Україну вивели на позиції — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Україну вивели на позиції

Казна та Політика
1000
Про те, що СБ та ЄК мають намір вимагати від української влади ветувати зміни до закону про держзакупівлі, стало відомо наприкінці травня. Учора в розпорядженні Комерсант-України опинився документ з описом їхніх претензій. "Деякі зміни відводять закон у бік від європейських і міжнародних стандартів. У зв'язку з цим ми переконливо рекомендуємо повернути закон до парламенту", - говориться в документі.
Одночасно з посиленням міжнародного тиску активізувалися і прихильники підписання закону. Раніше перший віце-прем'єр Андрій Клюєв заявив, що вважає можливим його підписання з подальшим внесенням до документа необхідних змін: "Не факт, що закон буде переголосовано. Якщо потрібно буде відкоригувати його в той чи інший бік, ми це зробимо протягом 2-3 тижнів, максимум - місяця".
Якщо прохання СБ і ЄК будуть проігноровані, вони розглядають можливість розширити фінансові санкції щодо України, зупинивши "перерахування фінансової допомоги, в тому числі в рамках програм бюджетної та макроекономічної підтримки". Раніше ЄС вже заморозив допомогу Україні з декількох програм сумарною вартістю більше 280 млн євро. Тепер від вирішення проблеми держзакупівель залежить також надання Києву кредиту ЄС розміром 610 млн євро і реалізація інших фінансових проектів.
Міжнародні експерти виділили в новому законі три неприйнятні позиції, головна з яких - виведення держкомпаній з поля дії закону. "Багато операцій, обумовлені в директивах ЄС, тепер не будуть підпадати під дію українського законодавства про держзакупівлі... Особливо ми стурбовані тим, як закон вплине на закупівлі, що проводяться комунальними підприємствами", - йдеться в листі.
Український уряд наполягає, що держпідприємства не повинні підпадати під дію закону у разі, якщо вони проводять закупівлі за рахунок власних оборотних коштів. Інакше, на думку пана Клюєва, вони будуть неконкурентоспроможними. "Проводячи одну і ту ж продукцію, комерційні та державні підприємства опиняються в нерівних умовах", - пояснив він.
Друга претензія стосується скасування тендерів при купівлі товарів і послуг Аграрним фондом, що "може серйозно вплинути на розвиток національних ринків". Андрій Клюєв пояснив, що інтервенції на аграрний ринок "проводяться, коли в країні є якась надзвичайна ситуація, тому вони і виведені за рамки закону". Втім, перший віце-прем'єр висловив готовність йти на компроміс з даного питання.
Останнє зауваження СБ і ЄК стосується введення новим законом процедури страхування предмета закупівлі: "Вимога страхування предмета закупівлі невиправдана і може істотно ускладнити процес. Ми рекомендуємо відмовитися від цієї ініціативи". На думку пана Клюєва, це положення виправдана і відповідає європейським нормам. Ймовірно, за підсумками дискусії норма про страхування залишиться, але буде переписана, щоб уникнути двозначності в її трактуванні.
Українські експерти підтримують вимоги ЄК і СБ, хоча зазначають, що міжнародні експерти побачили не всі проблеми нового закону. "Головне корупційно небезпечне нововведення - можливість проведення закупівель в одного учасника при настанні надзвичайних соціально-економічних обставин", - пояснив Олексій Хмара, президент об'єднання ТОРО (контактна група Transparency Int. в Україні).
Хмара додав, що група українських експертів, котрі аналізували закон, також звернеться до президента з пакетом пропозицій щодо ветування документа. "За моїми даними, рішення про підписання або ветування закону не буде схвалене як мінімум до середи", - додав він.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас