231
Підсумки роботи дорожньо-транспортного комплексу України
23 жовтня від головуванням Міністра транспорту Валерія Пустовойтенка відбулося засідання Колегії Міністерства, на якому розглядалися ряд важливих питань. Колегія підсумувала результати роботи транспортно-дорожнього комплексу України за 9 місяців цього року.
Відзначено, що підприємства, які входять в сферу управління Міністерства, порівняно з аналогічним періодом минулого року збільшили обсяги перевезення вантажів 4,5% ( перевезено 278,4 млн. тонн), пасажирських на 0,6% (425,6 млн. пасажирів). Зріс транзитний вантажообіг на залізничному транспорті – на 7%. Морські торговельні порти переробили 65,3млн.тонн вантажів, що на 5,5% більше, ніж за 9 місяців минулого року.
Водночас Міністр транспорту наголосив на тому, що окремі керівники підприємств галузі не забезпечують виконання вимог щодо стабілізації роботи, розв’язання проблем подальшого розвитку транспортної галузі, виходячи з нових завдань. Ці завдання диктуються зростаючим попитом на транспортні послуги в умовах пожвавлення виробництва в Україні, активізації інтеграційних процесів до Європейської та світової транспортних систем. Особливе занепокоєння, підкреслив Валерій Пустовойтенко, викликає падіння обсягів дорожніх робіт. Вони зменшилися на 4,7%. Насамперед це пов’язано з недофінансуванням дорожньої галузі з державного бюджету. З початку року Укравтодор недоотримав майже 70 млн. грн.
Колегія Міністерства ухвалила рішення стосовно підсумків за 9 місяців, визнавши роботу управлінських структур галузі, підприємств щодо підвищення конкурентноспроможності галузі, покращення її фінансово-економічного стану недостатньою. Особлива увага буде приділена погашенню заборгованості перед бюджетом, Пенсійним фондом та з виплати заробітньої плати.
Колегія також схвалила Концепцію розвитку транспортно-дорожнього комплексу України на середньостроковий період та до 2020 року. Головна мета Концепції – створити умови, аби транспортно-дорожній комплекс у повному обсязі забезпечував подальше економічне зростання в Україні, якісне обслуговування населення. Концепція передбачає реалізацію комплексу організаційно-правових, економічних і техніко-технологічних заходів, розрахованих як на близьку, так і на довгострокову перспективу, які б забезпечили розвиток дорожньо-транспортного комплексу у тісному поєднанні з процесами, що відбуваються у світовій і вітчизняній економіці.
Колегія розглянула ще одне важливе і досить складне питання – про взаємодію залізниць та морських торговельних портів в умовах діючої системи тарифів та шляхи вдосконалення тарифного регулювання. Як зазначив Міністр транспорту Валерій Пустовойтенко, хоча морські торговельні порти й нарощують обсяги переробки вантажів, зростає потік транзитних вантажів, проте є внутрішні і зовнішні чинники , які заважають нашим портам працювати успішніше. В ситуації, коли суттєво змінилася номенклатура вантажів, технологія їх переробки, взаємовідносини між портами та вантажовласниками, діюча система тарифної політики застаріла. Зокрема, у звязку з тим, що вантажовласники, взаємодіючи з посередниками, постійно підвищують плату за транспортування вантажів, морські порти у боротьбі за збереження вантажопотоків змушені знижувати тарифи за рахунок втрати своїх доходів. Так, за останні 6 років акордні ставки за переробку чорних металів знизилися в два рази. Також особливе занепокоєння викликає той факт, що порти та причали, які не підпорядковані Міністерству транспорту, здійснюють вантажні роботи за демпінговими цінами. Все це, підкреслив В. Пустовойтенко, говорить про необхідність удосконалення діючої системи тарифної політики і про зростаючу в цьому питанні координуючої ролі Міністерства. Колегія ухвалила рішення створити Тарифну комісію, яка займатиметься усім комплексом питань, пов’язаних з удосконаленням тарифної політики на всіх видах транспорту.
За матеріалами:
Поділитися новиною