Блиснути перед жінкою стало на третину дорожче — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Блиснути перед жінкою стало на третину дорожче

602
Чоловіки заощадять на коханках та дружинах. На піку подорожчання дорогоцінних металів українці продовжують скуповувати його страшними темпами. Тепер під ідеєю подарунків жінкам.
Слова з популярної пісні, що "найкращі друзі дівчат - це діаманти" (у крайньому випадку - прикраси із золота), напередодні Міжнародного жіночого дня набувають особливої актуальності. Саме на нього традиційно припадає найвищий сплеск продажів - близько 20-25% річного обсягу ювелірних виробів і коштовностей.
На початку березня "золота лихоманка" з новою силою відновилася: світові ціни на золото встановили черговий рекорд - $1430 за унцію. Як пояснюють банкіри, "двигун" зростання ціни на цей метал активізували політичні хвилювання в країнах Близького Сходу.
Проте, після чергового стрибка ціни на золото і підвищення цін на прикраси на внутрішньому ринку - інтерес українців до дорогоцінних виробів нітрохи не знизився, а, навпаки, помітно зріс. Експерти пов'язують це з тим, що у частини українців знову з'явилися вільні гроші, а разом з ним і питання, в чому їх зберігати.
Насправді вітчизняним споживачам, схоже, просто "в кайф" здійснювати покупки на піковому зльоті цін. При цьому, більшості українців навіть неважливо, який товар купувати: цукор, долари чи гречку. Нинішня ситуація з ювелірними виробами - наочне тому підтвердження. Рік тому, коли воно коштувало на третину менше ($1190 за унцію), українці не поспішали поповнювати свої скрині дорогоцінним металом та виробами з нього.
Опитані "Коментарями" виробники ювелірної продукції відзначають, що попит на золоті прикраси в лютому - на початку березня - вище в середньому на 30-40% в порівнянні з реалізацією в аналогічному періоді минулого року. Помітивши це, деякі торговці додатково підняли ціни на прикраси, сподіваючись, таким чином, трохи заробити на весняному ажіотажі.
При цьому, за оцінками директора консалтингової компанії "Ювелір-сервіс" Миколи Кузнєцова, на столичному ринку ювелірних прикрас спостерігається широкий діапазон цін на золоті вироби. Найвищі ціни - у великих торгових центрах і в брендових магазинах. У невеликих торговельних точках ціни на прикраси можуть відрізнятися до 20% у бік зниження.
При цьому, за його спостереженнями, за останні пару років товарний асортимент ювелірних магазинів порідшав в середньому на 15-20%. "Виробники роблять ставку на стандартні і найбільш затребувані покупцями позиції. Багато золотих виробів продаються за каталогами ювелірних заводів і виконуються під конкретне замовлення", - уточнює експерт.
В цілому по країні вартість золотих виробів теж дуже різна. Вона залежить від проби золота, від характеру роботи у виробництві виробу (ексклюзивний виріб або масове "штампування"), від наявності або відсутності каменів, а також від бренду, під яким цей виріб випущено. Приміром, в Україні ювеліри використовують золоті сплави п'яти проб - 375, 583, 585, 750, 958 (найпопулярніший - 585).
"Крім того, є ще й регіональні відмінності в ціні за грам дорогоцінного металу. Так, наприклад, в регіонах, де зосереджено багато ювелірних заводів, ціна за грам дещо відрізняється в меншу сторону (наприклад, Вінниця, Краматорськ)", - ділиться спостереженнями Микола Кузнєцов.
"Все більше українців надають перевагу заощадженням, конвертованих у вироби з дорогоцінних металів, розглядаючи звичайну ювелірку не просто як гарний подарунок, але і як спосіб інвестування, на тлі щоденного знецінювання грошей", - вважає маркетолог компанії "Камея" Сергій Доронков.
З одного боку, це може здаватися цілком логічним. Оскільки за останній рік ціни на ювелірні прикраси з золота (у перерахунку на грам металу) виросли в середньому на 30-40% - до 460-550 грн. за грам для виробів з червоного золота 585 проби. Прикраси з більш модного білого золота будуть коштувати приблизно на 100 гривень дорожче за грам.
Водночас аналітики стверджують, що інвестувати в золоті прикраси недоцільно (якщо тільки це не ексклюзивні авторські роботи). Адже в разі продажу прикраси в магазинних пунктах обміну золота або в ломбарді вироби масового виробництва приймуть як лом, без урахування "роботи", яка також становить певну частину його роздрібної ціни.
З метою заощадження і накопичення капіталу надійніше вкладати вільні кошти в дорогоцінні злитки банківських металів, які так само, як і прикраси в останні роки стабільно зростають у ціні. Однак в Україні практика презентів жінкам золотих злитків замість улюблених панночкам каблучок, ланцюжків і сережок ще якось не прижилася.
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас