Яскрава реклама викликає хибні спогади — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Яскрава реклама викликає хибні спогади

75
Яскрава реклама здатна змусити людей згадувати про речі, які з ними не відбувалися.
Ніколь Монтгомері з коледжу Уїльяма і Марії і Пріялі Раджагопал (Priyali Rajagopal) з Південного методистського університету провели експеримент. Вони попросили декількох добровольців прочитати дуже барвисту рекламу неіснуючого сорту попкорну, нібито виготовленого під одним з відомих брендів. Іншій частині піддослідних автори експерименту дійсно давали спробувати на смак "новий попкорн", помічений вигаданою назвою, передає Membrana.
Всього через тиждень ті, хто просто читав рекламне оголошення, з тією ж вірогідністю розповідали про те, що пробували цей продукт, як і ті добровольці, які насправді його їли. Дивно, наскільки спогади людей можуть бути неточними.
"Ми виявили, що якщо споживачі помилково вважали, ніби пробували цей розкручений бренд, їх оцінка продукту була аналогічна оцінці продуктів, які вони насправді пробували", - розповідає Ніколь. Знайдене явище дослідника назвали ефектом хибного досвіду.
Схожі експерименти в сфері хибних спогадів і дежавю психологи і нейрофізіологи проводили і раніше. Але, мабуть, вперше ця сфера досліджень розглянута в контексті маркетингу і реклами.
Цікаво також, що коли Раджагопал і Монтгомері замінили відомий бренд фіктивним і виконали досвід знову, ефект хибної пам'яті від яскравої реклами, яка живописує дивний смак попкорну, виявився слабшим.
"Я думаю, рекламодавцям відомо, що дуже яскраві оголошення дають переваги, - пояснює Монтгомері. - Але я не знаю, якою мірою рекламодавці усвідомлюють той факт, що ці оголошення можуть впливати на пам'ять".
За матеріалами:
Фокус
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас