Знову страждає якість


Знову страждає якість

На думку учасників ринку, ця тенденція спостерігалася завдяки як внутрішнім, так і зовнішнім чинникам. "Ціна росла, і попит з початку року незмінно падав - це було пов'язано з підвищенням акцизу з 1 січня, а також позитивною динамікою світової ціни на нафту, - говорить В'ячеслав Стешенко, директор столичної мережі АЗС КЛО. - Обсяги реалізації падають, але не так істотно, як у випадку з низькооктанових паливом і газом".

Втім, імпортери, які не займаються реалізацією палива кінцевому споживачеві, більш відверті у своїх оцінках. "З урахуванням зростання цін на світовому ринку, попит на паливо високого класу падає в першу чергу, оскільки ціни на нього ростуть під тиском світової кон'юнктури, - говорить Олег Майстренко, голова представництва компанії "Орлен Летува" в Україні.

У дещо більш вигідній ситуації опинилися ті мережі АЗС, які мали в своєму асортименті брендований бензин, попит на який хоч і падав, але, за словами учасників ринку, не так сильно.

"Зростання цін впливає на обсяги реалізації брендового палива навіть менше, ніж на продаж інших нафтопродуктів, - стверджує Олег Дорожовець, провідний фахівець зі зв'язків з пресою мережі АЗК "ОККО". - На цінові зміни активніше реагують соціально незахищені категорії водіїв".

Причому ступінь стійкості попиту на брендовані бензини багато в чому залежить від зусиль компанії з просування і зміцнення бренду на ринку.

"Цінові коливання, що мали місце цього року, призвели до зниження обсягів реалізації брендованого палива, яке, тим не менше, виявилося менше, ніж зниження за небрендованими аналогами, - розповідає Олена Хилієнко, директор компанії "Паралель". - При цьому ступінь впливу залежить від цінового сегменту і сили бренду".

Крім того, споживачі таких палив менш чутливо ставляться до зростання вартості бензину, тому що їх рівень добробуту трохи вищий, що дозволяє говорити операторам ринку про нееластичність попиту на якісне паливо.

За словами операторів ринку, зимовий скорочення попиту змінився зворотною тенденцією у другому кварталі, яку в мережі АЗС "ОККО" пов'язують з фактором сезонності. Але навіть показники більш позитивного квітня показують, що питома вага високооктанових бензинів трохи нижча за показники попереднього року.

У свою чергу, паливні ритейлери прагнуть стимулювати попит на броньовані бензини шляхом посилення маркетингових комунікацій. "Правильно реалізовані маркетингові заходи призводять до підвищення попиту, в тому числі на брендоване паливо, - вважає Олена Хилієнко.- Однак заявлені за допомогою реклами і PR-інструментів якості продуктів повинні підтверджуватися в реальності, тому що негативний досвід використання клієнтами придбаних продуктів зводить нанівець усі зусилля маркетологів".

Оператори ринку також підкреслюють важливість роз'яснення споживачеві причин більш високої вартості бензину, в основі якої лежить не лише бренд і витрати на нього, а й інші складові. "У разі брендового палива ми пояснюємо, що висока ціна, крім сировинної складової, обумовлена ​​поліпшенням якості продукту: німецькими присадками, окремими бензовозами для брендового палива, окремими ємностями на нафтобазах - всім тим, що забезпечує гарантовану якість продукту, - говорить В'ячеслав Стешенко.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми
Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua