"Євро" допоможе позбутися від мита — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Євро" допоможе позбутися від мита

Казна та Політика
502
Депутати ВР пропонують звільнити від ввізного мита обладнання та матеріали, які будуть використані при будівництві аеропортів, що приймають Євро-2012. Це допоможе заощадити мільйони на ввезенні техніки, але навряд чи призведе до перегляду в сторону зменшення вже затверджених будівельних кошторисів.
У парламенті зареєстровано два законопроекти, ухвалення яких має здешевити будівельні роботи в аеропортах чотирьох міст - учасників Євро-2012 (автори - депутати від Партії регіонів Олександр Зац та Андрій Пінчук). Це проекти законів про внесення змін до Податкового кодексу та закону про єдиний митний тариф. Автори документа пропонують розширити статтю закону про єдиний митний тариф, що визначає перелік імпортних товарів, які безмитно ввозяться на територію країни, за рахунок включення в неї обладнання та матеріалів для будівництва аеропортів (того, яке не виробляється на території України або виробляється, "але не відповідає технічним характеристикам світового рівня і вимогам міжнародних спортивних організацій").
Аналогічні зміни пропонується внести і до Податкового кодексу. Митні пільги будуть мати обмежений термін дії - до 1 вересня 2012 р. - а також не будуть поширюватися на підакцизні товари.
Як говориться в пояснювальній записці до документа, "доцільність звільнення від оподаткування підтверджується тим, що обладнання буде використано виключно для потреб аеропорту". Також автори законодавчої ініціативи підкреслюють, що подібна практика є поширеною в європейських країнах - оскільки аеропорти є безмитними зонами, та операції, пов'язані з купівлею техніки для експлуатації її виключно на території аеропорту, повинні бути звільнені від податків. Крім того, на думку депутатів, ухвалення такого закону знизить навантаження на держбюджет за рахунок скорочення будівельних кошторисів аеропортів, фінансування яких ведеться в значній мірі з держскарбниці або за кредити під гарантії уряду.
Проекти реконструкції аеропортів припускають закупівлю трьох видів устаткування, пояснили в Державіаадміністрації (ДАА): для аеродромної частини, для аеровокзального комплексу і для наземного обслуговування повітряних суден і пасажирів. "Це дуже широкий перелік техніки: світлосигнальне обладнання, радарні та навігаційні системи, системи обробки і сортування багажу, системи зв'язку, безпеки та інтелектуальні системи, різний транспорт - тягачі літаків, аварійні вантажівки і перонні автобуси", - говорить представник авіаційного відомства.
Повний перелік техніки повинен бути затверджений додатково постановою Кабміну. "Це дуже важливий законопроект. Наша блакитна мрія - щоб поширити дію такого закону на всі аеропорти країни, оскільки ситуація з технікою там майже катастрофічна. Ми виступали з подібною ініціативою, але поки вона навряд чи можлива - Мінфін відмовляється її узгоджувати", - розповідають у ДАА.
Виробництво техніки, що використовується в роботі аеропортів, в Україні практично відсутнє. Експерти галузі називають лише кілька підприємств - наприклад, АвтоКрАЗ (поставляє літакові тягачі), харківський завод "Тора" (самохідні пасажирські трапи), корпорація "Богдан" (освоює виробництво перонних автобусів на основі традиційних низькопольних). "Але це крапля в морі. Та і не все відповідає сучасним технічним стандартам - наприклад, харківські трапи проектувалися ще за часів СРСР і вже давно морально застаріли", - відзначає галузевий експерт.
Купівля спеціалізованої техніки - вагома стаття витрат у загальній будівельної кошторисі, погоджується начальник управління з питань Євро-2012 Львівської ОДА Степан Лукашик. "Хоч поставлено завдання якомога більше матеріалів купувати вітчизняних, - не завжди можна обійтися тільки ними", - говорить він. У випадку з Львівським аеропортом витрати на техніку становлять близько третини усього кошторису: з 1,4 млрд. грн. витрат на реконструкцію, передбачених Кабміном, більше 500 млн. піде на закупівлю обладнання.
Але от чи буде переглянутий кошторис в бік скорочення витрат у разі ухвалення закону про пільги - залишається незрозумілим. Наприклад, буквально днями Кабмін вкотре підвищив кошторис по Львівському аеропорту - більш ніж у півтора рази. При цьому, за словами пана Лукашика, зниження мита на ввезення устаткування при ухваленні цих поправок вже враховувалося. "Але підвищення було необхідно через постійне зростання цін на матеріали і роботи", - додає чиновник.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас