Корупція в Україні здивувала навіть Африку — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Корупція в Україні здивувала навіть Африку

Казна та Політика
6277
Вперше за роки незалежності МЗС України отримав скаргу по лінії Міжнародної морської організації з приводу корупції в українських портах. "Коментарі" пропонують ознайомиться з цим документом.
Як стало відомо "Коментарям", минулого тижня Представництво Ліберії в Міжнародній морській організації (IMO) звернулося в МЗС України зі скаргою на корупцію і свавілля контролюючих органів у портах України.
Як наголошується в документі, текст якого мають "Коментарі", 13 грудня 2010 року судно Lisbon Trader під прапором Ліберії зайшло в порт Миколаїв. Під час стоянки в порту, за словами капітана, всупереч міжнародній практиці крім обов'язкових портових зборів були незаконно стягнуто $3650. Зокрема, були сплаченими готівкою $1500 за проведення операцій зі стічними водами і $1750 за отримання дозволу на проведення операцій з баластними водами. Як пояснили капітану судна, "щоб не проводити їх лабораторний аналіз, який міг би зайняти кілька днів і призвести до простою судна в очікуванні його результатів".
А після виплати зазначеної суми на борт прибули три інспектори, які після взяття проб для аналізу повідомили, що судно може відкачувати баластні води. Капітану було запропоновано сплатити ще $400, щоб не проводити контроль держави порту. При цьому повідомлено, що у разі відмови від сплати цієї суми на судні буде проведений повний контроль у зв'язку з виявленою тріщиною в механізмі віддачі рятувальної шлюпки.
Це тільки один, але дуже характерний приклад. МЗС України неодноразово отримував сигнали про корупцію в портах країни. Зокрема, на подібні проблеми у своєму листі до КМУ поскаржилася Асоціація турецьких судновласників.
Ситуація з неприкритим здирництвом набула такого розмаху, що провідні страхові компанії світу відмовилися покривати ризики судновласників у портах України, а багато крупних судновласників забороняють своїм суднам заходити в українські порти. Адже фактично кожне судно, що заходить в український порт, піддається тиску з боку екологів. Методи тиску на капітанів суден різні, але в основі лежать одні принципи: загроза тривалого простою або затримання судна. При цьому зазвичай вимагають суму в кілька тисяч доларів, що значно менше вартості добового простою судна. І це підштовхує капітана і судновласника до прийняття рішення про дачу хабара. У підсумку, за оцінками опитаних "k:" представників низки судноплавних компаній, щорічна ємкість цього "бізнесу" становить близько $10-12 млн.
Улюблений спосіб тиску на капітана - операції з баластом. Пояснимо, що ізольований баласт - це забортна вода, прийнята в баластну систему судна, яка ізольована від інших систем і приміщень судна. До отримання результату аналізів скидання баласту забороняється, а через це неможливо проводити вантажні роботи. Але це тільки квіточки, а ягідками можуть стати результати аналізу, якщо капітан своєчасно не "врегулює" проблему до відбору проб. Тоді проби виявляться незадовільними щодо вмісту зважених речовин (глини, піску, мулу, суспендованих органічних і неорганічних речовин) або заліза (часто зашкалюють обидва параметри). Не вдаючись до стандартів, досить сказати, що гранично допустимі концентрації зважених речовин і заліза в баласті нижчі, ніж у державних санітарних нормах для питної води. У таких умовах скидання баласту за борт кваліфікується як забруднення навколишнього середовища, і на судно накладається штраф у десятки тисяч доларів.
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас