Як змусити ЖЕК "розшифрувати" тарифи — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як змусити ЖЕК "розшифрувати" тарифи

Казна та Політика
7556
Подорожчання комунальних послуг у багатьох викликає бажання переконатися в їх справжній вартості, але обґрунтування і складові тарифів отримати споживач не зможе. Як з цим боротися?
"Коментарі" продовжують серію публікацій, в яких юристи на конкретних прикладах пояснюють нашим читачам грамотні з правової точки зору методи відстоювання своїх прав, що стосуються житлово-комунальної сфери.
Цього разу, юрист Юридичної фірми "Можаєв і Партнери" Максим Остапенко вибирався з двох запропонованих нами ситуацій. Зокрема, він розповів:
- Яким чином можна вимагати від ЖЕО обґрунтувати розмір чинних тарифів на комунальні послуги, а також отримати свідчення внутрішньобудинкового лічильника опалення, отримати чітку схему меж прибудинкової території та отримати доступ на дах будинку?
- Як змусити ЖЕО полагодити ліфт, який постійно виходить з ладу?
1. Я вважаю, що комунальні тарифи, за якими щомісяця справно плачу, занадто завищені. Як і де я можу вимагати обґрунтування тарифів, щоб переконатися в їх справедливому розмірі?
Згідно зі ст.7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги здійснюється органами місцевого самоврядування.
Одночасно, ст.28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" свідчить, що формування тарифів на побутові, комунальні послуги (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання і водовідведення - вони встановлюються Національною комісією регулювання ринку комунальних послуг України) належить до компетенції виконавчих органів місцевого самоврядування. Іншими словами, їх встановлюють виконавчі комітети сільських, селищних, міських рад. Зокрема для Києва - це Київська міська державна адміністрація.
В разі незгоди з розмірами комунальних тарифів, за їх обґрунтуваннями слід звернутися з письмовим запитом до ЖЕО.
За цим посиланням наведено зразок такого запиту, який розширений стандартними ситуаціями, які періодично виникають у мешканців у взаєминах з ЖЕО. Крім іншого, це і бажання зняти показання лічильника внутрішньобудинкового опалення за період, отримати схему прибудинкової території або навіть вільний доступ до даху будинку.
Відповідь на цей запит, відповідно до ст.20 Закону України "Про звернення громадян", ЖЕО має дати не пізніше, ніж через місяць після його отримання.
2. Вранці я застряг у ліфті і спізнився на роботу. На роботі шеф пообіцяв відняти моє запізнення з заробітної плати. До речі, ліфт у моєму будинку ламається періодично, але в ЖЕО кажуть, що в них немає ні коштів, ні людей на його ремонт. Чи має мій шеф право вичитувати з зарплати за запізнення? Якщо так, то на кого і яким чином я повинен скаржитися, щоб мені компенсували ці гроші?
Перший і відомий всім крок у випадку поломки ліфта - виклик диспетчера ліфтової служби. Дата і точний час Вашого дзвінка завжди фіксується у відповідному журналі.
Що ж до можливих дій керівництва на робочому місці, то тут необхідно керуватися ст.149 КЗпП України. Згідно з цією статтею, перед накладенням на Вас будь-якого виду стягнення, керівник зобов'язаний взяти у Вас письмові пояснення, в яких Ви викладаєте причини запізнення (роблячи акцент на їх поважності) і вказуєте орган (організацію), до якої керівник зможе звернутися за підтвердженням викладеного Вами.
Більш того, ст. 147 КЗпП України передбачає вичерпний перелік видів стягнень за порушення трудової дисципліни, якими є догана і звільнення. Як бачимо, такого виду, як стягнення грошових коштів із заробітної плати дана стаття не передбачає.
Тому, в такому разі слід відстоювати свої порушені права, звернувшись до прокуратури або інспекцію з охорони праці. Природно, це не позбавляє Вас права звернення до суду на будь-якій стадії розвитку проблеми.
Якщо ж ліфт у будинку ламається систематично, то в цьому випадку необхідно також скласти акт-претензію до ЖЕО за підписом, мінімум, двох свідків з сусідів. У документі потрібно визначити проблему (періодичний вихід з ладу ліфтового обладнання) і зажадати як можна швидше усунути неполадки, якщо це можливо, або ж зробити перерахунок розміру оплати за неналежним чином надані послуги згідно з договором про надання житлово-комунальних послуг. Форму типового акта-претензії та детальний опис процедури перерахунку розміру оплати можна знайти за цим посиланням.
Необхідно пам'ятати наступне. Згідно з пп. 1 п.15 Типового договору про надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, який затверджено Постановою Кабміну № 529 від 20.05.2009г., виконавець житлово-комунальних послуг (у даному випадку ЖЕО) несе відповідальність за неналежне надання послуги, що призвело до завдання шкоди майну та/або приміщенню споживача, шкоди його життю чи здоров'ю. Він повинен відшкодувати Вам заподіяний збиток - як матеріальний, так і моральний. У даному випадку, мається на увазі судовий порядок врегулювання спору.
У випадку, якщо ЖЕО, у відповідь на Ваші претензії з приводу роботи ліфта, намагається перекласти відповідальність на організацію, з якою в нього укладено договір на обслуговування ліфтового обладнання, слід заявити наступне - оскільки договір про надання житлово-комунальних послуг у Вас укладений саме з ЖЕО, а не з третьою особою, то й відповідати перед Вами за недоліки в роботі ліфта повинен саме ЖЕО. Іншими словами, переадресація ЖЕО Ваших законних вимог до третьої особи в даному випадку неприпустима.
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас