665
У Росії знову почав дорожчати бензин
— Енергетика
Після короткого перепочинку вартість нафтопродуктів знову почала зростати. В першу чергу сезонний фактор впливає на високооктановий бензин і літнє дизельне паливо, констатує інформаційно-аналітичний центр "Кортес". Тиск на ціни надає і той факт, що ряд великих НПЗ в квітні закривається на ремонт.
З урахуванням високої привабливості експорту це може призвести до того, що на внутрішньому ринку напередодні польових робіт може утворитися дефіцит нафтопродуктів, пише в понеділок РБК daily.
Ціни на Аі-92 і АІ-95 на спотовому ринку за тиждень з 28 березня по 1 квітня виросли на 2,4 і 0,7% відповідно, дизельне паливо підскочило більш ніж на 7%.
Минулого тижня почали дорожчати нафтопродукти на дрібнооптовому ринку: Аі-92 - на 24 рубля, до 27 588 рублів за тонну, а літнє дизпаливо - на 286 рублів, до 23 703. Роздрібні ціни, яким потрібен часовий лаг у три-чотири тижні, щоб піти за оптовими, поки залишаються стабільними.
Трейдери вважають, що ціни на автомобільне паливо зростають у зв'язку з його недостатньою пропозицією на вільному ринку. За даними "Кортеса", за січень-лютий на внутрішній ринок виробниками відвантажено 4,71 млн т автобензину і такий же обсяг палива було поставлено за аналогічний період попереднього року, хоча внутрішнє споживання за минулий рік зросло майже на 6%.
Ситуація навряд чи покращиться - на березень-квітень заплановано ремонтні роботи на ряді великих заводів (самарська група заводів "Роснафти", Омський НПЗ, що входить в "Газпром нафта", Рязанський і Ярославський НПЗ, контрольовані ТНК-BP).
Для згладжування сезонного коливання цін чиновники пропонували створити резерви нафтопродуктів. Спочатку на базі "Транснафтопродукт", а наприкінці лютого міністр енергетики Сергій Шматко повідомив, що за дорученням уряду вивчається питання використання Росрезерву для проведення інтервенцій на паливному ринку.
Джерело видання, знайоме з ситуацією, говорить, що юридично використовувати механізми Росрезерву складно - необхідно ухвалювати велику кількість документів, у тому числі пов'язаних з безпекою. "Росрезерв проти, хоча це був би ідеальний варіант", - говорить співрозмовник.
Ціни на АЗС почнуть рости ближче до середини-кінця квітня, вважає директор з розвитку і маркетингу "Кортеса" Павло Строков. Але нафтовиків стримують можливі санкції з боку Федеральної антимонопольної служби (ФАС).
Нагадаємо, що в лютому після різкої критики прем'єр-міністра Володимира Путіна, незадоволеного вартістю палива, нафтокомпанії поспішно почали знижувати ціни. А деякі явно перестаралися в своєму прагненні довести лояльність урядовому курсу.
Наприклад, регіональні управління ФАС по Воронезькій і Астраханської області зараз проводять розслідування у відношенні "Роснафти". Середній і дрібний бізнес звинувачує компанію в демпінгу - різниця в цінах на АЗС сягала 6 рублів за літр палива, а в результаті значного зниження цін на паливо в цих регіонах у лютому вони опинилися на межі банкрутства. Якщо "Роснефть" визнають винною, їй доведеться, як не парадоксально, на вимогу регулятора знову підняти ціни.
За матеріалами: NEWSru.com
Поділитися новиною
Також за темою
МАГАТЕ ухвалила резолюцію з вимогою негайної деокупації ЗАЕС
Для опалювального сезону Україні потрібно ще до 1 млрд доларів на газ — Reuters
Україна вже закачала у сховища більше газу, ніж на ті самі дати 2024 року
США ввели санкції проти міжнародної мережі, яка допомагає Ірану продавати нафту
США планують збільшити стратегічні запаси урану для розвитку ядерної енергетики
Сховища газу у ЄС заповнені рекордно низько за останні 3,5 роки