0 800 307 555
0 800 307 555

Долар конвертують у праски

4436
"Єдиними державами Європи, що демонструють високу динаміку рівня продажів побутової техніки і електроніки, є Україна та Росія. Згідно з даними GFK, загальний товарооборот на українському ринку побутової техніки та електроніки збільшився на 32,1%, на російському - на 48,1%", - йдеться в повідомленні компанії "Фокстрот. Техніка для дому".
Ситуація в цілому по Європі менш оптимістична. Продажі побутової електроніки в першому півріччі 2011 р. в Західній Європі знизилися на 8,1%. Спад товарообороту в першому півріччі 2011 р. порівняно з аналогічним періодом минулого року спостерігається в країнах Балканського півострова (-29,5%), Іспанії (-17,3%), Португалії (-9,7%) та Італії (-2,4%).
З одного боку, причини такого великого відриву від середньоєвропейських показників лежать в суто статистичній площині. "Позитив" виходить тому, що в Україні, як і в Росії, дуже низька база порівняння, - вважає Віталій Мурашкін, керівник аналітичного департаменту ТОВ "КУА "ITT-менеджмент". - У 2010 р. ці країни ще не оговталися від різкого падіння продажів під час кризи".
Деякі експерти також вказують на ймовірність того, що в першому півріччі нинішнього попиту все ще робились покупки, відкладені "до кращих часів". "Це просто реалізувався відкладений попит, - упевнений Володимир Дінул, глава аналітичного відділу інвесткомпанії Eavex Capital.
Відмінності в поведінці ринків викликані не лише статистичними чинниками, але й відмінністю поведінки споживачів у кризових ситуаціях. "Європейці більш акуратні у своїх фінансах і тому при чутках про кризу знижують споживання, збирають гроші, - каже Олег Іванець, економіст ІГ "Арт-Капітал". - Українці ж часто, навпаки, при чутках про кризу очікують девальвації валюти, зростання цін і т.д., тому часто купують все необхідне і не дуже, щоб скинути зайві гроші".
На "конвертаційні" інстинкти 90-х вказує і Володимир Дінул, зазначаючи, що "люди з досвідом міняють гроші на щось, що буде мати цінність і після можливого колапсу долара, євро або гривні".
Хоча логічніше все-таки дивитися на різношвидкісну динаміку ринків з точки зору ступеня їх насичення, і тут випередження європейців не викликає сумнівів.
"Крім того, боргові проблеми змусили багато урядів почати процес бюджетної економії, що позначилося на споживанні, - вважає Андрій Шевчишин, керівник аналітичного департаменту ІГ ТАСК. - Таким чином, мова йде про структурне зниження попиту в Європі. При цьому зниження попиту на побутову техніку також має структурний характер".
Тобто в даний період в європейських домогосподарствах придбання більш нової побутової техніки відкладається в умовах економії і зростаючої інфляції. В Україні ж ситуація дещо інша, хоча "активна політика споживчого кредитування дає додаткові стимули і можливості покупцю", - відзначає експерт.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас