Україна погоріла на білоруському бензині — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Україна погоріла на білоруському бензині

Енергетика
2347
Вчора влада Білорусі вперше публічно визнала наявність дефіциту нафтопродуктів в країні. Прес-секретар державного митного комітету Білорусі Ігор Пєшков заявив, що з 11 червня при вивезенні за межі Митного союзу автомобільного палива частіше, ніж один раз на п'ять днів, фізичні особи будуть сплачувати експортні мита на весь обсяг вивозиться бензину або дизпалива. За повний бак палива об'ємом 50-60 літрів необхідно буде сплатити $16-19, відзначив Пєшков.
Тим часом перебої з оптовими поставками білоруських нафтопродуктів відчуваються на українському ринку вже тиждень, зазначає голова правління ПАТ "Укртатнафта" Павло Овчаренко. Девальвація національної валюти в країні спровокувала ажіотажний попит на товари, в тому числі бензин. До того ж на ремонті перебуває Мозирський НПЗ. "Цілий ряд власників великих мереж АЗС відчувають проблеми і перебої з постачаннями білоруської пального і фактично перейшли на український бензин", - відзначає генеральний директор мережі АЗС "Донецькойлсервіс" Віктор Мартиросян.
Як розповів директор великої західноукраїнської мережі АЗС, купують паливо на Мозирському НПЗ, відвантаження з заводу виробляються з перебоями, фактично відвантажується тільки третина законтрактованих нафтопродуктів. У Міненерго відзначають, що через перебої з білоруським пальним обсяг поставок палива на український ринок за останній тиждень знизився на 12-15%. За даними консалтингової компанії UPECO, це призвело до зростання цін на бензини на 10-15 коп., на дизпаливо - на 13 коп. за літр. До кінця червня, на думку аналітиків компанії, бензин може подорожчати ще на 15-20 коп. Поки, за словами аналітика консалтингової компанії UPECO Олександра Сіренко, білоруське паливо вдається замінити українським, але надалі ситуація залишається невизначеною. "Нафтопереробні підприємства мають тривалий цикл виробництва - до 45 днів з моменту укладення контрактів на постачання сировини до відвантаження пального споживачам. Збільшивши переробку зараз, ми не можемо бути впевнені, що наші нафтопродукти в липні будуть затребуваними ринком, - заявив директор ТОВ 'ТНК-ВР Коммерс' Фелікс Луньов. - Але після відновлення роботи Мозирського НПЗ на повну потужність експансія цього підприємства на український ринок продовжиться".
При цьому девальвація національної валюти Білорусі в довгостроковій перспективі покращує експортні позиції НПЗ цієї країни: їх продукція стане дешевшою, відзначає пан Луньов. Він нагадує, що імпорт палива з Європи в Україну становить менше 10% в обсязі імпорту. "Європейські заводи, як і українські, не можуть конкурувати з виробниками Митного союзу, що мають пільгове ціноутворення на нафту, - відзначає глава 'ТНК-ВР Коммерс". - На перепродажу європейського або українського палива стільки не заробиш - всі трейдери це прекрасно розуміють".
Член комітету Верховної ради з ПЕК Олександр Гудима вважає, що тепер стабілізація можлива або після відновлення імпорту нафтопродуктів з Білорусі, або у разі введення мит на будь-імпортне пальне і наповнення ринку українським паливом. "Кабміну треба визначитися з тим, яким він хоче бачити ринок - вільним або прогнозованим. Якщо першим, то тоді треба розуміти, що жодних гарантій відносно цін і обсягів постачання бути не може за визначенням", - відзначає Сіренко.
Нагадаємо, що раніше Міненерго почало спеціальне розслідування стосовно імпорту нафтопродуктів. Розслідування було відкрито на тій підставі, що за минулий рік, за даними Міненерго, імпорт нафтопродуктів в Україну зріс з 3,8 млн т до 4,5 млн т.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас