864
IBM прогнозує зміну взаємин між банками та їх клієнтами
— Кредит&Депозит
Компанія IBM провела дослідження банківського сегмента на предмет клієнтоорієнтованості. Опитавши 250 банків і отримавши 235 відповідей (з яких 28% надійшло з Північної та Південної Америки, 36% - з Європи, і 36% - з Азійсько-тихоокеанського регіону) американська корпорація дійшла висновку, що нові цінові стратегії скоро змінять взаємини між банками та їх клієнтами.
Відповідаючи на питання анкети, розісланій IBM, банкіри поскаржилися, що зростання вимог регуляторів до капіталу і ліквідності несуть в собі загрозу зниження майбутнього прибутку, тому банки стоять перед необхідністю створення нової операційної моделі, сконцентрованої навколо відносин з клієнтами. Та модель, що існує зараз занадто складна, вона обходиться фінансовій "екосистемі" в 200 млрд. доларів щорічно і зменшує прибутки до виплати податків у середньому на 20%. Тому менше 10% респондентів вважали збереження чинного стану речей життєздатною стратегією бізнесу.
Банки хоч і усвідомлюють необхідність змін, але реально змінити бізнес в кращий бік зможуть лише сформувавши для себе цілісне уявлення про потреби клієнтів і збудувавши ефективну систему управління ризиками.
Позитивним для банків є той момент, що клієнти, як показало дослідження IBM, готові додатково платити до 10% за зручні банківські продукти та послуги.
Згідно з результатами дослідження IBM, приблизно чверть всіх опитаних банків зараз використовує стандартизовану систему призначення тарифів, незалежно від їх взаємовідносин з клієнтами. Однак, схоже, ця тенденція слабшає - посилювані тенденції мікросегментування тарифів і розвитку самообслуговування поступово змінюють концепцію доставки банківських послуг та тарифоутворення. Прогнозуючи свою майбутню стратегію тарифоутворення, лише 12-13% банків, що взяли участь в опитуванні, заявили, що будуть використовувати типові, які "застосовуються всіма" стратегії. Більшість банкірів, навпаки, висловилося на користь інноваційних і гнучких моделей.
На думку експертів IBM, банки, що працюють на усталених ринках повинні зосередитися на тому, щоб усунути операційну складність, скоротити витрати і збільшити прибутки, тоді коли банки на зростаючих ринках повинні диверсифікувати свої джерела доходу і обслуговувати їх витрати.
IBM бачить величезні можливості для зростання банківського ринку шляхом надання послуг у сегментах, що розвиваються - таких як "приват-банкінг" (персоніфіковане банківське VIP-обслуговування) і "управління станами" (комплекс високоякісних консультаційних послуг, що охоплюють всі аспекти фінансової життя клієнта) - а також шляхом надання послуг в спільнотах, не охоплених банківськими послугами. Використовуючи більш глибокий і складний аналіз ринкової кон'юнктури, банки зможуть поліпшити свої можливості з точки зору максимальної сконцентрованості на потребах клієнта і, водночас, оптимізувати ризики і прибуток.
Вдосконалення моделей, за даними IBM, може відбуватися за трьома напрямками: вдосконалення пропозиції (мікросегментація), робота з ризиками (правильне тарифоутворення), робота з каналами (під кожного клієнта вибирається той канал, який йому найбільш зручний: мобільний банкінг, інтернет-банкінг і т.д.). При цьому, за даними аналітиків IBM, у світі не так багато банків, здатних отримувати повною мірою потрібну інформацію про клієнтів для визначення ефективних стратегій ціноутворення. Зокрема, 70% опитаних банкірів повідомили, що їм потрібно більше даних з клієнтських ризиків.
За матеріалами: Банки.ру
Поділитися новиною