0 800 307 555
0 800 307 555

Витоки підмочили "Яндексу" квартальний звіт

522
"Яндекс" відзвітував сьогодні про фінансові результати другого кварталу. Переможні реляції звучали на тлі скандалів з індексацією персональних даних користувачів, що потрапили у відкритий доступ в Інтернеті.
Головною подією для найбільшого російського пошукача - "Яндекса" - у другому кварталі цього року став успішний вихід на американську технологічну біржу Nasdaq. "Основною подією другого кварталу для нас стало первинне розміщення акцій компанії на американській біржі Nasdaq. У другому кварталі компанія показала істотне зростання за ключовими фінансовими показниками та бізнес-метрик", - зазначив гендиректор "Яндекса" Аркадій Волож.
Нагадаємо, в травні поточного року "Яндекс" провів IPO на біржі Nasdaq, розмістивши акції на 1,3 мільярда доларів. Весь бізнес був оцінений майже в 13 мільярдів доларів.
Однак зараз цю подію затьмарила інша історія - один за одним витік конфіденційної інформації. Втім, в "Яндексі" вважають, що серйозних фінансових наслідків, пов'язаних зі скандалами з індексацією, в компанії не буде.
Акції "Яндекса" за підсумками вчорашньої сесії біржі Nasdaq все ж таки змогли відіграти більшу частину падіння. Папери закрили торги на рівні 37,74 долара, що лише на 0,77% нижче за рівень попередньої сесії. Вдень падіння паперів досягало 6,5%.
Хвилю продажів підняла опублікована компанією звітність за другий квартал, яка стала першою з отримання компанією публічного статусу. За підсумками кварталу чистий прибуток російської інтернет-компанії по US GAAP виріс на 11% - до 1,125 млрд рублів проти 1,017 млрд рублів за аналогічний період 2010 року. Виручка пошукача за звітний період виросла на 57% до 4,541 млрд рублів. Показник EBITDA набрав 32% і склав 1,448 млрд рублів.
Yandex N.V. засновано в 1997 році. На квітень 2011 року найбільшим акціонером компанії був фонд Baring Vostok Capital Partners, що контролював 22,6% капіталу і 23,89% голосуючих акцій. Серед представників менеджменту найбільшими акціонерами є Аркадій Волож та Ілля Сегаловіч, які контролюють 14,67% і 3,07% акцій або 19,77% голосів і 4,14% голосів відповідно. Золота акція належить Сбербанку.
Yandex N.V. є власником 100% часток ТОВ "Яндекс", що управляє однойменним інтернет-холдингом. Компанії належить пошукова система Yandex, система контекстної реклами Yandex Adwords, електронна пошта, відеохостинг і більше 30 інших сервісів. Компанія є лідером російського ринку контекстної реклами.
За словами аналітика ФК "Уралсиб Кепітал" Костянтина Бєлова, інвесторів налякало значне зростання витрат. Компанія за квартал збільшила свій штат на 12%, а витрати на придбання трафіку і розробку нових продуктів зросли на 82% і 60% в річному зіставленні".
"Висока волатильність котирувань протягом дня відображає специфіку ставлення інвесторів до інтернет-компаній. У вартість акцій "Яндекса" вже закладено двозначний прогноз зростання, і на будь-які негативні моменти у звітності ринок реагує болісно", - резюмує експерт.
Пустився в пошук по світу
Головною причиною зростання витрат на персонал та інвестиції стала програма експансії компанії. У поточному році "Яндекс" починає будівництво власних центрів обробки даних по всьому світу. Один ЦОД вже є в Амстердамі, будівництво також ведеться в ряді європейських країн. "Нам треба рости. Кількість запитів збільшилася на 60% за рік. Крім того, ми почали в Росії показувати міжнародні результати, а для цього нам необхідно індексувати весь світ. Для цього потрібні дата-центри", - пояснив генеральний директор компанії Аркадій Волож.
Восени "Яндекс" обіцяє представити ряд нових сервісів, частина з яких буде спрямована на отримання додаткових доходів, інша - для зручності користувачів. Подробиці гендиректор "Яндекса" вважав за краще не розкривати.
"У "Яндекса" дійсно одна з найбільших інвестиційних програм в галузі. Якщо Google в 2010 році направив на капітальні вкладення близько 18% річної виручки, то російська компанія 2011 році в півтора рази більше - 30%", - зазначає аналітик ІК "Трійка Діалог" Ганна Лепетухіна.
Втім, за прогнозами менеджменту, наступного року обсяг інвестиційної програми знову наблизиться до середнього значення по галузі. А цього року, за словами Лепетухіна, збереження високих темпів росту бізнесу дозволяє компанії відновити рентабельність з EBITDA за результатами року.
Проведе веб-майстер-клас
Крім фінансових показників, керівництво компанії в ході конференції для журналістів прокоментувало і скандал навколо витоку персональних даних в пошукачі. "Ми почали дивитися, що можна з цим зробити, чи можна якось допомагати веб-майстрам", - сказав Волож. Однак повністю перекладати на себе обов'язок слідкувати за контентом, що міститься на сайтах, пошукач не збирається.
"Веб-майстер, який взявся написати сайт і викласти його у відкритий доступ, - це як водій, який виїхав на вулицю. І він повинен знати, що у машини є 4 колеса і кермо, а якщо повернути різко направо, швидше все, вріжеш в стовп, - пояснює Волож. - Бачачи, що зараз на вулицю виїжджає все більше водіїв, і багато з них не дуже вмілі, можливо, можна хоча б обмотати стовпи чимось м'яким".
Зокрема, "Яндекс" розглядає можливість оповіщення веб-майстрів при виявленні відкритої інформації, "схожої на персональні дані". Також існує варіант оперативного видалення подібної інформації, якщо вона все-таки була проіндексована.
На суттєві фінансові наслідки, наприклад, судові позови від постраждалих, компанія не очікує. "Якщо будуть якісь зміни в законодавстві, які вимагатимуть істотної зміни пошукової технології, що зараз зовсім не очікується, тоді, можливо, це зажадає додаткових витрат на розробку", - уточнив гендиректор "Яндекса".
Марина Ефендієва
За матеріалами:
bfm.ru
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас