумою, з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соцстрахування. Народних депутатів зрівняють з іншими пенсіонерами. Вони зможуть вийти на пенсію за 1,5 року до настання пенсійного віку. При розрахунку пенсії можна буде виключати десяту частину трудового терміну, коли людина була безробітною, розбивши на декілька періодів.
Раніше віце-прем'єр-міністр Сергій Тігіпко заявляв, що Кабмін знайшов додаткові джерела коштів, які дозволять не підвищувати пенсійний вік. Однак МВФ ідеї українського Кабміну з даного приводу не схвалив. Пенсійна реформа була однією з умов надання кредиту МВФ. У березні-квітні 2011 р. країна не отримала третій транш кредиту розміром $1,5 млрд. 8 липня парламент у другому читанні ухвалив урядовий варіант пенсійної реформи. Депутати Юрій Кармазін (фракція Блоку "Наша Україна - Народна Самооборона") і Ольга Боднар (фракція "Блок Юлії Тимошенко - Батьківщина") пропонували скасувати законопроект у зв'язку з порушенням процедури його розгляду і голосування.
Заступник голови Верховної Ради Микола Томенко напередодні відзначив, що опозиція не заперечує необхідність пенсійної реформи, але вважає, що стратегія та ідеологія її проведення є неконституційною і антинародною. Віце-спікер підкреслив, що історія з ухваленням пенсійної реформи свідчить - влада ігнорує пропозиції опозиції. Він також повідомив про намір опозиції оскаржувати пенсійну реформу в Конституційному суді.
Тим часом президія Федерації профспілок України (ФПУ) у відповідь на рішення парламенту вирішила пікетувати Адміністрацію президента, підготувати аналіз "пенсійних пропозицій" Кабміну і через членські організації "провести роз'яснювальну роботу в профспілкових організаціях і трудових колективах, висвітлити через ЗМІ інформацію щодо негативних наслідків пенсійної реформи".
На думку директора Інституту економічних досліджень і політичних консультацій Ігоря Бураковського, незважаючи на всі недоліки пенсійної реформи в Україні, "не реформувати даний напрямок на сьогодні практично неможливо". "В нинішніх умовах я не бачу можливостей побудувати ідеальну модель пенсійної реформи. Це може комусь подобатися, комусь ні, але ми такі, які є, і реформи проводимо так, як реалізуємо економічну політику. Але ситуація в пенсійній сфері потребує вирішення. І те, що такий крок був зроблений , - це правильно, хоча і не є достатнім", - сказав експерт.
За його словами, пенсійна реформа повинна розглядатися українською владою в більш широкому контексті. "Це і бюджетна політика держави, і питання, пов'язані зі сплатою податків, стимулюванням економічної активності, і багато іншого. І ми повинні розуміти, що немає окремих реформ. І в цьому складність нинішнього моменту: коли потрібно вирішувати питання комплексно, але при цьому виділяти якісь пріоритети. Тобто цей закон - це тільки перший крок", - зазначив він. Пан Бураковський також підкреслив, що очікувати на негайні результати від пенсійної реформи найближчим часом не доводиться - ефект буде видний в середньостроковій і довгостроковій перспективі.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас