Ъ: Пасажири швидкісних поїздів отримають швидкісний інтернет — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ъ: Пасажири швидкісних поїздів отримають швидкісний інтернет

594
В "Укрзалізниці" поставили за мету забезпечити пасажирів швидкісних потягів швидкісним інтернетом. Залізничники звернулися до мобільних операторів з пропозицією забезпечити покриття 3G-мереж уздовж швидкісних магістралей. Реальну можливість для цього має лише "Укртелеком", але в компанії сумніваються, що зможуть повернути інвестиції в подібний проект.
Державна адміністрація залізниць шукає партнера для впровадження мобільного зв'язку третього покоління на швидкісних маршрутах. Як повідомляється у вчорашньому прес-релізі відомства, в першу чергу зв'язком хочуть забезпечити пасажирів, що подорожують у напрямках Львів-Здолбунів-Шепетівка-Козятин-Київ-Полтава-Харків (загальна протяжність близько 1 тис. км) і Полтава-Лозова-Донецьк (протяжність більше 300 км). Зробити це залізничники планують до початку 2012 року, в рамках підготовки інфраструктури до чемпіонату Європи з футболу. "Впровадження сучасних засобів зв'язку на напрямках швидкісного руху - тільки перший етап. Надалі "Укрзалізниця" зацікавлена ​​в обладнанні ними всіх залізничних маршрутів", - заявив керівник відомства Володимир Козак.
Листи з пропозиціями про співпрацю, за словами глави прес-служби "Укрзалізниці" Олени Лизунова, були відправлені чотирьом операторам - "Київстару", "МТС-Україна", "Астеліту" та "Укртелекому". Формальна відповідь про готовність працювати над проектом прийшла тільки з "Укртелекому" - ця компанія єдина в країні володіє ліцензією на UMTS-частоти і до того ж має намір стати національним спонсором чемпіонату. У решті ж газети повідомили, що листів від "Укрзалізниці" поки не отримували.
Втім, можливість участі будь-яких інших операторів, окрім "Укртелекому", в проекті малоймовірна через відсутність у них ліцензій. "Ми використовуємо 3G-технологію CDMA-450, але для цього проекту вона не підійде - він готується під Євро-2012, а в Європі стандарт CDMA не поширений", - пояснює керівник відділу по зв'язках з громадськістю "МТС-Україна" Вікторія Рубан.
З тієї ж причини до проекту навряд чи зможуть приєднатися CDMA-оператори "Інтертелеком", ITC і PEOPLEnet. Свою ж ліцензію на UMTS компанія "МТС-Україна", як і інші оператори, зможе отримати не раніше осені, коли, за словами представників Національної комісії з питань регулювання зв'язку, може бути оголошений конкурс на частоти. Після ж отримання ліцензії мережі будуть розгортатися в першу чергу у великих містах.
За словами технічного директора філії мобільного зв'язку "Укртелекому" Віктора Пінчука, на будівництво мережі вздовж магістралей швидкісного руху навіть за сприяння "Укрзалізниці" і безперебійного фінансування піде близько року, а значить, схвалювати рішення щодо проекту потрібно найближчим часом. "Ми дійсно не дуже активно працюємо над забезпеченням зв'язку вздовж залізниць, - визнає він. - Вони, як правило, проходять по не дуже населеній місцевості, і базові станції не окупаються".
Для впевненого прийому в поїздах, за його словами, базові станції потрібно встановлювати вздовж колій на відстані 2-3 км одна від одної, що потребує значних інвестицій. "Укрзалізниця" в рамках спільного проекту може забезпечити доступ до власної інфраструктури - оптоволоконних каналів зв'язку і енергозабезпечення, проте закуповувати обладнання усе одно доведеться самому операторові. За оцінками "МТС-Україна", на будівництво мережі тільки уздовж ліній швидкісного руху буде потрібно $30-40 млн.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас