Київ економить на проїзді — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Київ економить на проїзді

940
Влада Києва вирішила не закуповувати нові трамваї, а збирати багатосекційні машини зі старих чеських вагонів, що експлуатувалися в столиці впродовж останніх 30 років. Піти на таку небезпечну, з точки зору фахівців, модернізацію місто змушує відсутність коштів. Новий трамвай коштує 10-11 млн грн, а вдосконалення старого - 4,5 млн грн.
Виробництво трамваїв у Києві розпочнеться у 2012 році, повідомив у п'ятницю заступник глави Київської міськдержадміністрації (КМДА) Руслан Крамаренко. За його словами, нова модель вже проходить сертифікацію. Збирати їх будуть на базі Дарницького трамвайного ремонтно-експлуатаційного депо, де наступного року планується випустити близько 100 трисекційних трамваїв, розповів Крамаренко. "Зараз в нашому парку близько 600 чеських трамвайних вагонів, які використовуються близько 30 років. На їх базі ми будемо збирати сучасні трамваї. На старий візок встановимо новий чеський двигун і розробимо сучасний інтер'єр", - сказав він. У трамваях будуть використані близько 60% українських комплектуючих і 40% - закордонних. Завдяки цьому вартість машини складе 4,5 млн грн.
Глава КМДА Олександр Попов на початку серпня заявляв про те, що місто змушене піти на модернізацію трамваїв через високу ціну нових машин. Виходячи із заявленої вартості, вони будуть приблизно вдвічі дешевшими від моделей, представлених на ринку. Наприклад, низькопідлоговий трисекційний трамвай українсько-чеського СП "Татра-Юг" (єдиний виробник трамваїв у країні) K-1М8 коштує 10-11 млн грн. Гендиректор "Татра-Юг" Анатолій Кердівара раніше говорив, що в 2010 році Київ купив всього 8 трамваїв, а до цього більше двох років не здійснював закупівель.
Про те, щоб налагодити самостійне складання трамваїв, думають і в інших містах. "Ми розглядаємо можливість виробництва трамваю у Львові на низці підприємств, в тому числі і вагоноремонтних депо. Але нам необхідно брати європейську технологію, без неї, в принципі, виробництво трамваїв в Україні неможливе", - вважає мер Львова Андрій Садовий. За його словами, місто потребує 60 нових трамваїв, але в бюджеті на їх купівлю передбачено лише 10 млн грн. В Україні понад 95% трамваїв (всього налічується близько 3 тис.) потребують оновлення, але міста нездатні платити навіть за машини, що були у використанні, вартістю до $300 тис., зазначали раніше в Центрі політичного і економічного аналізу.
Повноцінним виробництвом назвати проект Києва складно, вважають учасники ринку. "Теоретично складання подібних трамваїв на базі депо можливе. Але виникає питання, наскільки безпечними вони будуть в експлуатації", - говорить голова наглядової ради ЛАЗу (планує спільне виробництво трамваїв з Koncar-Electric) Ігор Чуркін. У Львові також заявляють, що не стали б купувати трамвай, модернізований на київському підприємстві. "Трамваї мають досить тривалий термін експлуатації. Але зі старого "Запорожця" новий Mercedes все одно не зробиш", - відзначає Садовий.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас