Табачник переміг корупцію — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Табачник переміг корупцію

Кримінал
602
Станом на 2 серпня поточного року від правоохоронних органів не надійшло жодного повідомлення про факти вимагання або хабарництва з початку вступної кампанії. "Таких випадків не виявили І громадські спостерігачі, що є великим позитивом і говорить про прозорість та відкритість вступної кампанії", - стверджує міністр освіти і науки, молоді та спорту (МОН) Дмитро Табачник. За його словами, вступна кампанія цього року також характеризується відсутністю черг, скороченням числа скарг вдвічі і високою активністю абітурієнтів: заявки на вступ подали 290 тис. осіб, з них 27 тис. - випускники минулих років.
У міністерстві також пишаються системою "Електронний надходження", яка була введена відповідно до наказу МОН цього року і довела свою ефективність. Нагадаємо, експеримент з "Електронним надходженням" передбачає можливість подання абітурієнтами електронних заяв про вступ до вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації. При цьому дані абітурієнтів, які подали документи для вступу як в електронному, так і в звичайному вигляді, повинні бути внесені в Єдину державну електронну базу освіти в режимі онлайн за допомогою інформаційної системи "Конкурс" та "Електронний вступ 2011". Технічним партнером у забезпеченні електронного надходження виступила компанія "Укртелеком".
Раніше заступник голови Верховної Ради Микола Томенко звернувся з проханням до президента Віктора Януковича створити комісію для перевірки організації вступної кампанії. За його словами, багато вузів критично оцінили нововведення, оскільки технічні можливості багатьох вузів не дозволяють їм скористатися системою "Електронний вступ 2011" і ввести в електронний реєстр більшість абітурієнтів, які зареєструвалися письмово. Пан Томенко зазначав, що якщо дана проблема не буде вирішена, може виникнути хаос. Незважаючи на зауваження, система себе виправдала.
За даними МОН, через неї було подано майже 150 тис. заяв. Враховуючи, що понад 65 тис. електронних заяв подано вступниками до вузів інших міст, їх сім'ї заощадили мінімум 13 млн. грн., підрахували в міністерстві. Крім того, система "Електронний вступ" спрацювала навіть краще, ніж її американський аналог, зазначають чиновники. "У порівнянні з американським університетом "Дербі", коли вступний сайт "висів" 8 днів, у нас "провисання" склало кілька годин", - заявив міністр. Багато абітурієнтів не змогли скористатися сервісом протягом декількох днів з початку роботи системи.
Коментуючи ситуацію, коли абітурієнтам дзвонили з приймальних комісій і просили приїхати і підтвердити свої дані, у МОН спочатку пояснили це збоями в новій системі. А міністр заявив, що однією з причин виниклих труднощів могла бути активна боротьба вузів за абітурієнтів, у результаті якої в приймальних комісіях нерідко просили надходить приїхати "тільки для того, щоб умовити... залишити оригінали документів".
У МОН також заперечують суб'єктивний характер визначення обсягів державного замовлення на навчання у вузах. Тут запевнили, що це питання вирішувалося з урахуванням пропозицій самих ВНЗ, регіональних особливостей і насиченості спеціальністю інших ВНЗ регіону, мовляв, жодних особистих переваг в цьому немає. Свідченням відсутності особистісного фактора, відзначають в міністерстві, є скорочення обсягу держзамовлень у різних вузах. Тут також нагадали, що кількість випускників шкіл в 2011 р. скоротилася на 42%, тоді коли обсяг держзамовлення знизився: на 9% - на підготовку молодших фахівців, і на 19% - на бакалаврів.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас