Паливо притиснуть вниз — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Паливо притиснуть вниз

Енергетика
1328
Вчора глава українського уряду заявив, що зростання цін на нафтопродукти, яке стабільно триває в Україні останні місяці, викликане скасуванням мита на імпорт палива. "Скасування мита на імпорт нафтопродуктів в минулі роки призвело до монополізації ринку з боку імпортерів: їхня частка на ринку досягла 60%. Це дозволило їм ввести ціновий диктат, що збільшило вартість палива практично до європейського рівня", - сказав Микола Азаров.
За статистикою Міненерго, тільки за минулий тиждень, з 1-го по 8 лютого, середні ціни на основні марки світлих нафтопродуктів у роздрібному сегменті українського ринку підвищилися на 13 коп. за один літр. І тепер трейдерам загрожують штрафи за високі ціни на паливо. На засіданні експертно-аналітичної групи з регулювання ринку нафтопродуктів при паливному відомстві, яке відбулося на початку цього тижня, імпортери спробували переконати чиновників у тому, що вартість палива на внутрішньому ринку збільшувалася з об'єктивних причин. У дискусії також взяли участь представники міжнародної консалтингової компанії Argus, які підтвердили, що ціни на нафтопродукти на українському ринку зростали аналогічно до їх підвищення в світі.
"Але формула утворення цін на нафтопродукти, якою користується інформаційно-аналітична група, має на увазі поступове підвищення з урахуванням наявності в компаній дешевих запасів. У нас же зростання цін було дуже різким, фактично день в день повторював світову тенденцію", - пояснило джерело в уряді.
Вихід із ситуації, що склалася, Кабмін бачить у введенні імпортних мит на нафтопродукти. Зокрема, за даними Мінекономіки, в 2004 р. до скасування імпортних мит українські НПЗ займали 92% внутрішнього ринку і виробили 11,4 млн. т світлих нафтопродуктів (бензин і дизельне паливо), з яких понад 1,6 млн. т експортували. В уряді очікують, що в 2011 р. рівень споживання світлих нафтопродуктів в Україні перевищить 9 млн. т, тобто задіяних зараз потужностей НПЗ в країні достатньо, щоб покрити внутрішній попит.
Однак при введенні мита Кабмін повинен врахувати також потреби місцевих споживачів у світлих нафтопродуктах преміум-класу, які в Україні не виробляються, тому імпортуються, зокрема, з Литви.
Незважаючи на суперечки навколо планів Кабміну щодо введення мит, експерти прогнозують компромісний результат цього протистояння для основних його дійових осіб (див. довідку), при якому може бути посилено вплив держави на ринок нафтопродуктів. Вони також закликають не маніпулювати даними в ході спецрозслідування, яке зараз проводить уряд, щоб ухвалити рішення про економічну доцільність введення імпортних мит. Крім того, як звернув увагу аналітик інвесткомпанії "Профіт Гарант" Сергій Дубов, для українського ринку залишається актуальною проблема якості вітчизняного палива, тому що не всі власники НПЗ модернізували свої потужності.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас