0 800 307 555
0 800 307 555

Ъ: Прямий рейс в Киргизію


Ъ: Прямий рейс в Киргизію

Львівський автобусний завод (ЛАЗ) претендує на великий контракт на поставку транспорту в Киргизію. Бішкек готовий замовити близько 650 автобусів та тролейбусів, для чого можуть бути випущені облігації. Для міста такий механізм залучення коштів може виявитися занадто дорогим, попереджають експерти.

Львівський автобусний завод веде переговори з мерією Бішкека про постачання близько 650 автобусів і тролейбусів, розповів директор з продажу та експорту холдингу ЛАЗ Олександр Строганов. Віце-мер Бішкека Торобек Мирзабекович уточнив, що вже в кінці травня сторони планують підписати меморандум.

"Продукція ЛАЗу добре відома в країні ще з часів СРСР. А зараз завод використовує комплектуючі європейських виробників, що відповідає нашим вимогам", - зазначив пан Мирзабекович. За його словами, місто не має наміру проводити тендер - ЛАЗ зробив пропозицію, яка передбачає схему фінансування закупівель, що було важливим критерієм для Бішкека.

Основний конкурент ЛАЗу в Україні - корпорація "Богдан" - також зацікавлений в постачаннях, хоча пропозиції Бішкеку ще не зробив. "Але на умовах надання товарного кредиту ми не працюємо", - відзначив прес-секретар "Богдану" Сергій Красуля.

Це досить велике замовлення - для порівняння, за програмою поставок муніципального транспорту містам, які приймають Євро-2012, ЛАЗ зробить 2 тис. одиниць техніки. Орієнтовна вартість контракту з Бішкеком оцінюється в 100 млн євро. ЛАЗ також веде переговори з латвійським урядом і комунальними підприємствами щодо постачання 18-метрових автобусів (25 одиниць) і тролейбусів (75). Вартість цього контракту - близько $45 млн.

За словами голови наглядової ради ЛАЗу Ігоря Чуркіна, в якості одного з варіантів фінансування закупівель завод запропонував Бішкеку розмістити облігації: "Для цього пропонується створити компанію, чиї папери будуть розміщені на Варшавській або Франкфуртській біржі, де можна залучити інвестора, що працює з ризикованими проектами". Компанія отримає держгарантії для забезпечення паперів і зможе надати місту фінансування під 8-10% річних.

Подібна схема фінансування закупівлі транспорту поширена в Україні, відзначають експерти. "Але Киргизія має досить низький рейтинг інвестиційної привабливості, - підкреслив аналітик ІК BG Capital Віталій Ваврищук. - Бішкеку необхідно надати фінансові гарантії випуску, інакше попит на папери буде невисоким". На думку Ваврищука, залучити фінансування під 8-10% річних буде складно: "Швидше за все, ставка буде вищою, і в цьому випадку Бішкек переплачувати при закупівлі транспорту".

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Опитування
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua