Транспорт може подорожчати — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Транспорт може подорожчати

Казна та Політика
1039
Міністр інфраструктури Борис Колесніков на Лейпцігському Міжнародному транспортному форумі заявляв, що уряд готовий компенсувати пасажирським перевізникам до 100% кредитної ставки на нові автобуси українського виробництва великої місткості. Питання має бути вирішене до 1 липня.
Прес-аташе МІУ Олена Шуляк уточнила "i", що йшлося про довгострокову програму підтримки - як мінімум на п'ять років. Що, власне, підтверджується відсутністю графи в держбюджеті на подібну програму підтримки вітчизняного автопрому в 2011 р.
Якщо ж в уряді все-таки вирішать запускати програму вже цього року, шукати відсутні гроші доведеться поза бюджетом. Таким методом може бути приведення тарифів на вищевказані перевезення до "оптимального рівня". Дійсно, перехід фінансових відносин держави з місцевими бюджетами, а отже і кінцевими споживачами, з приховано дотаційного на реальне фінансування конкретно взятої особистості дозволить Кабміну скоротити соціальну складову держбюджету, як того вимагає МВФ.
Тільки тут уряд може зіткнутися з низкою проблем юридичного характеру. Не секрет, що більшість тарифів на перевезення пасажирів є соціально значущими, а тому регульованими.
Сергій Доброход в інтерв'ю журналу "Перевізник" стверджував, що "вартість квитка на проїзд в міському автотранспорті багатьох європейських країн коливається в межах EUR1,5-1, 6, або приблизно відповідає вартості літра палива".
Збільшення ціни візництва підтримує і Всеукраїнська асоціація автомобільних перевізників (ВААП). При цьому ні голова Держадміністрації, ні перевізники не готові визнати факти тотального приховування комерційних перевізників (99,3% загальної кількості пасажирських АТП) від фактичного забезпечення квитками пасажирів.
Таким чином, фінансування оновлення автобусного парку може лягти на пасажирів. Якщо дивитися на заяви чиновників, то вартість проїзду повинна переглядатися у бік підвищення з регулярністю в квартал.
З точки зору соціальної значущості запас для збільшення ще є. Наприклад, за середньої зарплати в європейській EUR1200 вартість добового проїзного в середньому не перевищує EUR7. Для порівняння, у Києві вартість добового проїзду коливається від 4 до 12 грн. за середньої зарплати в 4 тис. грн. Таким чином, житель нашої столиці на свою зарплату може більше роз'їжджати по місту, ніж середньостатистичний європеєць.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас