375
Азаров урізав гроші на міжнародний піар України в 10 разів
— Казна та Політика
У 2010-2011 роки уряд запланував виділяти лише по 8 млн грн на рік на іміджеву програму України, пише Weekly.Ua. Раніше планувалося витрачати на ці цілі в десять разів більше - до 83 млн грн на рік.
"Популярність країни серед зарубіжних туристів, а також ділових партнерів пропорційна зусиллям, витраченим на розкрутку іміджу", - пояснив журналу народний депутат Євген Суслов, голова підкомітету з розвитку туризму в парламентському комітеті з питань сім'ї, молодіжної політики та туризму.
"На жаль, туристичний напрям фінансується бюджетом за залишковим принципом, - констатує депутат. - Системної роботи немає, більша частина коштів витрачається на зарплати, на гроші, що залишилися видаються якісь буклети, ще вистачає на проведення презентацій за кордоном, і на цьому всі".
Іміджеву програму України затвердив ще колишній уряд на період 2009-2011 років: семінари, виставки, публікації в провідних світових ЗМІ, створення фото-, відео-та електронних матеріалів, проведення соцдосліджень і т.д.
Для виконання всього задуманого було передбачено чимале як для українського бюджету фінансування. Протягом трьох років планувалося виділити майже 198 млн. грн., ще 34 млн. грн. повинна була "підкинути" місцева влада. Тобто щороку на піар країни передбачалося 74-83 млн. грн.
На практиці все виявилося зовсім по-іншому. Наприклад, у 2009 році стаття "Формування міжнародного позитивного іміджу" у держбюджеті взагалі відсутня. На відсутність скоординованої рекламної політики України за кордоном скаржаться і туроператори.
"Одного разу в Італії проводилася виставка, і самі італійці звернулися до нашого МЗС з проханням надати контакти фірм, готових приймати іноземних туристів у країні."Наші" відповіли, що таких просто немає!", - неофіційно розповів директор однієї з українських фірм.
У США, наприклад, над підтримкою іміджу країни щодня трудяться сотні людей, витрати обчислюються мільярдом доларів щорічно. Об'єднані Арабські Емірати витрачають до 5% держбюджету на створення привабливого образу країни за кордоном. Це становить астрономічну суму в 6 млрд. доларів. Тільки на розробку іміджевої кампанії Болгарія витратила більше двох років. Останніми роками країна позиціонувала себе не тільки як країну - туристичний край, а й як перспективну для інвестицій економіку. Болгарське міністерство економіки, енергетики і туризму провело маркетингову кампанію вартістю 23 млн. дол. Турецьке міністерство туризму витрачає 800 тис. дол за сезон тільки на те, щоб переконати українських туристів, що в Туреччині чудовий відпочинок.
Футбольний чемпіонат Євро-2012 надав Україні можливість голосно заявити про себе в Європі і світі. Але поки все йде до того, що і цей шанс країна може втратити.
За матеріалами: УНІАН
Поділитися новиною