Мита пустили корені


Мита пустили корені

Уряд виявився не готовий скасувати мита на експорт зерна, через які Україна зараз втрачає позиції на світовому ринку. Як стало відомо "Ъ", проект рішення був заблокований Мінфіном - в міністерстві посилаються на домовленості з МВФ, у рамках яких державі небажано відмовлятися від такої статті поповнення бюджету. Поліпшити становище компаній може зниження транспортних тарифів, що фактично означає втрату прибутку "Укрзалізницею".

Дія мит на експорт зерна, швидше за все, збережеться до кінця року, заявив міністр аграрної політики і продовольства Микола Присяжнюк. "У нас є ще тиждень на переговори з Мінфіном та Мінекономіки, але думаю, до кінця цього року нічого не зміниться", - зазначив міністр. Саме Мінфін не підтримав ідею скасування мит, стверджує джерело в міністерстві. "Наш проект щодо скасування мит приречений на провал. Мінфін посилається на домовленості з МВФ при підписанні кредитної угоди, за якими державі не варто відмовлятися від доходів до бюджету", - повідомило високопоставлене джерело в Мінагрополітики. За підрахунками Мінагрополітики, при прогнозі виробництва зерна в 50 млн т і експорті 24 млн т надходження до бюджету в 2011/12 маркетинговому році можуть скласти понад 4 млрд грн.

Мита на експорт зернових були запроваджені з 1 липня - держава побоювалося, що через те, що ціни на зерно в світі значно вищі, ніж в Україні, з країни буде вивезено занадто великий обсяг продукції. В результаті експорт з України практично припинився - в липні було зафіксовано його зниження в п'ять разів, до 300 тис. т, в порівнянні з 1,5 млн т в червні. Зернотрейдери пояснюють, що не можуть конкурувати з компаніями з РФ, оскільки російське зерно мінімум на $30/т дешевше від українського. Наразі встановлено мита на пшеницю у розмірі 9% від контрактної ціни (але не менше 17 євро/т), кукурудзу - 12% (не менше 20 євро/т), ячмінь - 14% (не менше 23 євро/т). Минулого тижня в Мінагрополітики заявили, що розробили проект змін до закону "Про митний тариф", який передбачає скасування мит. У Мінфіні на запит вчора не відповіли.

У Мінагрополітики розраховують підтримати експортерів і фермерів іншим способом. "Ми хочемо компенсувати мито за рахунок зниження тарифів на логістику. Зараз готуємо зустріч із зернотрейдерами, щоб вислухати їх пропозиції", - говорить співрозмовник в Мінагрополітики. Ці ініціативи підтримують учасники ринку. На їхню думку, зниження тарифу могло б сприяти компенсації чинних мит. "Витрати на логістику становлять 15% вартості зерна. Приміром, зниження вартості доставки зерна з елеватора в порт хоча б на 20%, а також скасування оплати сертифіката ГМО дозволили б компенсувати втрати, зумовлені дією мит", - говорить гендиректор зернотрейдерської компанії "Волари "Юрій Гордейчук.

Але таке рішення призведе до зниження прибутку "Укрзалізниці" (УЗ). "Встановленням тарифів займається виключно Мінінфраструктури, тому ми не можемо коментувати це питання, - відзначили в "Укрзалізниці".- Але у нас і так найнижчі тарифи на вантажоперевезення в СНД". Частина перевезень УЗ зараз і без того збиткова, зазначає керівник "Менеджмент Консалтинг Груп" Дмитро Подтуркін (консультував раніше "Укрзалізницю"). "Але на загальному доході держадміністрації зниження тарифу буде непомітно, і може скласти менше 1% - перевезення зерна займають всього 10% від загальної кількості вантажних перевезень", - сказав експерт.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Аграрний ринок
Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua