Нафта відправляє авіакомпанії на жорстку посадку — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Нафта відправляє авіакомпанії на жорстку посадку

Енергетика
380
Світову авіацію чекає чергове потрясіння. У зв'язку з подорожчанням нафти Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA) вчора знизила прогноз прибутку авіакомпаній в 2011 році більш ніж в 2 рази, до $4 млрд. Зараз прогнозувати, наскільки тяжким для українських авіакомпаній буде підвищення цін на пальне, складно. Але навіть при нинішніх цінах перевізники зазнають значні збитки, оскільки витрачають багато коштів на збільшення числа рейсів і оновлення флоту.
В 2011 році авіакомпанії отримають $4 млрд чистого прибутку - більш ніж в 2 рази нижче попередньої оцінки в березні, чекають в Міжнародній асоціації повітряного транспорту. В порівнянні з 2010 роком прибуток знизиться в 4,5 разу, а зростання доходу складе всього 7,9%, до $598 млрд. Операційний прибуток скоротиться з $30,2 млрд до $11,7 млрд. А витрати зростуть з $524 млрд до $586 млрд. Більше половини сукупного прибутку світових перевізників - $2,1 млрд - отримають авіакомпанії Азіатсько-Тихоокеанського регіону. Північноамериканські компанії зароблять $1,2 млрд, європейські - $500 млн, близькосхідні, латиноамериканські й африканські - по $100 млн.
Основна причина погіршення прогнозів - зростання світових цін на нафту. IATA чекає середньорічну ціну $110 за барель, що на 38,5% вище, ніж торік. Схожі темпи зростання в 2008 році відкинули світову авіацію в збиток - тоді зростання цін на нафту на 35,6% призвело до збільшення частки витрат на пальне в загальній структурі з 28% до 33%. Зараз же асоціація чекає, що ця частка зросте з 26% до 30%. "У 2001 році, аби бути прибутковими, нам потрібна була нафта дешевше $25 за барель. Сьогодні ми сподіваємося на невеликий прибуток з ціною $110 за барель", - відзначає глава IATA Джованні Бісиньяні.
Подорожчання пального змусить компанії підвищити вартість квитків. Тому IATA знизила і прогноз зростання пасажиропотоку з 5,6% до 4,4% (до 2,8 млрд осіб) за підсумками року. Число пасажирів, чутливих до ціни, за січень-травень вже скоротилося на 3-4%, а темпи зростання преміум-сегменту, хоча і складуть цього року 5-6%, будуть нижчими від торішніх. На пасажиропотоку також негативно позначаться і нецінові чинники: землетрус в Японії, політична нестабільність на Близькому Сході і в Північній Африці.
Українські авіакомпанії зараз лише відновлюються після кризи. У I кварталі, незважаючи на "низький сезон", в Україні рекордно зросли пасажирські міжнародні авіаперевезення. Зростання склало 54%, до 792,8 тис. пасажирів. "Незважаючи на високу вартість пального і візові бар'єри для наших громадян, українські авіакомпанії зараз на підйомі", - констатує прес-секретар МАУ Євгенія Сацька.
За даними Асоціації європейських авіаперевізників, авіакомпанія збільшила міжнародні перевезення в I кварталі на 17,5%, до 201,6 тис. пасажирів.
З часом зростання цін на нафту може позначитися і на українських перевізниках, не виключають в "Аеросвіті". "Між підвищенням цін на нафту і подорожчанням пального пройде деякий час. Поки ми не можемо прогнозувати, як зміниться ціна перельотів", - відзначає помічник генерального директора "Аеросвіту" зі зв'язків з громадськістю Сергій Куций. Зараз авіакомпанії зосередилися на відкритті нових напрямів після скорочення їх кількості в кризу, що у результаті збільшить збитки в поточному році, говорили раніше Ъ експерти. "Зараз витрати на відкриття нових рейсів, модернізацію і оновлення флоту є основними в структурі витрат нашої компанії, - відзначає Куций.- Саме вони зроблять найбільший вплив на підсумковий показник прибутковості в 2011 році - у нас великі плани на розвиток".
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас