Дешеві сигарети дають прикурити — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Дешеві сигарети дають прикурити

638
Найбільший виробник сигарет в Україні, компанія Philip Morris International (PMI; ТМ Parliament, Marlboro, Chesterfield та ін), в II кварталі знизив ринкову частку на 3,5 в. п., до 32,1%, повідомляється в звіті компанії. У PMI це пов'язують зі зростанням конкуренції в нижньому ціновому сегменті, де компанія представлена ​​слабо. Про скорочення ринкової частки говорить і другий за продажами гравець - Japan Tobacco International (JTI; ТМ Camel, Winston, Monte Carlo і ін): за I півріччя вона скоротилася на 1,4 в. п., до 26,7%.
Зате збільшилися показники Imperial Tobacco Group (ITG; ТМ Davidoff, Gauloises, West, "Прима" та ін) - в глобальному звіті за першу половину фінансового року (жовтень 2010-го-березень 2011 року) компанія повідомила про зростання частки на 1,5 в. п., до 22,2%. Ринкова частка British American Tobacco (BAT; ТМ Kent, Lucky Strike, Dunhill, "Прилуки" та ін.) також зросла, незважаючи на зниження доходів і обсягів виробництва компанії у зв'язку із загальним падінням ринку, відзначається в її звіті. Учасники ринку сходяться в тому, що за перше півріччя виробництво тютюнової продукції впало на 15-16%, але називають це падіння технічним - за кілька місяців до підвищення ставок акцизу в січні компанії збільшили виробництво, створивши запаси продукції.
Споживачі переходять на дешеві сигарети через їх багаторазове подорожчання за останні роки, викликаного підвищеннями акцизу, вважає директор відділу корпоративних питань "JTI Україна" Олександр Когут. За оцінками JTI, за минулий рік низький ціновий сегмент (від 6 до 7,5 грн за пачку) виріс майже на 2%, і цього року тенденція продовжилася. "З початку 2008 року ставки акцизного збору змінювалися 7 разів, за цей час ціни на тютюнову продукцію виросли в середньому в три рази", - зазначає Когут. Останнє підвищення відбулося в січні, наступне, за заявами уряду, планується в січні 2012 року - на 9%. У BAT і ITG сильні позиції в низькому сегменті, оскільки в їх портфелі є такі бренди, як "Прилуки" та "Прима", говорить високопоставлене джерело в одній з тютюнових компаній. "У портфелі PMI та JTI майже немає популярних марок низького цінового сегмента", - додає він.
Фактично держава стимулює перехід споживачів на менш якісну продукцію - чим дешевші сигарети, тим гірший тютюн, папір і фільтр, які використовуються в їх виробництві, пояснюють виробники. "Ціни на товар зростають, а доходи споживачів - ні. Курці змушені переходити на дешевші марки. Рівень споживання сигарет в країні при цьому залишається тим самим", - стверджує джерело в одній з компаній. Але в МОЗ вважають, що зростання споживання дешевої продукції може сприяти зниженню кількості курців у країні. "Згідно з дослідженням Всесвітньої організації охорони здоров'я, всі сигарети однаково шкідливі, - зазначає завідувач сектору контролю за тютюном Українського інституту стратегічних досліджень Мінздраву Костянтин Красовський. - Різниця тільки в смаку та іміджу, а при курінні неякісних сигарет люди позбавляються цих факторів".
Зростання споживання дешевих сигарет призвело також до загострення боротьби компаній з постачальниками контрабандної продукції. "Особливо це актуально в прикордонних районах: сигарети без акцизів в російській упаковці можна зустріти на сході України, в молдовській - на заході", - говорить джерело у відділі боротьби з контрабандою великої тютюнової компанії. За результатами дослідження AC Nielsen в кінці 2010 року рівень споживання нелегальної тютюнової продукції в Україні виросло зі значення близького до нуля до 7%, а в прикордонних областях - до 15%, додає Когут.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас