Бразилія розвиває офшорний флот — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Бразилія розвиває офшорний флот

Енергетика
353
В прибережних водах Ріо-де-Жанейро і Сан Пауло розташовані найбільші поклади природного газу і нафти за межами арабського світу. Це робить Бразилію одним з найважливіших постачальників енергоресурсів у світі, що дозволило пожвавити місцеве суднобудування, говорить у своїй статті "Масштабний розвиток суднобудування та офшорного сектора" Бертіно Захс, керівник гамбурзької Business with the Brasil Ltd. & Co. K G,. Освоєння покладів дало імпульс, перш за все, офшорному сектору флоту країни.
Офшорний флот передбачає судна спеціального призначення, призначені для виконання конкретних, спеціалізованих завдань і операцій. Він охоплює такі напрямки, як нафтова і газова індустрія (розвідка родовищ, буріння свердловин, встановлення стаціонарних або плавучих платформ, створення підводного інфраструктури, прокладання трубопроводів, обслуговування нафтових і газових платформ), а також встановлення та обслуговування вітрових генераторів, днопоглиблювальні операції, проведення глибоководних робіт, прокладку і ремонт кораблів, і багато іншого.
За відомостями експерта, інвестиції в офшорний сектор Бразилії з 2009 по 2014 рр. складуть близько $200 млрд. Для розвідки покладів нафти і газу державний нафтовий концерн Petrobrаs планує в найближчому майбутньому подвоїти свій флот. Згідно з останніми даними, знадобляться 150 танкерів, 200 суден-постачальників, п'ять контейнеровозів, 150 платформ і 28 бурових судів. Крім того, бразильці подумують посилити і свій військовий флот для охорони далеких нафтових родовищ. Для цього планують закупити 27 нових військових кораблів, п'ять підводних човнів, зокрема один з атомно-енергетичною установкою. Незважаючи на те, що бразильці наполягають на створенні вищевказаних кораблів виключно на власному виробництві, на сьогоднішній день вже є домовленості про технічну підтримку проекту французькими суднобудівниками.
Завдяки великій інвестиційній програмі, до 2020 р. на ринку бразильського суднобудування можна буде гарантовано спостерігати високу кон'юнктуру. "Гарантований попит на судна з боку держави, фінансування за рахунок очікуваних надходжень від нафтових родовищ дає верфям довгостроковий горизонт планування для інвестиційних рішень", - пише Бертіно Захс.
На сьогодні між бразильськими та азійськими верфями йде спільна робота з будівництва суден. Будівництво ведеться не тільки в Бразилії, але і на підприємствах їх закордонних партнерів. Це супроводжується як іноземним, так і бразильським капіталом.
Експерти підрахували, що для здійснення таких масштабних планів Бразилії необхідна побудова нових верфей, що до 2014 р. принесе в сектор 20 тис. нових робочих місць. (Наприклад, за минулі шість років кількість людей, задіяних в будівництві верфей, зросла з 1900 до 49 тис.). Протягом трьох років на будівництво восьми великих верфей буде витрачено близько $10 млрд. Інвестиції в покупку нафтових танкерів, платформ і бурових судів протягом п'яти наступних років оцінюються європейськими аналітиками в EUR60 млрд. Банк розвитку Бразилії BNDES бере на себе більшу частину фінансування проекту. Втім, обсяги кредитування для Petrobrаs оцінюються в $55 млрд.
Оператори звертають увагу на те, що доступ іноземцям до цієї програми значно обмежений бразильським урядом. Так, згідно з вимогами Petrobrаs, 65% -85% компонентів, що поставляються в Бразилію, повинні доводитися до стадії готовності вже на бразильському виробництві. Крім того, 66% -70% вартості готового корабель повинен падати на "місцеву складову". Дотримання цієї умови контролює зі свого боку BNDES. Втім, навіть такі обмеження не роблять проект менш цікавим для азійських і європейських суднобудівників. Адже заробіток іноземного партнера може досягати 35% вартості. За словами Бертіно Захс, є ніші, в яких європейці успішно можуть співпрацювати з бразильським державним концерном. Поряд з технологіями для підвищення продуктивності місцевих підприємств, бразильці зацікавлені в нових технологіях кораблебудування. На цей рахунок існує навіть спеціальний каталог, розроблений асоціаціями, виробниками і постачальниками.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас