Владу нищить "комунальне питання" — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Владу нищить "комунальне питання"

Казна та Політика
1600
Одного разу перший віце-прем'єр-міністр Андрій Клюєв дозволив собі сміливу оцінку щодо майбутнього чинної владної верхівки в цій стані. Очевидці кажуть, що він нібито сказав: "якщо щось і погубить цю владу, то це буде "комуналка". Казав таке Клюєв чи ні, з часом стає все більше очевидним, що в іншому випадку такий вислів треба було б просто придумати.
Вчора відбулася селекторна нарада на чолі з тим же Клюєвим, одним із питань порядку денного якого значилося обговорення ходу підготовки регіонів до насувається осінньо-зимового періоду 2011-12 років. Журналістів, щоправда, практично відразу після початку заходу ввічливо перепровадили за двері, однак до початку "селектора" все-таки вдалося поспілкуватися з двома головними посадовими особами, відповідальними за реалізацію реформи житлово-комунального господарства. Йдеться про голову Національної комісії регулювання ринку комунальних послуг Валерії Саратові і, власне, міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Анатолій Близнюк.
Нагадаємо, Валерій Саратов - саме той колишній глава Севастопольської міськдержадміністрації, який 1 червня був звільнений Президентом за те, що дозволив завищити в місті тариф на теплову енергію втричі. І саме та людина, якого 18 липня Президент призначив главою регулятора, покликаного вирішити тарифне питання в країні раз і назавжди.
Перша зустріч після призначення голови та членів Нацкомісії регулювання ринку комунальних послуг пройшла в Криму - глава держави тоді ще був у робочій відпустці на сонячному півострові. Прес-служба АП призводить, мабуть, одні з перших слів Саратова після призначення: "Поставлені дуже жорсткі терміни. Президент сказав, що йдеться про вкрай важливе питання". Це він тоді висловився про найважливішу функції створеного регулятора - про необхідність проаналізувати справедливість тарифів у всіх компаній-монополістів по теплу і воді, які перейшли в сферу підпорядкування Нацкомісії - 70-ти водоканалів і 299-ти підприємств-ТКЕ.
Пізніше, на початку серпня, член Нацкомісії Юрій Хіврич визначив межі зазначених Президентом термінів - "до кінця року". Тим не менш, сьогодні не можна сказати навіть про те, що завдання виконане ну хоча б на 5%. Ніхто поки ніяких розрахунків просто не аналізував.
Як повідомив "Коментарям" перед початком вчорашнього "селектора" сам Саратов, з 369-ти монополістів з води і тепла, зобов'язаних обґрунтовувати тарифи перед Нацкомісією регулювання ринку компослуг, лише 7 подали регулятору свої розрахунки. З них 6 водоканалів та 1 підприємство ТКЕ.
Валерій Володимирович пояснив ситуацію просто: "У січні були розроблені методики підрахунку тарифів, у березні вони пройшли затвердження в міністерстві юстиції і, відповідно, з квітня-травня підприємства повинні були подавати нам свої розрахунки. Але, мабуть, поки підприємства з води і тепла не готові з нами працювати так, як працюють газовики та електроенергетики в жорсткому режимі з НКРЕ".
Навмисне або через незнання, але глава регулятора забув виправитися і не сказав, що порядки формування тарифів, про які він говорив, були лише розроблені НКРЕ до кінця зими, затверджені урядом у той пам'ятний для галузі день 1 червня і набули чинності - 18 серпня, після публікації відповідної постанови (№ 869) в офіційній пресі. До речі, мабуть, саме цим і пояснюється затримка з розрахунками від підприємств.
"Порядок, на який вони посилаються, набув чинності 18 серпня - ні більше, ні менше. І думаю, що в даній ситуації затримка викликана необхідністю перерахунків тарифів на підставі нового порядку. Ми з вами в цій країні, як мінімум, створюємо видимість, що працюємо і живемо за якимись законами, нормами, указами, постановами. Про який порядок можна говорити станом на квітень, якщо офіційно він набув чинності 18 серпня?", - прокоментував нам цю ситуацію президент Всеукраїнської асоціації приватних інвесторів ЖКГ України Сергій Бульбас.
Більше того, він справедливо відзначив, що і до сумнозвісної постанови в країні діяли нормативні акти, що регулюють порядок формування тарифів - а саме постанови від 10 липня 2006 року (№ 955) та від 12 липня 2006 року (№ 959). "І до цього моменту не було жодного хаосу в порядку формування тарифів на теплову енергію, на водопостачання і водовідведення. І до цього діяли постанови Кабміну, на підставі яких підприємства розробляли і подавали тарифи на розгляд Держінспекції за цінами. Зараз йдеться тільки про систематизацію - порядки об'єднали в одну постанову. Звичайно, якісь суто технічні речі були додані, але я не думаю, що нові порядки якось суттєво відрізняються від старих", - сказав він.
Нерозуміння або відсутність детально проробленого плану на перспективу сьогодні простежується в словах Саратова дуже сильно. Приміром, на просте запитання, чи буде він радити уряду вживати якихось жорстких санкцій по відношенню до тих підприємств, які не подадуть регулятору обґрунтування чинних тарифів, голова Національної комісії відповідає, що з цього приводу "в першу чергу, має боліти голова у керівника підприємства".
Одночасно профільний міністр Близнюк чітко малює кінцеву мету, до якої поставлено завдання прийти: "В остаточному підсумку житлово-комунальне господарство має стати чиїмось бізнесом".
Справа за малим - чи зможе керівництво міністерства і комісії пов'язати підвищення тарифів (з метою забезпечення доходу майбутнім власникам підприємств галузі) і незавидні власні політичні перспективи (від такого підвищення) в злагоджену програму дій?
Андрій Сантарович
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас