Підприємці України критикують закон про електронну реєстрацію бізнесу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Підприємці України критикують закон про електронну реєстрацію бізнесу

Казна та Політика
1037
В Україні набрав чинності закон, який дозволяє подавати електронні документи для державної реєстрації "юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців". Однак місцеві бізнесмени вказують на низку його недоліків, які, на думку підприємців, не дозволять їм повністю відмовитися від паперових документів.
Документ набирає чинності через дев'ять місяців після того, як у жовтні 2010 року був прийнятий парламентом. Зроблено це було для того, щоб уряд України міг підготуватися до виконання закону. Проте одна з його розробниця, депутат від фракції "Наша України" Ксенія Ляпіна, повідомила Deutsche Welle, що підготовці завадила реорганізація урядових структур.
За словами Ляпіної, держкомітет з питань підприємництва лише в травні передав повноваження з реєстрації підприємств Державної реєстраційної служби України, створеної в рамках міністерства юстиції. За два дні до введення закону в дію на сайті Мін'юсту замість інструкцій про порядок введення електронної реєстрації з'явився лише проект наказу "Про затвердження порядку подання електронних документів державному реєстратору".
Представники підприємницьких кіл саркастично назвали новий закон "напівелектронною реєстрацією". Гендиректор Спілки малих, середніх і приватизованих підприємств України В'ячеслав Биковець вважає, що електронні документи все одно доведеться підтверджувати паперами, особисто доставленими до органів реєстрації: "Сьогодні, коли відправляєш звітність, від тебе потім вимагають, щоб ти привіз її на папері. Бухгалтери щомісяця здають звіти і на папері, і на дискетах".
Крім того, при подачі електронних документів буде задіяно електронний підпис. За нинішніми правилами, його треба отримувати і щорічно оновлювати шляхом особистого візиту до реєстраторів. Бізнесмену, який відкриває підприємство, обов'язково доведеться ходити до податкової інспекції, органів статистики та в пенсійний фонд. У тексті закону прописана і норма, згідно з якою зміни до реєстраційних документів вносяться виключно в колишньому, "паперовому" порядку.
Як пояснила Ксенія Ляпіна, це вимушена незручність, і спрямована вона проти спроб силового захоплення підприємств, що стало бичем економічного життя в Україні: "При першій реєстрації рейдерство неможливе. А ось в порядку внесення змін до документів, особливо акціонерних товариств, ми не стали нічого змінювати, тому що на цьому етапі проблема рейдерства залишається актуальною".
Зате нововведенню дуже раді податкові органи, яким буде значно простіше контролювати звітність підприємців. "Надання електронної податкової звітності - це перший крок до створення централізованих баз даних. Ми почнемо з великих платників податків та юридичних осіб", - підкреслила директор юридичного департаменту Державної податкової адміністрації України Мар'яна Куц.
За матеріалами:
Deutsche Welle
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас