Митниця дає бабло


Митниця дає бабло

Вчора вранці з'явилася інформація про те, що Держмитслужба при розмитненні палива на кордоні стягували не знижену ставку акцизу. Хоча ще 7 липня Верховна Рада України продовжила дію знижених акцизів на бензини EUR50/т і на дизельне паливо EUR20-30/т до 31 серпня 2011 року. Відповідно до законопроекту "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів" (щодо удосконалення деяких норм Податкового кодексу), акцизи були знижені, зокрема, на бензин на 27,5% - з EUR182/т до EUR132/т, на дизпаливо з вмістом сірки більше 0,2% - на 33,3%, з EUR90/т до EUR60/т, з вмістом сірки від 0,035% до 0,2% - на 43,5%, з EUR69/т до EUR39/т, з вмістом сірки від 0,005% до 0,035% - на 48,4%, з EUR62/т до EUR32/т, з вмістом сірки не більше 0,005% - на 47,6%, з EUR42/т до EUR22/т.

У відомстві посилалися на те, що даний закон хоч і був схвалений Верховною Радою, але все ще не був підписаний і опублікований у відповідних виданнях. Тому в ДМСУ мали всі підстави вимагати сплати податків, зазначених у законі.

Ринок відреагував негайно. За даними консалтингової компанії UPECO, вдень в опті повністю відсутнє пропозиція від дилерів НПЗ, не було жодної пропозиції за бензинами А-76/80 та А-92. Середня ціна на А-95 і дизпаливо підскочила відразу на 131 грн., при тому, що кількість самих пропозицій було обмежена.

Як повідомив представник компанії-імпортера, станом на 11 годину ранку в ДМСУ оголосили, що почали діяти нові ставки акцизу, після чого почалося розмитнення партій палива для деяких областей. Втім, ще вдень по ринку ходили чутки, що ставки нових акцизів в системі ДМСУ не більш ніж технічна помилка, і якщо закон буде підписаний і опублікований найближчим часом, то між компаніями і ДМСУ буде проведений взаємозалік з урахуванням знижених ставок.

У експертів відразу ж виникли побоювання щодо підтримки стабільності ринку. "Якщо дивитися на баланс ринку, то все виглядає непогано. Немає різких відставань від рівнів минулого року. Але в цьому балансі враховано близько 100 тис. т світлих нафтопродуктів НАК "Нафтогазу", однак на ринку їх немає. Оскільки вони не продані", - каже Сергій Куюн, директор консалтингової групи "А-95".

За словами експерта, ресурс НАК "Нафтогазу" хоч і є, але продається на неприйнятних для трейдерів умовах. Наприклад, терміни відвантаження здійснюються протягом 60 днів. Крім того, пропонуються досить великі партії, 2,5-5 тис. т, які часто непід'ємні для роздрібних торговців.

Але до вечора хмари над ринком розійшлися. На сайті Верховної Ради з'явилося оновлення, що свідчить, що закон повернуто з підписом президента. Найімовірніше, сьогодні текст документа буде опублікований і розміри акцизів повернуться у вихідну позицію. Чи отримають імпортери взаємозалік за вже сплаченими податками, ще велике питання, тому що може виявитися, що закон не має зворотної сили.

Аналітики ринку стверджують, що рішення про пролонгацію знижених акцизів було обумовлене швидше політичними амбіціями деяких членів уряду, ніж здоровим глуздом. Тому як скасування знижених акцизів саме з початку серпня нівелювала б поступове зниження цін, але до початку вересня всі вже встигли б адаптуватися до рівнів цін. Тепер же різкий стрибок вартості палива припаде на найбільш жвавий день на дорогах у році, коли всі повернуться до роботи.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua