2618
Створено найшвидший літак
Гіперзвуковий безпілотний літак Falcon HTV-2 розробляється американським управлінням перспективних дослідницьких програм в галузі оборони (DARPA) і позиціонується як суперозброєння нового покоління. Його швидкість в 20 разів перевищує швидкість звуку. Шлях із Нью-Йорка в Лос-Анджелес, на подолання якого пасажирським лайнерам зазвичай потрібно більше п'яти годин, на такому апараті займе всього 12 хвилин, а з Лондона до Сіднея - не більше години.
За формою новий літак нагадує "літаючу тарілку". Весь його корпус злитий - крил у звичному розумінні немає. Довжина Falcon HTV-2 становить всього 3,7 метра, а швидкість польоту - майже 21 тис. кілометрів на годину. Для порівняння: радянські надзвукові літаки МіГ-25, на яких були встановлені десятки світових рекордів, за годину долають лише 2,4 тис. кілометрів.
Обшивка Falcon HTV-2 виконана з експериментального композитного матеріалу, що витримує надвисокі температури. Очікується, що під час безпрецедентно швидкого польоту через тертя об атмосферу літак розігріється до 800 градусів Цельсія. Але корпус Falcon HTV-2 здатний витримувати і більший жар - майже 2 тисячі градусів, що вище температури плавлення сталі.
Falcon HTV-2 був запущений з військової бази Вандерберг у Каліфорнії. Списана балістична ракета Minotaur IV успішно вивела гіперзвуковий безпілотник на межу між атмосферою Землі та космосом. Далі він від'єднався від носія, включив власні двигуни і, згідно з планом, мав подолати понад 7,5 тис. км за півгодини і впасти у районі Маршаллових островів у Тихому океані.
Однак, як повідомило Агентство перспективних оборонних досліджень США (DARPA), зв'язок з Falcon HTV-2 перервався, і на даний момент невідомо, наскільки вдалим можна вважати експериментальний політ.
Це вже другий запуск надшвидкого літака в реальних умовах. Перший політ Falcon HTV-2, який тривав дев'ять хвилин, відбувся в квітні 2010 р. Через 139 секунд після старту бортовий комп'ютер літака повідомив про помилку і, слідуючи програмі безпеки, направив експериментальний апарат в океан. Уламки виявити не вдалося.
За словами інженерів, апарат перегрівся, і це, як очікується, лише одна з технічних проблем, що підстерігають на шляху переходу від теорії гіперзвукових польотів до практики.
Незважаючи на невдачу, політ Falcon HTV-2, за твердженням DARPA, продемонстрував здатність цього апарата летіти зі швидкістю в 17-22 рази вище швидкості звуку і дав вченим можливість виявити і виправити неточності і помилки в конструкції. Під час польоту апарат показав здатність приймати GPS-дані на швидкості в 5,8 км/с, при цьому зв'язок працював нормально в обидва боки, і дистанційне управління функціонувало.
За даними видання The Daily Mail, літак Falcon HTV-2 почали створювати у 2003 р. на вимогу Пентагону. До нинішнього моменту на його розробку, модифікацію і випробування було витрачено $308 млн. Планується, що він буде повністю готовий до 2025 р.
За твердженням експертів DARPA, військову перевагу літаків, подібних Falcon HTV-2, перед балістичними ракетами в маневреності, що утруднює виявлення і знищення цих апаратів. Здатність американських літаків здійснити ракетно-бомбовий удар за допомогою літаків затвердить статус Штатів як військової та високотехнологічної держави.
Втім, практична користь від дорогих Falcon HTV-2 сумнівна. Для того щоб бомбити слабкі країни, на кшталт Ірану або Афганістану, такі літаки не потрібні, а атака на Росію чи Китай, які володіють величезним ядерним потенціалом, загрожує величезними проблемами. Жодна система озброєнь не дасть американській владі гарантії, що всі боєголовки сильного противника будуть знищені і не буде у відповідь ядерний удар.
Раніше цього року на Паризькому авіашоу була представлена модель найшвидшого в світі пасажирського літака Zhest, який зможе вміщувати від 50 до 100 осіб. Аерокосмічна інженерінгова корпорація Astrox Corporation, яка розробляє його, обіцяє, що до 2050 р. Zhest почне здійснювати комерційні перельоти зі швидкістю в чотири рази швидше звуку (політ з Лондона до Сіднея займе всього 3,5 години), але квиток на нього коштуватиме від $10 тис. до $30 тис. Утім, історія авіації вже знає приклад технічно революційного, але комерційно провального пасажирського літака Concorde.
За матеріалами: Экономические Известия
Поділитися новиною
Також за темою
Коли видається один номерний знак, а коли два — роз’яснення сервісних центрів МВС
68% компаній продовжують інвестувати в українські надра, попри війну — дослідження
День фінансів: прогноз курсу від Dragon Capital, рішення Кабміну для підтримки бізнесу, виплати після звільнення за кордоном
Фальшиві водійські посвідчення: шахраї масово пропонують фейкові «послуги» з виготовлення документів
Нові правила перетину кордону для міжнародних перевізників: що треба знати
Банки зможуть спілкуватися з ДПС через спеціальний чат