219
ЄБРР може взяти участь у модернізації української ГТС
— Енергетика
Європейський банк реконструкції і розвитку (ЄБРР) може взяти участь у модернізації української системи транспортування і розподілу природного газу (ГТС) за умови, що українські органи влади виконуватимуть всебічну і реалістичну програму реформ, яка буде включати реструктуризацію НАК "Нафтогаз України" . Про це йдеться у новій стратегії діяльності банку в Україні на 2011-2014 р., затвердженій радою директорів банку 13 квітня 2011, передає прес-служба ЄБРР.
Згідно з повідомленням, нова стратегія буде сконцентрована на вирішенні проблем у сфері підвищення енергоефективності та енергетичної безпеки, розкритті сільськогосподарського та промислового потенціалу України, забезпеченні високоякісної і надійної інфраструктури та подоланні наслідків кризи у фінансовому секторі.
У документі відзначається, що банк є найбільшим фінансовим інвестором в Україні, і вже взяв на себе зобов'язання щодо надання фінансування на суму понад 6 млрд євро в рамках 264 проектів.
ЄБРР планує фінансувати проекти, які будуть сприяти підвищенню загальної енергоефективності та зменшенню питомої обсягу викидів вуглецю в галузі, підтримувати будівництво і модернізацію мереж електропередач та об'єктів, необхідних для інтеграції України в європейський енергетичний ринок.
У стратегії окремо відзначається великий потенціал України як сільськогосподарського виробника і експортера, і підкреслюються плани банку підтримувати приватні інвестиції в усі сегменти цього сектору, особливо в інструменти підтримки виробників первинної продукції, в тому числі сезонний оборотний капітал.
У секторі автомобільних доріг ЄБРР буде підтримувати завершення модернізації ключових міжнародних коридорів, які пов'язують Україну з Європейським Союзом, а також пріоритетних національних і регіональних доріг, йдеться в документі. При цьому наголошується, що рівень інвестицій у України буде значною мірою залежати від впровадження реформ у всіх основних сферах, в той час як зменшення темпів реформ і погіршення інвестиційного клімату неминуче призведуть до зменшення обсягу інвестицій ЄБРР у державний і приватний сектори економіки.
Відзначимо, ЄБРР в 2010 надав Україні 1,3 млрд грн інвестицій в рамках 28 проектів.
Серед підписаних минулого року важливих проектів у секторах інфраструктури та енергетики можна виділити кредит "Укравтодору" у розмірі 450 млн євро для фінансування модернізації автомобільних доріг на підходах до Києва і кредит на суму 175 млн євро для будівництва високовольтної лінії електропередачі Запоріжжя-Каховка. Реалізація цих проектів буде сприяти значному збільшенню ефективності транспортної мережі, а також надійності передачі електроенергії.
Значну частину інвестицій в корпоративному секторі в 2010 р. склали інвестиції в агробізнес (ВАТ "Миронівський хлібопродукт" - 50 млн дол., "Нібулон" - 50 млн дол., "Нобл Ресорсиз Україна" - 24 млн дол., Ukrainian Agrarian Farms - 20 млн дол., "Астарта" - 10 млн євро). Серед інших транзакцій в корпоративному секторі можна назвати кредити виробнику упаковки ВАТ "Укрпластик" на суму 29,8 млн євро, виробнику паркетної дошки компанії "Барлінек" на суму 10 млн євро і дистриб'ютору фармацевтичної продукції компанії "Фра-М" на суму 11,5 млн дол.
У фінансовому секторі ЄБРР надав субординований кредит на суму 140 млн дол. "УкрСиббанку", який є одним з найбільших приватних банків у країні, а також домовився про інвестиції в акціонерний капітал цього банку. Також були укладені угоди з підтримки лізингових, страхових і торгових операцій.
Продовжуючи реалізацію в Україні різних ініціатив у сфері енергоефективності, ЄБРР оголосив про початок Програми фінансування альтернативної енергетики (USELF) обсягом 50 млн євро, метою якої є надання фінансування місцевим приватним підприємствам для інвестицій у проекти відновлюваної енергетики (мала гідроенергетика, вітроенергетика, сонячна енергетика, використання біомаси та біогазу) в Україні. Крім цього, Банк розпочав здійснення програми технічної допомоги, спрямованої на підвищення енергоефективності житлових будівель в Україні.
Сукупний обсяг діяльності ЄБРР станом на 31 грудня 2010 р. склав понад 6 млрд євро, причому близько половини цих інвестицій були здійснені за останні три роки.
Нагадаємо, в грудні 2010 р. "Укртрансгаз" повідомив, що Україна почала модернізувати ГТС власними силами. У 2011 в оновлення планується вкласти 3100 млн грн. З них 1,22 млрд грн піде на модернізацію магістральних газопроводів і станцій, ще 1,5 млрд грн - на реконструкцію компресорних станцій і 200 млн грн - на модернізацію підземних газосховищ (ПСГ). Інвестиції будуть спрямовані на переоснащення газопроводів "Союз", Уренгой-Помари-Ужгород, Єлець-Кременчук-Кривий Ріг, Ананьєв-Тирасполь-Ізмаїл на компресорних станціях "Яготин", "Бердичів" і "Комарно" газотурбінні агрегати будуть замінені електричними.
23 березня 2009 р. в Брюсселі Україна підписала спільну декларацію з ЄС з питань модернізації української ГТС. Тоді мова йшла про виділення Євросоюзом кредиту в розмірі близько 2,5 млрд дол. на ці цілі. Однак при цьому Єврокомісія зажадала, щоб Україна реформувала організаційну структуру НАК "Нафтогаз України" і її дочірніх компаній, привівши її у відповідність з нормами європейського законодавства. Зокрема, вимоги ЄК включали відділення "Укртрансгазу" від НАК "Нафтогаз України".
Газотранспортна система України включає 37,5 тис. км газопроводів, 71 компресорну станцію і 13 підземних сховищ газу із загальним активним обсягом газу 32 млрд куб. Пропускна здатність системи на вході - 288 млрд куб. м газу на рік, на виході - 175 млрд куб. м, у тому числі в країни Євросоюзу - 141 млрд куб.
За матеріалами: РБК-Україна
Поділитися новиною
Також за темою
Україна вже закачала у сховища більше газу, ніж на ті самі дати 2024 року
США ввели санкції проти міжнародної мережі, яка допомагає Ірану продавати нафту
США планують збільшити стратегічні запаси урану для розвитку ядерної енергетики
Сховища газу у ЄС заповнені рекордно низько за останні 3,5 роки
Україна з 1 жовтня обмежить імпорт індійського пального
Словаччину та Угорщину попередили про наслідки за купівлю російської нафти