Потрійний удар — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Потрійний удар

Казна та Політика
1456
У парламенті зареєстровано законопроект №8403 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо національних комісій, які здійснюють державне регулювання природних монополій, у сфері зв'язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг". Ініціатором законопроекту є президент України Віктор Янукович.
Документ встановлює уніфіковані порядки для згаданих комісій, у тому числі для ДКЦПФР та Держфінпослуг. Зокрема, пропонується затвердити керівний склад комісій у кількості дев'яти членів та запровадити єдину процедуру їх призначення. Згідно з проектом, по три особи в кожну комісію будуть призначати президент, Верховна Рада і Кабмін. Термін їх повноважень складе шість років, при цьому більше двох термінів на посаді члена комісії перебувати буде неможливо. Не менш важливим моментом стане те, що голова комісії буде обиратися з числа її членів і звільнятися більшістю від загального кількісного складу комісії. Самі члени комісії будуть звільнятися рішенням органу, який приймав рішення про призначення цієї персони. Засідання Нацкомісії, згідно із законопроектом, будуть правомочними, якщо на них присутні не менше половини членів. При прийнятті рішень на своїх засіданнях голова і кожен другий член будуть мати один голос.
Також варто відзначити, що в законопроекті прописуються і вимоги до членів комісії. Такими, зокрема, є наявність профільної освіти (юридичної або економічної), трирічний досвід на керівних посадах у відповідних сферах за останню декаду, а також бездоганна ділова репутація. Крім того, кандидат на вакантну посаду не повинен бути власником корпоративних прав фінустанов.
Експерти не впевнені, що запропоновані законопроектом нововведення позитивно позначаться на розвитку фінансових ринків. Хоча на деякі позитиви вони вказують. "Правильним є те, що для всіх національних комісій встановлюється єдиний, уніфікований підхід до регулювання порядку їх створення і діяльності", - вважає Артемій Єршов, керуючий директор ІК "Трійка Діалог Україна". Ще одним плюсом законопроекту, на його думку, є нові положення, якими встановлюються вимоги до кандидатів, що претендують на позицію члена комісії.
Втім, невеликі плюси можуть бути перекриті значними мінусами, ризики виникнення яких високі в разі прийняття даного документа. Адже, приміром, три центри призначення членів комісій в особі президента, парламенту і уряду не сприятимуть єдності та згуртованості всередині регулятора. У той же час законопроект не вирішує двох головних проблем фінансових регуляторів - відсутності політичної та економічної незалежності відомств.
"Пропонована процедура призначення членів комісій призведе до того, що члени комісії можуть бути налаштовані проводити абсолютно різну політику, не буде єдиної команди. А значить, між ними будуть виникати різні внутрішні конфлікти, які негативно позначаться на роботі регулятора", - вважає екс-голова Держфінпослуг Віктор Суслов.
При цьому призначення членів комісій парламентом може супроводжуватися політичними торгами і квотуванням посад. Безсумнівним мінусом, продовжує пан Суслов, є і призначення (і звільнення) голови шляхом голосування самих членів. Адже в такому випадку не виключено, що главі відомства доведеться постійно йти на поступки і задобрювати колег для одержання або збереження підтримки. "На мою думку, потрібно, навпаки, зберегти єдиний центр призначення членів комісій, а саме - зосередити всі повноваження в руках президента України, і запровадити платежі нагляду для економічної незалежності регуляторів", - підсумовує експерт.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас