353
Бразилія розвиває офшорний флот
— Енергетика
В прибережних водах Ріо-де-Жанейро і Сан Пауло розташовані найбільші поклади природного газу і нафти за межами арабського світу. Це робить Бразилію одним з найважливіших постачальників енергоресурсів у світі, що дозволило пожвавити місцеве суднобудування, говорить у своїй статті "Масштабний розвиток суднобудування та офшорного сектора" Бертіно Захс, керівник гамбурзької Business with the Brasil Ltd. & Co. K G,. Освоєння покладів дало імпульс, перш за все, офшорному сектору флоту країни.
Офшорний флот передбачає судна спеціального призначення, призначені для виконання конкретних, спеціалізованих завдань і операцій. Він охоплює такі напрямки, як нафтова і газова індустрія (розвідка родовищ, буріння свердловин, встановлення стаціонарних або плавучих платформ, створення підводного інфраструктури, прокладання трубопроводів, обслуговування нафтових і газових платформ), а також встановлення та обслуговування вітрових генераторів, днопоглиблювальні операції, проведення глибоководних робіт, прокладку і ремонт кораблів, і багато іншого.
За відомостями експерта, інвестиції в офшорний сектор Бразилії з 2009 по 2014 рр. складуть близько $200 млрд. Для розвідки покладів нафти і газу державний нафтовий концерн Petrobrаs планує в найближчому майбутньому подвоїти свій флот. Згідно з останніми даними, знадобляться 150 танкерів, 200 суден-постачальників, п'ять контейнеровозів, 150 платформ і 28 бурових судів. Крім того, бразильці подумують посилити і свій військовий флот для охорони далеких нафтових родовищ. Для цього планують закупити 27 нових військових кораблів, п'ять підводних човнів, зокрема один з атомно-енергетичною установкою. Незважаючи на те, що бразильці наполягають на створенні вищевказаних кораблів виключно на власному виробництві, на сьогоднішній день вже є домовленості про технічну підтримку проекту французькими суднобудівниками.
Завдяки великій інвестиційній програмі, до 2020 р. на ринку бразильського суднобудування можна буде гарантовано спостерігати високу кон'юнктуру. "Гарантований попит на судна з боку держави, фінансування за рахунок очікуваних надходжень від нафтових родовищ дає верфям довгостроковий горизонт планування для інвестиційних рішень", - пише Бертіно Захс.
На сьогодні між бразильськими та азійськими верфями йде спільна робота з будівництва суден. Будівництво ведеться не тільки в Бразилії, але і на підприємствах їх закордонних партнерів. Це супроводжується як іноземним, так і бразильським капіталом.
Експерти підрахували, що для здійснення таких масштабних планів Бразилії необхідна побудова нових верфей, що до 2014 р. принесе в сектор 20 тис. нових робочих місць. (Наприклад, за минулі шість років кількість людей, задіяних в будівництві верфей, зросла з 1900 до 49 тис.). Протягом трьох років на будівництво восьми великих верфей буде витрачено близько $10 млрд. Інвестиції в покупку нафтових танкерів, платформ і бурових судів протягом п'яти наступних років оцінюються європейськими аналітиками в EUR60 млрд. Банк розвитку Бразилії BNDES бере на себе більшу частину фінансування проекту. Втім, обсяги кредитування для Petrobrаs оцінюються в $55 млрд.
Оператори звертають увагу на те, що доступ іноземцям до цієї програми значно обмежений бразильським урядом. Так, згідно з вимогами Petrobrаs, 65% -85% компонентів, що поставляються в Бразилію, повинні доводитися до стадії готовності вже на бразильському виробництві. Крім того, 66% -70% вартості готового корабель повинен падати на "місцеву складову". Дотримання цієї умови контролює зі свого боку BNDES. Втім, навіть такі обмеження не роблять проект менш цікавим для азійських і європейських суднобудівників. Адже заробіток іноземного партнера може досягати 35% вартості. За словами Бертіно Захс, є ніші, в яких європейці успішно можуть співпрацювати з бразильським державним концерном. Поряд з технологіями для підвищення продуктивності місцевих підприємств, бразильці зацікавлені в нових технологіях кораблебудування. На цей рахунок існує навіть спеціальний каталог, розроблений асоціаціями, виробниками і постачальниками.
За матеріалами: Экономические Известия
Поділитися новиною
Також за темою
Для опалювального сезону Україні потрібно ще до 1 млрд доларів на газ — Reuters
Україна вже закачала у сховища більше газу, ніж на ті самі дати 2024 року
США ввели санкції проти міжнародної мережі, яка допомагає Ірану продавати нафту
США планують збільшити стратегічні запаси урану для розвитку ядерної енергетики
Сховища газу у ЄС заповнені рекордно низько за останні 3,5 роки
Україна з 1 жовтня обмежить імпорт індійського пального