6282
Корупція в Україні здивувала навіть Африку
— Казна та Політика
Вперше за роки незалежності МЗС України отримав скаргу по лінії Міжнародної морської організації з приводу корупції в українських портах. "Коментарі" пропонують ознайомиться з цим документом.
Як стало відомо "Коментарям", минулого тижня Представництво Ліберії в Міжнародній морській організації (IMO) звернулося в МЗС України зі скаргою на корупцію і свавілля контролюючих органів у портах України.
Як наголошується в документі, текст якого мають "Коментарі", 13 грудня 2010 року судно Lisbon Trader під прапором Ліберії зайшло в порт Миколаїв. Під час стоянки в порту, за словами капітана, всупереч міжнародній практиці крім обов'язкових портових зборів були незаконно стягнуто $3650. Зокрема, були сплаченими готівкою $1500 за проведення операцій зі стічними водами і $1750 за отримання дозволу на проведення операцій з баластними водами. Як пояснили капітану судна, "щоб не проводити їх лабораторний аналіз, який міг би зайняти кілька днів і призвести до простою судна в очікуванні його результатів".
А після виплати зазначеної суми на борт прибули три інспектори, які після взяття проб для аналізу повідомили, що судно може відкачувати баластні води. Капітану було запропоновано сплатити ще $400, щоб не проводити контроль держави порту. При цьому повідомлено, що у разі відмови від сплати цієї суми на судні буде проведений повний контроль у зв'язку з виявленою тріщиною в механізмі віддачі рятувальної шлюпки.
Це тільки один, але дуже характерний приклад. МЗС України неодноразово отримував сигнали про корупцію в портах країни. Зокрема, на подібні проблеми у своєму листі до КМУ поскаржилася Асоціація турецьких судновласників.
Ситуація з неприкритим здирництвом набула такого розмаху, що провідні страхові компанії світу відмовилися покривати ризики судновласників у портах України, а багато крупних судновласників забороняють своїм суднам заходити в українські порти. Адже фактично кожне судно, що заходить в український порт, піддається тиску з боку екологів. Методи тиску на капітанів суден різні, але в основі лежать одні принципи: загроза тривалого простою або затримання судна. При цьому зазвичай вимагають суму в кілька тисяч доларів, що значно менше вартості добового простою судна. І це підштовхує капітана і судновласника до прийняття рішення про дачу хабара. У підсумку, за оцінками опитаних "k:" представників низки судноплавних компаній, щорічна ємкість цього "бізнесу" становить близько $10-12 млн.
Улюблений спосіб тиску на капітана - операції з баластом. Пояснимо, що ізольований баласт - це забортна вода, прийнята в баластну систему судна, яка ізольована від інших систем і приміщень судна. До отримання результату аналізів скидання баласту забороняється, а через це неможливо проводити вантажні роботи. Але це тільки квіточки, а ягідками можуть стати результати аналізу, якщо капітан своєчасно не "врегулює" проблему до відбору проб. Тоді проби виявляться незадовільними щодо вмісту зважених речовин (глини, піску, мулу, суспендованих органічних і неорганічних речовин) або заліза (часто зашкалюють обидва параметри). Не вдаючись до стандартів, досить сказати, що гранично допустимі концентрації зважених речовин і заліза в баласті нижчі, ніж у державних санітарних нормах для питної води. У таких умовах скидання баласту за борт кваліфікується як забруднення навколишнього середовища, і на судно накладається штраф у десятки тисяч доларів.
За матеріалами: Коментарі
Поділитися новиною
Також за темою
МВФ та Україна готують нову програму фінансування
ЄС відкрив конкурс проєктів на 17 млн євро для підтримки громадянського суспільства України
Столиця продовжує вдосконалювати систему освіти та впроваджувати сучасні технології
Оборонка та соціальний сектор: які суми передбачені у держбюджеті-2026
В Україні оновили правила формування ціни будівництва під час війни
Польща до кінця року зробить внесок у $100 мільйонів до програми PURL — Сікорський
