Страховиків затягнуть у спілку — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Страховиків затягнуть у спілку

Казна та Політика
333
Держфінпослуг ратує за утвердження єдиної організаційно-правової форми для страхових компаній - акціонерного товариства. З цією метою комісія розробила законопроект "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (щодо забезпечення прозорості діяльності страховиків)". Документ передбачає перехідний період для тих компаній, які зараз зареєстровані у формі повних, командитних товариств або товариств з додатковою відповідальністю. Такі СК будуть зобов'язані привести свою організаційно-правову форму у відповідності до вимог закону протягом трьох років після набуття документом чинності.
Регулятор вважає, що дана норма посприяє підвищенню прозорості страхового ринку і надійності СК. А це, в свою чергу, має посилити довіру клієнтів. Як наголошується в пояснювальній записці до проекту, існування СК у формі акціонерного товариства усуває труднощі з переуступки частки власності в компанії. Адже перехід прав власності в акціонерному товаристві, як зазначає Держфінпослуг, здійснюється відносно легко в порівнянні з тим же товариством з додатковою відповідальністю, де небажання таких транзакцій в одного з учасників може дестабілізувати діяльність компанії. Крім того, обсяг інформації, що розкривається акціонерними товариствами інформації значно ширший (особливо це стосується публічних АТ).
При цьому Держфінпослуг, згідно з документом, також має намір не рідше одного разу на рік публікувати на своєму офіційному веб-сайті найбільш суттєві показники господарської діяльності СК, для того щоб у страхувальників з'явилася більш повна інформація "до роздумів" про позиції тієї чи іншої компанії.
Самі страховики, однак, не в захваті від пропонованих заходів. Перш за все негативну реакцію у них викликає норма про переведення СК на єдину організаційно-правову форму. "У світовій практиці на страхових ринках успішно існують компанії не тільки у формі АТ, але і в інших організаційно-правових формах", - говорить заступник голови ради Ліги страхових організацій (ЛСОУ) Олександр Залєтов. За його словами, на українському ринку можна нарахувати 40-50 СК у формі товариства з додатковою відповідальністю, при цьому багато з них ведуть себе досить публічно і не викликають сумнівів з точки зору платоспроможності. До того ж самі гучні банкрутства в кризу були пов'язані саме з акціонерними страховими товариствами: "Страхові традиції", "Галактика", "Вексель".
Тому, вважають страховики, єдиним, хто може виграти від такої норми, є держава. Адже страховикам доведеться чимало витратитися на процедури реорганізації. "Законом відповідальність власників ТДВ АТ фактично однакова - і ті, й інші відповідають своїм майном, яке перебуває на балансі підприємства. З точки зору користі клієнту цей захід жодної прозорості або додаткової надійності не несе", - впевнений Андрій Лупир, голова правління СК "Рітейл-страхування". При цьому, додає він, утримання АТ набагато дорожчий, ніж утримання ОДО. Тому разом з витратами на реорганізацію це все може лягти на плечі споживачів. І хоча будь-якого істотного подорожчання не буде, але все ж щось зі своєї кишені громадянам може й доведеться викласти. "Такий захід, скоріше, стане бюрократичним дротиком для страхових компаній, ніж реальним поліпшенням прозорості та платоспроможності ринку", - погоджується з колегою гендиректор СК "Домінант" Олександр Ліщук.
Аргументом на користь Держфінпослуг, на думку заступника начальника юридичного відділу СК "Allianz Україна" Світлани Сухорукової, є те, що діяльність акціонерних товариств більш регламентована і впорядкована в плані розміщення інформації про свою діяльність у відкритих джерелах.
Крім того, АТ додатково підзвітні іншому держоргану - Держкомісії з цінних паперів та фондового ринку. "Це деякою мірою вплине на прозорість роботи страховиків. Проте в даному випадку все більше залежить від норм, які в цілому регулюють діяльність фінансових організацій", - констатує експерт. При цьому довіра страхувальників до СК, за її словами, перш за все залежить від їхньої задоволеності або задоволеності їхніх знайомих рівнем сервісу в компанії, а не від прозорості її діяльності.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас