Бензин виллється у штраф — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Бензин виллється у штраф

Енергетика
3199
Вчорашнє засідання експертно-аналітичної групи з регулювання ринку нафтопродуктів ініціювали імпортери - "Галнафтогаз" (мережа АЗС "Окко") і "Континіум" (WOG). Антимонопольний комітет (АМКУ) зараз розслідує справу про підвищення цін на пальне в грудні 2010-січні 2011 року компаніями "Лукойл-Україна", "ОККО-Нафтопродукт", "Континент Нафто Трейд" і "Альянс Холдинг" (Shell).
Імпортери спробували переконати Міненерго та АМКУ в тому, що вартість палива на внутрішньому ринку збільшувалася з об'єктивних причин, розповіли в міністерстві. На засідання були запрошені представники міжнародної консалтингової компанії Argus, які підтвердили, що ціни на нафтопродукти на українському ринку зростали аналогічно з їх підвищенням у світі.
"Але формула утворення цін на нафтопродукти, якою користується інформаційно-аналітична група, має на увазі поступове підвищення з урахуванням наявності у компаній дешевих запасів. У нас же зростання цін було дуже різким, фактично день в день повторювало світову тенденцію", - говорять в Міненерго. За підсумками засідання міністерство направило до АМКУ свої висновки, згідно з якими підстав для різкого підняття цін не було.
Очевидно, на це буде робити ставку Антимонопольний комітет, виносячи рішення про санкції проти компаній, говорять в "Галнафтогазі". У Argus вчора від коментарів відмовилися. В "Лукойлі" вважають, що перш за все санкції застосують до імпортерів нафтопродуктів, у яких ціни змінюються щотижня, на відміну від переробників, які визначають їх раз на місяць. "Заводи підтримують досить високий рівень запасів нафтової сировини і нафтопродуктів, що необхідно для забезпечення безперервного циклу переробки та продажу. Приміром, наприкінці 2008 року, коли різко змінювався курс гривні по відношенню до долара, деякі постачальники перестали ввозити паливо. Дефіциту тоді вдалося уникнути як раз за рахунок запасів НПЗ", - погоджується прес-секретар "ТНК-ВР Коммерс" Дмитро Звєрєв.
На думку аналітика компанії UPECO Олександра Сіренко, якщо АМКУ вирішить, що вартість збільшувалася через недостатність запасів сировини в імпортерів, це може стати ще одним аргументом для введення мита на імпорт нафтопродуктів. "Ціни на нафтопродукти українських НПЗ з початку року піднімалися лише двічі, тоді коли в імпортерів - мінімум п'ять разів. Природно, це може бути приводом для введення мит", - погоджується член комітету Верховної ради з ПЕК Олександр Гудима. Нафтотрейдери на початку року домоглися проведення спеціального розслідування щодо імпорту нафтопродуктів. У Мінекономіки обіцяють оголосити його результати до кінця березня і розглядають можливість введення мит для імпортерів.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас