Високоградусний мінімум — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Високоградусний мінімум

1283
Великі виробники алкоголю домоглися збільшення мінімально дозволених цін на спиртне на 25-50%. За їхніми розрахунками, це повинно сприяти витісненню з ринку "паленої" продукції. Втім, без покупців ризикують залишитися не стільки нелегали, скільки дрібні ЛГЗ, які, не маючи можливості рекламувати свій товар, утримували споживачів лояльними цінами.
Дешевше не наливати
"Спиртне" лобі зуміло домогтися свого: на початку серпня уряд переглянув мінімальні роздрібні ціни (МРЦ) на алкогольну продукцію, збільшивши їх на 26-50%. Тепер горілка в торгових мережах не може коштувати дешевше 26,1 грн за пляшку 0,5 л, що на 45,3% дорожче, ніж раніше. Тризірковий коньяк в такій же ємності виросте в ціні на 26,7% - до 33,1 грн, вино (пляшка 0,7 л або упаковка тетра пак 1л) на 50% - до 18 грн. Коментуючи перегляд МРЦ, прем'єр-міністр Микола Азаров заявив, що цей крок повинен сприяти зменшенню частки тіньової продукції.
На такий ефект очікують і в профільній асоціації "Укргорілка". За її даними, на сьогоднішній день частка нелегальних виробників на ринку міцного алкоголю становить близько 30-35% і має всі шанси рости і далі, тому що в першому півріччі більшість великих компаній зменшили виробництво на 5-7%.
Підвищення мінімальної цінової планки підстьобне конкуренцію на ринку горілки та коньяку, але не позначиться на загальному рівні їх продажів
МРЦ як стримуючий фактор для нелегалів довели свою ефективність ще в 2001р, коли вони були введені вперше. Після встановлення цінової планки для ринку, частка тіньовиків всього за рік знизилася на 10%, а в наступні роки продовжувала падати на 5-7%. Але в 2005 році МРЦ були скасовані, тому що подібне регулювання суперечило нормам СОТ, куди тоді готувалася вступити наша країна. Але вже в листопаді 2008р. мінімальні ціни були повернуті на прохання алкогольних компаній, які скаржилися на різке збільшення тіньового сегмента.
Ефект не змусив на себе довго чекати. До кінця 2008р. частка нелегального спиртного впала до 5-10%, - говорить директор з маркетингу холдингу Global Spirits (ЛГЗ "Хортиця", "Російська Північ", ОКЗ ТМ "Шустов", ДП "Кримський Винний Дім", ТД "Мегаполіс України" і ТД "Хортиця Росія") Георгій Майоров.
Після дворазового підвищення цін на спирт (з 70 грн/дал до 155 грн/дал) збільшення вартості склотари на 20%, транспортних витрат на - 15% і акцизного збору, старі мінімальні ціни перестали відповідати реальним витратам виробників на виготовлення напоїв. Тому наприкінці минулого року вони ініціювали чергове підвищення тарифів на 50%. Причому, апетити горілчаників постійно зростають: перша цифра, озвучена ними як потенційна мінімальна роздрібна ціна, становила 24,9 грн. Зараз же, як заявляє Георгій Майоров, роздрібна вартість пляшки міцного алкоголю 0,5 л, з якої сплачено всі податки, просто не може бути нижче 26,1 грн. Продукція великих компаній, які працюють у правовому полі, коштує саме стільки. Тому з введенням МРЦ вона не подорожчає, - констатують експерти. Але з роздробу зникне горілка по 16-20 грн, яка в достатку представлена ​​там зараз. Причому, далеко не завжди це "палена" продукція.
За такими цінами нерідко продають свою продукцію регіональні виробники, які готові задовольнятися мінімальними націнками. Не маючи можливості витрачати багатомільйонні бюджети на просування, вони утримували свого споживача більш низькими, ніж в іменитих конкурентів цінами.
Тепер же дрібним компаніям доведеться підвищити розцінки до дозволеного державою мінімуму, а значить, їх шанси утримати свою ринкову частку стрімко зменшуються, чому не забаряться скористатися лідери галузі. Позбутися ж дійсно неякісного алкоголю буде складніше, ніж здається на перший погляд. Він просто переміститься з торгових полиць великих роздрібних мереж у кіоски і павільйони, де виявити таку продукцію контрольним органам складніше.
Хто доплатить за градус?
Аналітики впевнені - підвищення мінімальної цінової планки підстьобне конкуренцію на ринку горілки та коньяку, але не позначиться на загальному рівні їхніх продажів. На тлі загального розгулу інфляції в країні і різкого подорожчання більшості продуктів харчування, споживачі просто "не помітять" переписаних цінників на спиртному. Тим більше, що доплачувати доведеться всього 6-8грн.
Але ось винороби у лояльності українців до своєї продукції не впевнені. Директор Асоціації "Виноградарі винороби України" Сергій Петренко каже, що їхня організація була однією з ініціаторів підвищення МРЦ, але спочатку ціну пропонували встановити на рівні 16 гривень. За 9 місяців підготовки проекту постанови Кабміну, зросла вартість енергоносіїв, палива, тари тощо, тому цифру підвищили до 18 грн.
Теоретично для більшості виноробів вона є прийнятною, але все ж єдиної позиції в цьому питанні у компаній немає. Підвищені ціни влаштовують виробників, що пропонують дороге брендоване вино, але змушують турбуватися про рівень продажів постачальників товару економ-класу. Адже поки вино в Україну найчастіше є якимось "замінником" більш міцного алкоголю і платити за нього дорого більшість громадян не готові.
Експерти побоюються, що може ще більше знизитися виробництво кріплених вин, яке і так падає. За даними Державного комітету статистики, за перші 5 місяців 2011 року ринок кріплених вин скоротився на 66,2%.
Тетяна Гармаш
За матеріалами:
Контракти
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас