"Одесу" віддали під приватне слово


"Одесу" віддали під приватне слово

Влада Одеси ухвалила рішення про передачу в приватну власність 77,9% міського аеропорту маловідомій компанії "Одеса аеропорт девелопмент". Його реконструкція зривалася не один раз - міська влада кілька років не могла знайти спільну мову з такими інвесторами, як Олег Дерипаска, Олександр Ярославський та Роман Троценко. Хто саме погодився вкласти в реконструкцію аеропорту близько $180 млн зараз, у міськраді не повідомляють.

Одеська міська рада створила компанію для реконструкції аеропорту - ТОВ "Міжнародний аеропорт "Одеса'". Причому частка міськради в її статутному капіталі складе всього 22,1%, а основним власником стане приватна компанія ТОВ "Одеса аеропорт девелопмент", йдеться в оприлюдненому в п'ятницю рішенні виконкому міськради. Інвестор внесе в статутний капітал 260 млн грн (загальний обсяг капіталу - 462,096 млн грн), а також інвестує $180 млн у реконструкцію аеропорту, заявляв раніше віце-мер Одеси Микола Ільченко.

Кому належить "Одеса аеропорт девелопмент" і чи був у неї досвід реалізації аналогічних проектів, у міськраді не повідомляють. Нічого не знають про компанію й опитані учасники ринку, але уточнюють, що це представники "місцевого бізнесу". "Без інвестора реконструювати аеропорт неможливо - про це на засіданні виконкому заявив директор аеропорту Микола Нікітенко. Тільки на приведення в порядок злітних смуг потрібно $100 млн, яких у бюджеті міста немає", - пояснило агентству "Українські новини" джерело в міськраді. Воно додало, що інвестору передадуть тільки майновий комплекс аеропорту, земля залишиться у власності міста.

Міжнародний аеропорт "Одеса" створено в 1961 році, з 2000 року перебуває в комунальній власності. Торік обслужив 707,1 тис. пасажирів (+8,6% до 2009 року). Помідає третє місце за обсягом пасажиропотоку в Україні після "Борисполя" (6,6 млн чоловік) та аеропорту "Сімферополь" (841,2 тис.).

За частотою та кількістю вильотів у Одеського аеропорту друге в Україні місце після "Борисполя". Фінансові показники не розкриваються.

Реконструкція аеропорту розпочнеться у вересні і триватиме близько двох років, заявив в ході засідання виконкому мер Одеси Олексій Костусєв. Проект реконструкції розділений на дві фази по 18 місяців. На першому етапі буде побудовано термінал, який зможе обслуговувати 1 тис. пасажирів на годину, або близько 1 млн пасажирів на рік (зараз - 400 тис. і 800 тис. відповідно). Планується також подовжити злітну смугу з 2,8 км до 3,2 км. Друга черга передбачає будівництво супутньої інфраструктури, реконструкцію та модернізацію терміналу, що дозволить збільшити потужність аеропорту до 4 млн пасажирів на рік. Аеропорт "Одеса" вже зараз обслуговує багато міжнародних рейсів і має хороший потенціал зростання, але давно потребує реконструкції, говорить експерт Центру політичного і економічного аналізу Ірина Кава. За словами експерта, через коротку злітно-посадочну смугу і поганий стан покриття аеропорт, зокрема, не може приймати середньомагістральні літаки Boeing 737-800. Аеровокзальний комплекс аеропорту учасники ринку називають занедбаним. За оцінками пані Кави, проект реконструкції може окупитися за 10-15 років.

Примітно, що влада віддає аеропорт у приватну власність - досі вони, за винятком дніпропетровського, передавалися тільки в оренду. Символічною є і частка міста: володіючи 22,1%, влада не зможе впливати на схвалення важливих рішень в компанії, відзначає партнер юрфірми "Ільяшев і партнери" Роман Марченко. "Швидше за все на інших умовах інвестор не захотів входити в проект - у бізнесу немає довіри до наших державних і комунальних органів. Інвестор хоче керувати своїми активами самостійно", - додає пан Марченко.

Ірина Кава вважає, що за умови проведення конкурсу охочих придбати аеропорт було б чимало. Серед претендентів на нього спочатку називалися компанія "Нью системс АМ" Олександра Ярославського і її партнер - російський "Базовий елемент" Олега Дерипаски. Але "Нью системс АМ" відмовилася входити в проект через високі ризики і велику вартість проекту. А "Базовий елемент" був готовий вкладати кошти за умови приватизації аеропорту або отримання його в концесію, але одеська влада відмовилася його продавати. У 2009 році в конкурсі на реконструкцію перемогла російська "Новапорт" підприємця Романа Троценка. Але після того, як Одеса не увійшла до списку міст, що приймають Євро-2012, інвестор наполягав на зниженні обсягу початкових інвестицій в проект розміром $250 млн, а міська влада зменшувати суму відмовилися, розповідало джерело в компанії. "Зараз готується урядовий законопроект, в якому будуть чітко прописані механізм і правила передачі аеропортового господарства приватному інвестору. Ймовірно, міська влада поспішає передати майно аеропорту до того, як закон буде схвалений", - припускає Ірина Кава.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua